امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

لنز طبی رنگی سالانه چیست؟

#1
Question 
لنز طبی رنگی سالانه چیست؟ 1


کل لنزهای طبی و رنگی طبق اعلام کارخانه سازنده و تائیدیه سازمان‌های بهداشتی باید پس از گذشت تاریخ انقضا و یا مدت استفاده مفید (سالانه و فصلی) دور انداخته شوند. بنابراین لنزهای سالانه را نباید بیش از یک سال استفاده کرد. لنزهای سالانه معمولا در بسته بندی‌های شیشه‌ای عرضه می‌شوند.


افراد زیادی به دلیل اصلاح عیب بینایی خود و آزادی از عینک‌های طبی، یا برای اینکه رنگ چشم دلخواه خود را داشته باشند، رو به استفاده از لنزهای طبی و غیر طبی آورده‌اند. استفاده از این مدل لنزها به سرعت رو به گسترش است. در کل دو دسته لنز رنگی و طبی موجود است که از نظر طول عمر به لنزهای روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه تقسیم می‌شوند. اما یکی از پر طرفدارترین انواع لنزها، لنز طبی رنگی سالانه است. لنزها بر مبنای جنس و نوع مواد تشکیل‌دهنده تقسیم‌بندی می‌شوند که دو دسته لنزهای نرم و سخت دارد.
لنز رنگی سالانه چیست؟
لنزهایی که برای مدت زمان بیشتری مورد استفاده قرار می‌گیرند مثل همین لنز طبی سالانه رنگی یا بدون رنگ معمولا از جنس سیلیکون هیدروژنی هستند. این لنزها طبق اعلام کارخانه سازنده‌اش و تائیدیه سازمان‌ها باید پس از مدت خود به دور انداخته شوند. پس بعد از اتمام دوره یک‌ساله لنز خود باید حتما آن را دور انداخت. لنزهای سالانه معمولا در بسته‌بندی‌های شیشه‌ای عرضه می‌شوند.
اما در هنگام خرید این مدل لنزها باید بسیار مراقب بود. چرا که برخی از شرکت‌های ایرانی با شرکت‌های چینی یا درجه دو و سه کره‌ای برای خرید لنز طبی سالانه قرارداد می‌بندد و این قراردادها معمولا به گونه‌ای هستند که لنز طبی سالانه هم قیمت با لنز فصلی خواهد شد. در کل برای قالب‌گیری بیش از 10نوع روش تولیدی وجود دارد.
موارد استفاده از لنز طبی رنگی سالانه
لنزهایی که با روش قالب‌گیری تولید می‌شوند جزو همین دسته از لنزهای ارزان قیمتِ موجود در بازار هستند. باید دانست که این لنزهای نا مرغوب در کل برای کسی که استفاده دائم دارد بیش از سه یا چهار ماه مناسب نخواهد بود. بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان تولید و فروش لنزهای سالانه را متوقف کرده‌اند چرا که تولید آن‌ها بسیار زمان‌بر است و هزینه زیادی را بر تولیدکننده تحمیل می‌کند.
افرادی که عینک طبی دارند و برخی اوقات تمایلی به استفاده از عینک ندارند یا از استفاده عینک خود خسته شده‌اند، از لنز طبی رنگی استفاده می‌کنند. این لنزها علاوه بر این که جایگزین مناسبی برای عینک خواهند بود، رنگ ویژه‌ای هم دارد. لنزهای سالیانه طبی رنگی هم از این قاعده مستثنی نیستند و به دلایل خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند‌.
نکات مهم در هنگام استفاده از لنز طبی رنگی سالانه
برای سلامت بهتر چشم لازم است تا لنز های طبی رنگی سالانه ویژگی های خاصی داشته باشند. یکی از مهمترین ویژگی هایی که برای این لنز ها لازم است، اکسیژن رسانی مناسب می باشد. چرا که اکسیژن رسانی باعث راحتی بسیار زیاد چشم خواهد شد و همین مسئله باعث می شود تا خستگی و حساسیت چشم کمتر شود. لنز های شرکت اپل یکی از بهترین ها در زمینه اکسیژن رسانی می باشند. لنز های طبی رنگی سالانه علاوه بر اکسیژن رسانی، باید اندازه تطابقی با چشم داشته باشد و لایه ای با ضخامت نازک داشته باشد. این لنز ها باید اندازه مطلوب چشم شما را هم داشته باشند. لنزهای طبی سالانه مزایای بسیار زیادی دارد.



لنز طبی رنگی سالانه چیست؟ 1

مزایای لنز طبی  سالانه
از جمله این مزایا می‌توان به وزن کم و نازک بودن، این لنزها اشاره کرد که باعث راحتی زیادی برای استفاده کننده خواهد شد. علاوه بر آن لنزهای طبی رنگی سالیانه که کیفیت داشته باشند، باعث افزایش شفافیت چشم و درخشش رنگ چشم خواهند شد. در این لنزها به دلیل وجود رنگدانه‌های طبیعی و آب‌رسانی مناسب، چشم‌ها حس بهتری خواهند داشت.
خوبی دیگر این لنزها این است که اغلب می‌توان آن‌ها در هنگام خواب هم استفاده کرد. اگر چه این رفتار به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. این‌گونه لنزها نسبت به پاره شدن مقاوم‌تر هستند. اما این مدل لنزها معایبی هم دارند که می‌توان اولین گزینه را این گفت که لنزهای سالانه مانع از ورود اکسیژن به چشم خواهد شد. اگر مراقبت درستی از لنزها نشود، سلامتی چشم به خطر خواهد افتاد. اما باید دانست که استفاده طولانی از لنز برای چشم آسیب‌های بسیاری از جمله حساسیت، خشکی چشم، احساس خستگی، عفونت و تورم پلک یا چشم را خواهد داشت.
باید هنگام استفاده از این لنزها از چشمان خیلی مراقبت شود. درست است که نام این لنز سالانه است اما باید سعی شود هر 8 ساعت یک‌بار لنز را از چشم خود خارج کرده و به چشمان خود استراحت داد. برای مراقبت از لنز هم از محلول‌های مخصوص و استاندار استفاده کرد. لنزهای رنگی ممکن است از دید خیلی‌ها فقط وسیله زیبایی یا آرایش باشد اما باید توجه داشت که آن هم وسیله‌ای طبی است و باید حتما نکات مرتبط با استفاده از این لنزها را رعایت کرد تا به مشکل بر نخورده یا عفونت چشم ایجاد نشود.
علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر درخصوص لنز طبی سالانه می‌توانند به فروشگاه آنلاین لنزمارکت lenzmarket.ir به‌ آدرس مراجعه کنند.
پاسخ
 سپاس شده توسط ✩σραqυєηєѕѕ✭ ، SABER
آگهی
#2
من از لنز طبی استفاده میکنم
و همین باعث شده چشمام خشک شه و حتی یک بار عفونت کرد
نگهداری ازش و اینکه مجبوری همیشه تمیز نگهش داری سخته
ولی از عینک خیلی راحت تره
مطلب مفیدی بود ممنون
.Haters  are my greatest  motivators
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16596388991788

پاسخ
 سپاس شده توسط saba 3
#3
دوست من استفاده می کرده ولی به خاطر اینکه اشتباهی
بهش با دست که خیس بوده زده عفونت کرده توی مرز کور شدن بوده
الان دیگه توبه کرده لنز تبی نزنه بجاش عینک می زنه که فکر کنم بهترم هست براش
ممنون با این حال
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
لنز طبی رنگی سالانه چیست؟ 1

ما روحمون به خون آلوده ست. ما هزارتا احساسو کشتیم.....
پاسخ
#4
(10-01-2020، 21:04)Open world نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
دوست من استفاده می کرده ولی به خاطر اینکه اشتباهی
بهش با دست که خیس بوده زده عفونت کرده توی مرز کور شدن بوده
الان دیگه توبه کرده لنز تبی نزنه بجاش عینک می زنه که فکر کنم بهترم هست براش
ممنون با این حال

اره با دست خیس خیلی بده
ولی از عینک بدم میاد
با لز خیلی بهتره
.Haters  are my greatest  motivators
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16596388991788

پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  رکتوم چیست و کجاست؟ + بهترین جراح رکتوم در تهران
  مزایای مسواک برقی نسبت به مسواک دستی چیست؟
  هولتر مانیتورینگ فشار خون چیست و چه کاربردی دارد؟
  درمان ورم مقعدی چیست؟
  علت بیماری شقاق در زنان چیست + علائم و درمان شقاق بارداری
  فیستول چیست؛ علائم، علت، عوارض و تشخیص بیماری فیستول مقعد
  کیست مویی چیست و چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟
  فیستول مقعدی چیست؟ علت، علائم و روشهای تشخیص
  ویروس کرونا ورژن دلتا چیست؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان