امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ازدواج به شرط زیبایی

#1

زیبایی یک ملاک اساسی در امر ازدواج محسوب نمی شود. زیبایی یک امتیاز است که در کنار سایر
صفات و معیارها مورد توجه قرار می گیرد. آنچه مهم است، توازن و تناسب بین پسر و دختر از بعد
جسمی و جنسی است.


تناسب جسمی از نظر قد، وزن، رنگ پوست، تناسب اندام و زیبایی صورت، خواهد بود. این ملاک شاید بیشتر برای پسر اولویت داشته باشد؛ زیرا برای دختر اخلاق خوش مهم تر از قیافه زیبای پسر است. به هر حال توجه معتدل و دور از افراط و تفریط در این مسئله راه گشاست. به شرطی که زیبایی اولین و مهم ترین ملاک انتخاب طرفین نباشد و اگر این چنین شد سقوط آن بیش از صعود نفسانی زوجین خواهد بود.



همه می دانیم که فلسفه ازدواج رسیدن به آرامش روانی، کمال یافتن زن و مرد در کناریکدیگر و تولید نسل سالم و صالح برای اجتماع است و اگر ملاک تصمیم گیری و انتخاب، فقط زیبایی ظاهری بدون توجه به دیگر معیارها باشد و با تمرکز بر جاذبه های ظاهری وبه دور از معیارهای اصلی و اساسی است به گزینش دست بزند، نمی توان تضمینی برای ادامه زندگی مشترک آنها داشت زیرا پس از مدتی معمولا آن طراوت و جاذبه های ظاهری افت کرده، شور اولیه نیز فروکش می کند و آن تنها امتیازی که به خاطر آن (زیبایی) ازدواج صورت گرفته بود کمرنگ می شود. آن گاه دلسردی ها و ناگواری ها، بهانه ها و... شروع می شود.

بنابراین کسانی که به فاکتور زیبایی به عنوان مهمترین و اصلی ترین ملاک نگاه می کنند مانند این است که خانه ای را دقیقا نوک تپه بنا کرده اند که هر آن ممکن است این خانه به سمتی حرکت کند و ویران شود.

پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: «من تزودج امرأه لمالها و کله الله الیه و من تزوجها لجمالها رأی فیها ما یکره و من تزوجها لدینها جمع الله له ذلک؛ کسی که با زنی (فقط) به خاطر زیبائی اش با اوازدواج کند در او امور ناخوشایند خواهد دید! و کسی که به خاطر دین و ایمانش با اوازدواج کند، خداوند همه آن (امتیازات) را برایش فراهم خواهد کرد.» (وسائل الشیعه)

اگر ملاک تصمیم گیری و انتخاب، فقط زیبایی ظاهری بدون توجه به دیگر معیارها باشد نمی توان تضمینی برای ادامه زندگی مشترک آنها داشت زیرا پس از مدتی معمولا آن طراوت و جاذبه های ظاهری افت کرده، شور اولیه نیز فروکش می کند و آن تنها امتیازی که به خاطر آن (زیبایی) ازدواج صورت گرفته بود کمرنگ می شود
اگر زیبایی، اصل قرار گیرد ممکن است پیامدهای زیر را به دنبال داشته باشد.

• زیبایی به مرور زمان در معرض زوال قرار می گیرد، اگر مرد به دلیل زیبایی با زنی ازدواج کند در طول زمان از او دلسرد خواهد شد؛



• زیبایی امری نسبی است. پس هر قدر فردی زیبا باشد، افرادی زیباتر از او هم وجود دارند و ممکن است با دیدن آنها روح سیری ناپذیر انسان به هوس بیفتد؛



• تناسب نداشتن در زیبایی و جسم ممکن است به ناتوانیهای جنسی در روابط زناشویی منجر شود.



نکته دیگری که باید به یاد داشته باشید که نقص جسمانی مانعی برای ازدواج نیست ولی طرفین باید از آن آگاه و به آن راضی باشند. کفویت در اینجا بدان معناست که دختری با زیبایی متوسط، نباید دنبال یوسف مصری باشد و یا پسری که چهره اش در حد معمولی است نباید دنبال زلیخا بگردد. اصل براین است که زن و مرد یکدیگر را با شرایط جسمی موجود بپذیرند و حتی توصیه شده است به دنبال انتخاب افرادی باشید که از لحاظ بدنی نیرومند وسالم باشند. این موضوع هم در جذب زن و شوهر مؤثر است و هم در ادامه نسل آنها تأثیر دارد.

قبل از اینکه مراسم عقد انجام شود حتما باید سلامت همسر هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی احراز شود. حتی مشکلات ژنتیکی نیز باید در خانواده همسر مد نظر قرار گیرد؛ یعنی اگر خانواده ای هستند که بعضی از افراد آن به صورت مادرزادی معلولیت ذهنی یا جسمی دارند ازدواج باید با احتیاط بیشتر و با مشاوره ی پزشکی و روان پزشکی انجام شود.






برگرفته از ساج، پورتال گفتگوی دینی
تو نبودی دل به دل راهی نداشت / از خیال عشق آگاهی نداشت

تو نباشی تا قیامت بی کسم / در تمام زندگی دلواپسم . . .

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.up.98ia.com/images/epk9x60oph6kof88zu3.gif
پاسخ
 سپاس شده توسط ململ جوجو ، nikoo ، sajede ، ըoφsիīkα
آگهی
#2
میسی.
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Wink طالع بینی ازدواج ماهها با هم
Tongue شرایط ازدواج در شهر های مختلف!!!طنز بسیار خفنننن!
  ازدواج دو زن+ عکس
  پیشنهاداتی خاص و بینظیر برای حلقه های نامزدی و ازدواج
  ازدواج مخفیانه دختر 17 ساله با مرد 50 ساله +عکس
Heart زیبایی در ازدواج چقدر مهم است؟
Heart ازدواج زن 18ساله هندی با یک سگ برای شکستن طلسم شیطان+عکس
Photo داستان ازدواج زشت ترین پسر با زیبا ترین دختر عهد باستان
Star با رعایت ← این ۵ Ι≡نکته ازدواج ♣♥♠خود را حفظ کنید∏Π
  ازدواج مرد استرالیایی با سگش...!!!!!!!!!!! خخخخ

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان