امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فراخوان همایش دانشگاهی «ادبیات کودک»

#1
Smile 
فراخوان همایش دانشگاهی «ادبیات کودک» 1

هفتمین همایش دانشگاهی ادبیات کودک فراخوان خود را با عنوان «تازه‌های نقد و نظریه‌ ادبیات کودک و نوجوان» منتشر کرد.
 به گزارش ایسنا، این همایش  با همت مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز با همکاری معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و  معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در   اردیبهشت سال  ۱۳۹۸ در دانشگاه شیراز برپا می‌شود.
در متن فرخوان آمده است: مرکز مطالعات ادبیات کودک هفتمین همایش دانشگاهی خود را با هدف ارائه‌ تازه‌ترین بحث‌ها در قلمرو نقد و نظریه‌ ادبیات کودک برگزار می‌کند. از همه­ استادان، پژوهشگران، منتقدان و دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی دعوت‌ می‌شود با فرستادن چکیده‌ پژوهش‌های خویش به دبیرخانه‌ همایش و شرکت در این همایش زمینه را برای شکل‌گیری تازه‌ترین بحث‌ها در قلمرو اعلام‌شده فراهم‌ آورند. موضوع‌های پیشنهادی به شرحی است که در پی می‌آید اما طبیعتاً محدود به این موارد نیست و شورای علمی همایش از هر بحث تازه‌ دیگر نیز استقبال‌می‌کند.
محورهای همایش
در حوزه‌ بحث‌های موضوعی و محتوایی: سوژگی (subjectivity)، دورَگِگی (hybridity)، دیگرانگی، کودک‌زدایی، گفت‌وگومندی و چندصدایی، توانمندسازی، ایدئولوژی، جنسیت، چندفرهنگی، آرمان‌شهر و دُژآرمان‌شهر (یوتوپیا و دیستوپیا)، بازتاب بدن، بازنمایی سنت، مدرنیزم و پسامدرنیزم در ادبیات کودکان و نوجوانان.
در حوزه‌ رویکردها: کودک‌گرایی و بزرگ‌سال‌گرایی، استعماری و نواستعماری، زیست‌بوم‌گرایی، بررسی‌های فرهنگی و اجتماعی، بررسی‌های تطبیقی، ساخت‌زدایی، زن‌محوری، بررسی‌های ایدئولوژیک، بررسی‌های مخاطب‌محور.
در حوزه‌ زیبایی‌شناسی:
زیبایی‌شناسی کتاب‌های تصویری: برهمکنش متن و تصویر در کتاب‌های تصویری، پرامتن‌های کتاب‌های تصویری، شخصیت‌پردازی، زمان، مکان و حرکت در کتاب‌های تصویری، تمرکززدایی در کتاب‌های تصویری، رمان‌های گرافیکی، بینامتنیت در کتاب‌های تصویری، نظریه‌ مستقل کتاب‌های تصویری.
زیبایی‌شناسی رمان نوجوان: تفاوت‌های رمان نوجوان با داستان‌های کودکان (children’s fictions)، تفاوت‌های رمان نوجوان با رمان در جریان عمده‌ ادبی، بینامتنیت در رمان نوجوان.
زیبایی‌شناسی شعر کودک و نوجوان:
در حوزه‌ مخاطب‌شناسی: تازه‌ترین بحث‌ها در روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و فلسفه‌ کودکی و نوجوانی و تلویحات آن برای نقد و نظریه‌ ادبیات کودک و نوجوان، تحولات معنای کودکی و نوجوانی در عصر تحول رسانه و ارتباط آن با نقد و نظریه‌ ادبیات کودک.
در حوزه‌ بازنگاری، بازنویسی و بازآفرینی: تازه‌ترین بحث‌ها در زمینه‌ بازنویسی و بازآفرینی به‌طور کلی، تازه‌ترین بحث‌ها در زمینه‌ آثار بازنگاری (کتاب‌های تصویری بازنوشته و بازآفریده).
چند توضیح:
ضروری است مقاله‌ها و بحث‌های نظری با تحلیل نمونه‌های مشخص ادبی همراه باشند.
مقاله‌هایی که به آثار خارجی می‌پردازند به شرطی بررسی‌می‌شوند که تطبیقی باشند و نمونه‌ ایرانی نیز در بررسی خود داشته‌ باشند.
چکیده‌ها حداکثر در ۴۰۰ واژه، دربردارنده‌ هدف، ضرورت، پرسش‌ها، روش و اشاره‌ای کوتاه به پیشینه باشد. در پایانِ چکیده، کلیدواژگان (حداکثر پنج واژه)، و در عنوان وابستگی نویسنده (نویسندگان) مقاله و نشانی الکترونیک نویسنده‌ اصلی آورده ‌شود. خواهشمند است رزومه‌ کوتاه محققان (حداکثر یک صفحه) نیز پیوست چکیده باشد.
زمان‌بندی فرستادن چکیده و اصل مقاله‌ها:
آخرین زمان برای فرستادن چکیده‌ مقاله‌ها:۹۷/۱۲/۲۹
زمان دریافت پاسخ هیأت علمی همایش در مورد چکیده‌ها: ۹۸/۱/۱۸
همه چکیده‌های پذیرفته‌شده در مجموعه‌ چکیده‌ مقاله‌های همایش به‌چاپ ‌می‌رسند. ‌همچنین مقاله‌هایی که بتوانند شاخص‌­های لازم علمی‌پژوهشی را داشته باشند در ویژه‌­نامه‌ نقد و نظریه‌ ادبیات کودک در مجله‌ علمی پژوهشی مطالعات ادبیات کودک داوری و چاپ خواهند شد.
نشانی الکترونیک همایش: koodak@rose.shirazu.ac.ir
تلفن دبیرخانه همایش:۰۷۱۳۲۲۸۳۰۸۰

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درخواست نویسندگی در بخش ادبیات و زیرشاخه ها
  فراخوان «قصه‌گویی شهرزاد» منتشر شد
  برگزاری نشست «پاسداشت زبان و ادبیات فارسی در منطقه اکو»
  پارادوکس چیست و چه جایگاهی در علم، فلسفه و ادبیات دارد؟
  نکاتی راجب زبان و ادبیات ترکیی
  ادبیات کهن چیست؟
  فریدون رهنما؛ شخصیتی پیشرو و تاثیرگذار در ادبیات و هنر ایران
  «تا تو با منی» منتشر شد/ اجرای آثار بزرگان ادبیات با صدای داود فتحی
  مدیرعامل بنیاد ادبیات تودیع شد!
Lightbulb ادبیات زردتشتی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان