امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چرا سکوت برای سلامتی مفید است؟

#1
Question 
چرا سکوت برای سلامتی مفید است؟ 1


علم ثابت کرده است که سکوت برای سلامتی هرچه بیشتر افراد ضروری است.
به گزارش سرویس ترجمه بهداشت نیوز، سکوت با عوارض جانبی سر و صدا در مغز مقابله می کند و به این ترتیب به بازسازی و بازگرداندن انرژی از دست رفته بدن کمک می کند.
مطالعات انجام شده و شواهدی که از آن ها به دست آمده نشان می دهند که سکوت از عملکرد بهتر بدن، ذهن، مغز و روح پشتیبانی می کند و اثرات مضری که آلودگی های صوتی بر سلامت ما بر جا می گذارند را از بین می برد.
این مطالعات نشان می دهند که آلودگی صوتی و سر و صدای های آزار دهنده، باعث آزاد شدن هورمون های استرس بیشتری در بدن می شود. بر اساس مطالعات انجام شده، سر و صدای بیش از اندازه به طور مستقیم بر مغز تاثیر منفی بر جای می گذارد.
گوش امواج صوتی را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کند و آن را به مغر ارسال می کند. این فرایند غیر ارادی است و حتی در زمان خواب هم روی می دهد. با انجام این فرایند، بخش آمیگدال ( بخشی از مغز که نقش مهمی در کنترل احساسات و حافظه دارد) را محبور به فعالیت می کند. با توجه به این فرایند،در صورت قرار گرفتن در معرض آلودگی صوتی، در عملکرد مغز اختلال روی می دهد و هورمون های استرس بیشتری آزاد می شوند که حجم زیاد آن باعث بروز بیماری های قلبی، فشار خون، اختلال در خواب و سایر مشکلات سلامتی می شود.
محققان بر اساس شواهدی که از این مطالعات به دست آمده به این نتیجه رسیده اند که سکوت، حتی بیشتر از یک موسیقی آرامبخش برای سلامتی مغز مفید است.
بنابراین با توجه تمام موارد ذکر شده، این سکوت است که می تواند آرامش را برای مغز، ذهن و در نهایت سلامت شما به همراه آورد. سال 2006 محققان دانشگاه پاویا، اثرات فیزیولوژی سر و  صدا و موسیقی را مورد مطالعه قرار دادند و مشخص شد که شرکت کنندگان در این مطالعه، واکنش قابل ملاحظه ای به مکث دو دقیقه ای میان صداهای ضبظ شده و موسیقی نشان داده اند که برای آن ها پخش می شد. محققان دریافتند که شرکت کنندگان در این بازه های سکوت، آرامش بیشتری را تجربه می کنند.
محققان می گویند، قشر پیش پیشانی مغز، بخشی است که بیشترین آسیب را از آلودگی صوتی می بیند. این بخش از مغز، مهارت های تصمیم گیری و حل مسئله را مدیریت می کند و آزاد شدن سطح بالایی از هورمون های استرس، باعث مختل شدن عملکرد این بخش می شود. با این حال، پس از مدتی که مغز در معرض آلودگی صوتی قرار داشت، سکوت می تواند مغز را در بازیابی توانایی های خود کمک کند. سکوت سلول های جدید را تشویق می کند تا به نورون های جدید تبدیل شوند که به طور یکپارچه مغز را پوشانده اند. همچنین به ذهن کمک می کند تا تمرکز بیشتری داشته باشد و افکار پراکنده را بهتر مدیریت کند.

پاسخ
 سپاس شده توسط ✩σραqυєηєѕѕ✭
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان