امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

افسانه فادیا | نگاهی به پروانه:میراث نگهبانان نور

#1
تا چند ماه پیش هیچ کس از وجود یک بازی ایرانی به نام پروانه خبر نداشت و استودیو beardedbird در سکوت خبری پروژه خود را در جلو می برد تا اینکه در اواخر بهار 93 بازی پروانه که به صورت اپیزودیک منتشر خواهد شد، رونمایی شد تا در کنار 4-3 بازی ایرانی باکیفیت و استاندارد، بازی پروانه را نیز قرار بدیم و این بازی به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های گیم ایران لقب بگیرد. در این شلوغی بازار گیم دنیا که بازی ها روز به روز پیشرفت کمی و کیفی می کند و اکثرا از درون مایه جنگ و خونریزی تشکیل شده اند، مجموعه بازی پروانه تم داستانی متفاوتی دارد و از لطافت و نرمی دلنشینی برخوردار است، گیم پلی و گرافیک بازی نیز خاصیت هایی دارند اما همگی استاندارد های روز دنیا را دارا هستند تا پروانه یکی از کلیدی ترین نیاز های بازی سازی ما، یعنی استاندارد بودن را تا حدود بسیار زیادی رعایت کرده باشد.
پیش تولید بازی از سال 90 و استارت ساخت آن از سال 91 بوده که به تهیه کنندگی موسسه کاظمیون و ساخت استودیو Beardedbird آغاز شده و تا مدتی پیش نیز ادامه داشته است؛ اپیزود اول پروانه، میراث نگهبانان نور نام دارد که سرآغازی برای یک فرانچایز فوق العاده آینده دار ایرانی است. اکنون در آستانه انتشار پروانه:میراث نگهبانان نور، قصد داریم نگاه کوتاهی به خصوصیات این بازی داشته باشیم.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
افسانه فادیا | نگاهی به پروانه:میراث نگهبانان نور 1
افسانه فادیا
نام: پروانه:میراث نگهبانان نور
سبک: اکشن-ماجرایی سوم شخص
سازنده: beardedbird
تهیه کننده: موسسه کاظمیون
موتور پایه: Unity
پلتفرم: PC
تاریخ انتشار: 22 شهریور 93
پروانه راوی اتفاقاتی در دنیایی خیالی به نام گیتیما است، در شهری به نام ناریا که همه خوش و خرم زندگی می کنند تا اینکه موجوداتی به شهر حمله کرده و بیماری ای به نام رنگی شدن را منتقل می کنند و قصد تخریب ناریا را دارند، در این میان شما نقش نوجوانی به نام فادیا را دارید که مسئولیت درمان مبتلا شدگان این بیماری و مبارزه با ریشه ی آن را دارد. با توجه به تریلر هایی که از بازی منتشر شده و اسم و موارد و شواهد دیگر، می توان فهمید داستان از این حرفا پیچیده تر است و سازندگان تنها مختصری از سطح آن را گفته اند و گمان می کنم داستان بازی پروانه:میراث نگهبانان نور خیلی عمقی تر بوده و مربوط به گذشته و افسانه های حقیقی دنیای گیتیما باشد. انتخاب سبک مناسب و متفاوت داستانی در بین بازی های ایرانی و احیای فضایی شاد و خیالی و خلاقانه از ویژگی های داستانی بازی پروانه است تا در اتفاقی کم نظیر در بین بازی های ایرانی شاهد داستانی عالی و با کم ترین نقص ممکن باشیم. این داستان خوب متشکل از شخصیت های جالب و باور پذیری است که تعداد آن ها بیش از 40 شخص می رسد و باید گفت پروانه در کنار طرح داستانی مناسب، شخصیت پردازی بسیار قابل قبولی دارد. فاکتوری که به داستان کل بازی پروانه:میراث نگهبانان نور تکامل بخشیده میان پرده های با کیفیت و در خور سبک بازی است که در سه سبک انیمیشن سازی مختلف و توسط افراد با دانش این عرصه، با کیفیتی کاملا راضی کننده و بی مانند در ایران تولید شده است.
نقل قول:
دو شخصیت اصلی بازی:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
افسانه فادیا | نگاهی به پروانه:میراث نگهبانان نور 1
فادیا
فادیا نوجوانی است که با خانواده‌اش در کنار آبی رود زندگی می‌کند. مادر فادیا دختر رائد و فادیا نوه‌ی اوست. فادیا مانند تمام بچه‌های شهر نزد «رائد» می‌رود؛ موضوعات مختلفی را می‌آموزدو در فنون رزم ورزیده می‌شود. او از بهترین شاگردان رائد است.
 
 
 
 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
افسانه فادیا | نگاهی به پروانه:میراث نگهبانان نور 1
رائد
رائد مردی کهن‌سال است که بیش از چهارصد سال سن دارد و در خانه مجاور دروازه شهر ناریا به تنهایی زندگی می کند. رائد هنگامی که هنوز جوان محسوب می‌شده، انقلاب ناریا علیه خزدک‌ها را رهبری کرده و در زمان شیوع بیماری «رنگی شدن» در جهان و هجوم خزدک‌ها با دانایی توانست مردم شهر ناریا را درمان کند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
افسانه فادیا | نگاهی به پروانه:میراث نگهبانان نور 1
پروانه، گامی رو به جلو در انیمیشن سازی
پروانه اولین بازی ایرانی سوم شخص جهان باز است و شما در بازی با آزادی عمل کامل همراه هستید. محیط بزرگ و پر از ماجرا به این معنی که در آن تعداد زیادی گیم پلی فرعی و داستان های کوچک فرعی قرار دارد که برای ماجراجویی و کسب امتیاز می توانید به سراغ آن ها بروید. پروانه در سبک اکشن-ماجرایی می باشد که می توان فهمید بخش ماجرایی و معمایی آن قوی تر است و شما در کنار آن، مبارزاتی با دشمنانتان خواهید داشت. ترکیب این دو المان محبوب و بزرگ با جزئیات بسیاری که به همراه دارد و ما در تریلر مشاهده کردیم، فکر می کنم ساعات لذت بخشی را برای بازیباز رقم بزند. معماهایی که باید ببینیم چالش برانگیزی لازم را دارند و مبارزات اکشنی که در تریلر دیدم با ابزار مختلف از دور و نردیک انجام می گیرد و گمان می کنم جذابیت بالایی دارد. گیم پلی وسیع و پرجزئیات یکی از قوی ترین بخش های بازی پروانه:میراث نگهبانان نور بشمار می رود که بی صبرانه مشتاق انجام آن هستم تا در محیط آزاد بچرخم و ببینم سازندگان چه جزئیاتی را برایمان ترتیب داده اند.
برای خلق دنیای وسیع گیتیما سازندگان بازی پروانه از سبک گرافیکی فانتزی با رنگ بندی و تم بسیار شاد و روشن استفاده کرده اند. باتوجه به وسعت کار باید گفت گروه 35 نفره استودیو beardedbird طی دو سالی که روی این پروژه کار کردند، واقعا توانسته اند یک بستر با کفیت و استاندارد برای پیاده کردن داستان و گیم پلی ایجاد کنند؛ رنگبندی مناسب ، طراحی های هنری فوق العاده ، جزئیات بالای محیط ، فیزیک مناسب حرکت کاراکتر ها ، چهره پردازی قوی ، نور پردازی خوب ، افکت های مناسب و … از ویژگی های گرافیک تدارک دیده شده برای بازی پروانه است. در مجموع خوشبختانه “پروانه:میراث نگهبانان نور” دارای گرافیکی می باشد که کاملا جوابگوی سبک بازی است.
سرمایه گذاری خوب و جدی گرفتن امر صداگذاری باعث شده تا استودیو سازنده، صداگذاری و دوبله بازی پروانه:میراث نگهبانان نور را بدست افراد بسیار با تجربه و خبره ی این کار دهد تا حاصل کار بسیار خوب و با کیفیت در آید و پروانه را از این حیث هم، جز بهترین ها و استاندارد ها قرار دهد. در کنار دوبله بازی، در تریل منتشر شده نمایش چند دقیقه ای از موسیقی بازی را شنیدیم که با فراز و نشیب های عالی و گوش نواز بود.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
افسانه فادیا | نگاهی به پروانه:میراث نگهبانان نور 1
گیم پلی پر چزئیات ، گرافیک قابل قبول و صداگذاری عالی
کار ساخت پروانه:میراث نگهبانان نور کاملا بسته و تمام شده و این بازی تا چند روز دیگر در سراسر ایران منتشر خواهد شد و گفته شده بعد از آن، پروانه:میراث نگهبانان نور فروش خارجی خواهد داشت که با توجه به رعایت استاندارد هایی که داشته، کاملا می توان به آن امیدوارم بود. استودیو Beardedbird نیز که در اکثر موارد بسیار حرفه ای و اصولی پیش رفته، اکنون کار ساخت اپیزود بعد پروانه را نیز کلید زده است.
بازی پروانه یک اتفاق خوب دیگر برای صنعت بازی سازی ما محسوب می شود تا هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ کمیت بازی های خود را افزایش داده و بهتر کنیم، با توجه به ویژگی های بسیار خوبی که اپیزود اول پروانه دارد بسیار مشتاقیم که این بازی هرچه سریع تر عرضه شده تا با دنیای خیالی گیتیما و مجموعه پنچ گانه پروانه بیشتر آشنا شویم. امیدوارم حمایت شما از بازی سازان زحمت کش و خلاق و آن هایی که کار با کیفیت و رو به جلو تولید می کنند، دور نماند.
افسانه فادیا | نگاهی به پروانه:میراث نگهبانان نور 1
منـ دیگـر به گذشتهـ نگاهـ نمی‌کنمـ. پشیمانـ نیستمـ. منـ بهـ آیندهـ نگاهـ می‌کنمـ. همهـ چیز بهـ یکدیگر متصـلـ هستند و منـ از آنـ برایـ افشاگریـ استفادهـ میـ کنم، برایـ محافظتـ و اگر لازمـ شد ... برایـ مجازاتـ.

(Aiden Pearce)
پاسخ
 سپاس شده توسط Son of anarchy ، | NEON DEMON | ، nanali
آگهی
#2
اخه تفلی بسرک  دلم واسش  سوخت
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  پایان خوش یک افسانه | نقد و بررسی بازی Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4
  E3 2015 : نگاهی بر 10 نمایش موفق و مهم امسال
  نگاهی به سبك Open-World
  سرباز افسانه ای | تحلیل نمایش Metal Gear Solid V : The Phantom Pain در Gamescom 2014
Star Levolution: نگاهی به این ویژگی در مپ های مختلف بتلفیلد ۴
  نقد و بررسی بازی بازگویی یک افسانه
  از تولد الطیر تا مرگ اتزیو-نگاهی به داستان مجموعه بازی های Assassin’s Creed
  مقاله : نگاهی به مورد انتظار ترین بازی های سال ۱۳۹۲
  نگاهی به بازی Diablo III
  بازی THE ELDER SCROLLS V SKYRIM DAWNGUARD افسانه ی اژدها

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان