امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

یزدی‌ها فست فود خور شده‌اند

#1
Shocked 
یزدی‌ها فست فود خور شده‌اند 1

مدیر مرکز تحقیقاتی‌ درمانی دیابت استان یزد با بیان این که در کمتر از هر یک ساعت، یک یزدی به دیابت مبتلا می‌شود، تصریح کرد: روزانه حدود ۲۷ نفر به جمع دیابتی‌های این استان می‌پیوندند.
به گزارش ایسنا، «سیدمحمدرضا آقایی» در نشست شورای سلامت شهرستان میبد با اشاره به این که چاقی و کم‌تحرکی دو  معضل  بزرگ سلامت در استان یزد محسوب می‌شود، گفت: چاقی یکی از عوامل مبتلا به دیابت است که استان یزد در این شاخص رتبه چهارم کشور را داراست.
به طور متوسط ۴۶ درصد از دختران دانش‌آموز یزد دارای اضافه وزن و چاقی هستند
وی بل اشاره به این که به طور متوسط ۴۶ درصد از دختران دانش‌آموز یزد دارای اضافه وزن و چاقی هستند، افزود: یزدی‌ها همچنین رتبه پنجم در بی‌تحرکی و رتبه ششم در مصرف فست‌فود را دارند که همین عوامل نیز موجب شده تا این استان رتبه پنجم در ابتلا به دیابت و رتبه نهم در فشار خون را به خود اختصاص دهد.
به گفته‌ی آقایی، متاسفانه شهرستان میبد در تمام این موارد بالاترین رتبه را در استان دارد که زنگ خطر بزرگی برای این شهرستان محسوب می‌شود.
وی در ادامه دیابت را یک بحران در استان نام برد و بیان کرد: دیابت بیخ گوش تمام یزدی‌هاست و باید با راه‌اندازی پویش مردمی به مبارزه با این بیماری بپردازیم و جلوی رشد آن را بگیریم.
مدیر مرکز دیابت استان دو علت اصلی پنج بیماری سرطان، فشار خون، سکته قلبی و سکته مغزی و دیابت را چاقی و کم تحرکی اعلام کرد و گفت: شیوع سرطان در بین زنان چاق ۳۰ تا ۴۰ درصد بیشتر است.
وی تصریح کرد: در استان یزد کمتر از هر یک ساعت، یک نفر مبتلا به دیابت می‌شود به عبارتی روزانه حدود ۲۶ یا ۲۷ نفر به جمع دیابتی‌های استان می‌پیوندد.
تعداد مراکز عرضه فست فود در استان یزد بیش از تعداد پزشکان عمومی است
آقایی با اشاره به این که تعداد مراکز عرضه فست فود در استان یزد بیش از تعداد پزشکان عمومی است، افزود: باید با فرهنگ‌سازی و بسیج همگانی تغذیه در بین مردم اصلاح شود و تحرک بدنی در بین مردم به صورت یک الگوی مناسب رواج پیدا کند.
وی با بیان این که بعضی از افراد یک برنامه درست  برای کاهش وزن ندارند، گفت: با راه‌اندازی پویش «تحرک، تغذیه، تندرستی»  با ارائه یک برنامه مناسب در قالب تنظیم، تعادل، تنوع و تمرکز می‌توان سلامتی را در بین افراد تضمین کرد.
به گفته‌ی وی، با آموزش‌های مداوم و پیگیری‌های متداول و تشکیل گروه‌های ۵ تا ۱۰ نفری از افراد ۱۸ تا ۲۵ سال می‌توان با برنامه تغذیه مناسب و همچنین پیاده‌روی مداوم در هر روز، در یک  برنامه سه ماهه ۵ کیلو کاهش وزن را در داوطلبان مشاهده کرد.
 وی با بیان این که با هر یک کیلو کاهش وزن تا ۵ درصد ابتلا به دیابت در افراد کاهش خواهد یافت، خواستار همکاری تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها برای راه‌اندازی این کمپین شد.
آقایی اظهار کرد: کسانی که پدر یا مادر مبتلا به دیابت دارند، ۳۰ درصد احتمال بروز دیابت دارند و اگر هر دوی والدین مبتلا به دیابت باشد، بین ۶۰ تا ۸۰ درصد شانس دیابتی شدن را خواهند داشت.

پاسخ
 سپاس شده توسط ✩σραqυєηєѕѕ✭
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان