امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

درخواست «جین فوندا» برای حفظ میراث تاریخ سینما

#1
Lightbulb 
درخواست «جین فوندا» برای حفظ میراث تاریخ سینما 1


«جین فوندا» بازیگر برنده اسکار از هالیوود خواست تا به همان اندازه که برای ساخت فیلم هزینه می‌کند برای حفظ و ترمیم میراث سینمایی نیز سرمایه گذاری کند.
به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، این بازیگر و فعال سینمایی در جریان نشست ترمیم و حفظ آثار سینمایی که توسط انجمن مطبوعات خارجی هالیوود و مؤسسه فیلم لومیر برگزار شد، ضمن هشدار دادن نسبت به عدم توجه و تخصصی منابع کافی برای حفظ و نگهداری فیلم‌ها عنوان کرد که این موضوع تنها محدود به آثار سینمایی کلاسیک هالیوود نیست بلکه آثار مستند و خبری را نیز شامل می‌شود.
«فوندا» همچنین گفت: فیلم‌ها به این دلیل ساخته می‌شوند که فیلمساز می‌خواهد مطمئن باشد اتفاقی که روی داده است، هیچگاه به دست فراموشی سپرده نمی‌شود و اگر ما اجازه دهیم اسناد گذشته از بین بروند بدون تصویر کاملی از دنیا خواهیم ماند. اگر ندانیم از کجا آمده‌ایم نمی‌توانیم درک کنیم که به کجا داریم می‌رویم. از دیدن حجم بالای فیلم‌هایی که نیاز به ترمیم و حفظ دارند و همچنین عدم بودجه کافی شگفت‌زده شدم و بیشتر استودیوهای فیلم سازی در حال از دست دادن آرشیوهای خود هستند. این چالش برای فیلمسازان مستقل بسیار جدی‌تر نیز هست.
«جین فوندا» در سال‌های ۱۹۷۱ برای فیلم «کلوت» و در سال ۱۹۷۸ برای فیلم «بازگشت به خانه» دو بار برنده جایزه اسکار شد و در سال ۱۹۹۵ توسط مجله انگلیسی «امپایر» به عنوان سی و دومین بازیگر برتر همه دوران انتخاب شد.
«ماهر تاندا» رئیس انجمن مطبوعات خارجی هالیوود نیز در این نشست اعلام کرد که بیش از ۵۰ درصد از آثار سینمایی متعلق به قبل از سال ۱۹۵۰ میلادی از دست رفته‌اند و این انجمن در تلاش است با حمایت از ترمیم آثار به حفظ تاریخ سینما کمک کند و در این راه تاکنون ۶.۵ میلیون دلار برای ترمیم ۱۲۵ اثر سرمایه‌گذاری کرده است.
«تیری فرمو» رئیس مؤسسه فیلم لومیر و همچنین دبیر با سابقه جشنواره فیلم کن نیز عنوان کرد: برادران لومیر برای توسعه تصاویر متحرک شناخته شده‌اند و این امکان را فراهم کردند تا مردم به طور همزمان این تصاویر روی پرده بزرگ سینما ببینند.
وی در ادامه چندین فیلم ترمیم شده از سوی مؤسسه لومیر از جمله فیلم «ورود قطار» محصول ۱۸۹۶ میلادی و از اولین فیلم‌های تاریخ سینما را برای حضار به نمایش گذاشت.
نشست ترمیم و حفظ آثار سینمایی با نمایش نسخه ترمیم شده وسترن اسپاگتی «به خاطر یک مشت دلار» محصول ۱۹۶۴ به کارگردانی «سرجیو لئونه» با بازی «کلینت ایستوود» به کار خود پایان داد.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سینما کلاسیک:_در یک شب اتفاق افتاد_
  « سینما وحشت ! »
  تاریخ اکران فیلم اکشن جدید گای ریچی و جیسون استاتهام
  پرکارترین کارگردان های تاریخ سینما را بشناسید
  تاریخ انتشار فیلم Cherry با بازی تام هالند مشخص شد؛ انتشار تصاویر جدید
  تاریخ اکران فیلم ترسناک بعدی جردن پیل مشخص شد
  تاخیر مجدد تاریخ اکران فیلم Ghostbusters: Afterlife
  تاریخ اکران تازه بازسازی فیلم Candyman اعلام شد
  تاریخ شروع پخش فصل یازدهم سریال Shameless اعلام شد
  تاریخ انتشار فیلم Hillbilly Elegy با بازی ایمی آدامز اعلام شد؛ انتشار اولین تریلر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان