امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

احمد ابومحبوب درگذشت

#1
Sad 
احمد ابومحبوب درگذشت 1

احمد ابومحبوب در سن ۶۲سالگی درگذشت.
داوود ملک‌زاده، شاگرد این استاد دانشگاه، مترجم و پژوهشگر با تایید این خبر به ایسنا گفت، ابومحبوب امروز (یکشنبه، ۱۲ اسفندماه) به علت نارسایی کبد از دنیا رفته است.
این شاعر افزود:  آقای ابومحبوب انسان بسیار نازنین و محبوبی بین دانشجویان بود. زمانی که ما کلاس نداشتیم پیش او می‌رفتیم و غیر از درس، از او درس مهربانی، انسانیت و از خودگذشتگی را یاد گرفتیم. آخرین‌بار دی‌ماه امسال او را در دانشگاه دیدم، سایه مرگ بر چهره‌اش نشسته بود و نگران حالش بودم. اما به خاطر تحریم و نبود دارو نتوانستند دارو داشته باشند و چه حیف که به خاطر تحریم، این استاد بزرگ را از دست دادیم.
احمد ابومحبوب سال ۱۳۳۵ در تهران به دنیا آمد. پدر و مادرش اهل بندرانزلی اما ساکن تهران بودند. دوره ابتدایی را در مدرسه آموزنده در محله نظام‌آباد طی کرد و بعد از گذراندن دوران دبیرستان، مدرک دیپلم خود را از دبیرستان شبانه خامنه‌ای گرفت. سپس در سال ۱۳۵۵ به دانش‌سرای راهنمایی تهران وارد شد و مقطع فوق دیپلم را گذراند. احمد ابومحبوب در اولین سال از بازگشایی دانشگاه بعد از انقلاب فرهنگی، در رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران پذیرفته شد.
او در رشته زبان ایتالیایی و کامپیوتر هم نمره قبولی را کسب کرده بود اما به دلیل علاقه‌اش به زبان و ادبیات فارسی، تحصیل در همین رشته را ادامه داد و در سال ۱۳۶۴ مدرک کارشناسی خود را گرفت و در سال ۱۳۶۹ مقطع کارشناسی ارشد را در دانشگاه علامه طباطبایی به پایان رساند. ابومحبوب سپس در دوره دکترای همان رشته و در همان دانشگاه پذیرفته شد اما به دلیل اشتغال در آموزش و پرورش، موفق به ثبت نام در آن‌جا نشد. او در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات هم جزء پذیرفته‌شدگان بود و به همین دلیل، موفق به کسب مدرک دکتری زبان فارسی از این دانشگاه شد.
 از آثار احمد ابومحبوب به این کتاب‌ها می‌توان اشاره کرد: «دیوان رباعیات اوحدالدین کرمانی»، «ساخت زبان فارسی»، «کالبدشناسی نثر»،  «عروض و قافیه و نقد ادبی»، «یک حبه قند فارسی (۱۰ جلد)»، «فرهنگ چهارزبانه علوم اجتماعی» ، «در های و هوی باد»، «گهواره سبز افرا»، «کک کوهزاد»، «معروف کرخی» و «فمینیسم‌های ادبی». او همچنین مقاله‌های علمی بسیاری نوشته است.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  احمد شاملو | فروغ فرخزاد
  درگذشت سوسن طاقدیس،نویسنده ی محبوب کودک و نوجوان
Sad درگذشت یک شاعر !
  نویسنده آمریکایی برنده پولیتزر درگذشت
Sad درگذشت یک ناشر
Sad محمدجعفر مصفا درگذشت
Exclamation پیکر احمد ابومحبوب فردا تشییع می‌شود
Sad یدالله ثمره درگذشت
Sad درگذشت یک ناشر
Sad محسن ابوالقاسمی درگذشت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان