امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ریخت و پاش در مهمانی خانواده‌ها را از هم دور می‌کند

#1
Information 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ریخت و پاش در مهمانی خانواده‌ها را از هم دور می‌کند 1

یک کارشناس دینی گفت:در صله رحم می‌توانیم از وضع اقتصادی و روحی نزدیکان و دوستان خود باخبر شویم و ایام نوروز از زمان‌هایی است که می‌توانیم علاوه بر این که سنت ایرانی را ارج می‌گذاریم بهره دینی نیز از این ایام ببریم. صله رحم جزو مواردی است که هم در سنت ایرانی و هم در دین اسلام بر آن تاکید ویژه‌ای شده است و نیازی نیست برای هر مهمانی هزینه‌های گزاف داشته باشیم تا این گونه خود را نمایان کنیم بلکه با رفت و آمد می‌توانیم از حال یکدیگر با خبر شویم و اگر می‌توانیم به هم کمک کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلیمن محمد صادق کفیل در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دین اسلام بر سه بعد احکام، اخلاق و عقاید تقسیم می‌شود که هر سه بعد بسیار مهم هستند اما می‌توانیم بگویم که بعد اخلاق جایگاه ویژه‌تری در دین دارد. اگر به مسائل شرعی توجه کنیم اما نسبت به اخلاق بی‌توجه باشیم آن گونه که باید و شاید رفتار ما تأثیرگذار نیست.

وی یادآور شد: اخلاق از مواردی است که دین اسلام بر آن تاکید ویژه‌ای دارد و اصل اخلاق در ارتباط و پیوند با دیگران است. در دین اسلام آیات و روایات بسیار زیادی نسبت به رفتار خود با سایر افراد جامعه داریم. در نظام دینی حق مؤمن و جایگاه فرد در اجتماع مشخص می‌شود که بر حفظ آن نیز تاکید زیادی شده است.

این کارشناس دینی ادامه داد: با تمام جایگاهی که نماز، حج و امثال اینها در دین دارند اما تاکید شده با اجتماع این احکام برگزار شود. حتی احکامی همچون خمس و زکات نیز که جزو شاخصه‌های دین محسوب می‌شود بر جمع‌نگری و با هم بودن تاکید دارند. عزلت و جدایی در دین اسلام معنای ندارد.

کفیل یادآور شد: عید نوروز می‌تواند بهانه‌ای باشد که از احکام دین نهایت استفاده را ببریم. عید نوروز و سنت‌های موجود در آن بهانه‌ای است برای جمع‌گرا بودن. و ما باید از این سنت ایرانی یک بهره دینی هم ببریم. عملاً در عید نوروز می‌توانیم برای رشد و تعالی برنامه‌ریزی کنیم. عید نوروز برکات بسیار زیادی دارد و اگر بتوانیم آن را درک کرده و بهره لازم را از این سنت ایرانی ببریم راحت‌تر می‌توانیم به رشد و تعالی برسیم. وقتی نگاه ما به این سنت ایرانی؛ دینی شود آن وقت خیلی از گناهان را کنار می‌گذاریم و در صله رحم می‌توانیم به آن چه در فرهنگ اصیل ایرانی وجود دارد و تاکید دین اسلام است برسیم.

وی ادامه داد: آیات و روایات بسیار زیادی در رابطه با بحث صله رحم داریم. اما باید بدانیم که صله رحم فقط دیدن دوستان و آشنایان نیست بلکه با این رفتار ارزشمند می‌توانیم از نظر اقتصادی و روحی نیز به اطرافیان خود توجه کنیم. مؤمن اهل انس و تعامل است و نه تنها به مسائل فردی خود اهمیت می‌دهد بلکه به سایر مسائل اجتماع و اطرافیان نیز توجه می‌کند. وقتی در صله رحم نگاه دینی داشته باشیم در این صورت اختلافات را رفع می‌کنیم و قهرها تبدیل به آشتی و اختلافات رفع می‌شود.

این کارشناس دینی یادآور شد: در روایات دینی وارد شده که با هم بودن باعث بیشتر شدن نعمت می‌شود. در برخی روایات وارد شده که قطع رحم عمر را کم و مال را بی‌برکت می‌کند. در دین اسلام برای تمام رفتارهای فردی و اجتماعی مطالبی زیادی داریم که از این جمله این مطالب صله رحم و دید و بازدید است. عید نوروز فضایی است که اگر ما قابلیت استفاده از آن را داشته باشیم می‌توانیم هم به سنت ایرانی خود بپردازیم و هم این که یک بهره دینی نیز از این ایام داشته باشیم.

او یادآور شد: در صله‌رحم باید این مطلب را مدنظر داشته باشیم که نباید به دنبال این باشیم که فقط خود را به رخ دیگران بکشیم اصل صله رحم به این خاطر است که بتوانیم جویای حال یکدیگر شویم و اگر می‌توانیم مشکلی از مشکلات یکدیگر حل کنیم نه این که بخواهیم با ریخت و پاش اضافی و یا چشم و هم چشمی دردسرها را بیشتر کرده و در نتیجه کلاً از صله رحم منصرف شویم. بهتر است در مهمانی‌ها هر آن چه که داریم از آن بهره ببریم و در عین اینکه حرمت مهمان را حفظ می‌کنیم اما نباید این رفتار به گونه‌ای باشد که بخواهیم خود و یا اطرافیان را به زحمت بیش از اندازه بیندازیم. نیازی نیست برای هر مهمانی هزینه‌های گزاف داشته باشیم تا این گونه خود را نمایان کنیم. اخلاق، رفتار، انس و محبت است که باعث ترویج صله رحم می‌شود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
00:01
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
BFF#
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
View this post on Instagram

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
A post shared by امپراطور کوزکو | زینب موسوی (@iamkuzcooo)




پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star صله رحم باعث بنیان خانواده و جامعه را محکم می‌کند
  اشک می‌ریخت و می‌گفت" از این عملیات زنده بر نمیگردم"
  رایحه ی حُسن حَسن در مهمانی خدا
  پیامدهای ناگوار بدحجابی در خانواده و اجتماع
  نقش خانواده در پازل سبك زندگی اسلامی
  راز نگاه ما در مهمانی ها
  دانلود مستند جهت تاثیرات مخرب و جبران ناپذیر شبکه های ماهواره بر خانواده
  سواستفاده از «شهدا» این بار به روایت خانواده ی «شهدا»
  اینجا خانواده زندگی می کنه!!!!
  تحلیلی بر کارکرد مجالس روضه خوانی در خانواده ها

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان