امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

این فرپلی نبود، دیوانگی بود!

#1
اتفاق‌های عجیب بازی دیروز لیدز و استون‌ویلا با محوریت دستور مارسلو بیلسا به بازیکنانش برای گل خوردن از آستون‌ویلا به بحث‌های زیادی درباره جوانمردی و بازی جوانمردانه در فوتبال دامن زده.

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم لیدز و استون‌ویلا دیروز یکشنبه در رقابتهای چمپیونشیپ، در زمین لیدز به مصاف هم رفتند. لیدز گل اول بازی را در حالی به ثمر رساند که آلبرت آدوما بازیکن استون‌ویلا مصدوم شده و روی زمین افتاده بود اما بازیکنان لیدز توپ را بیرون نزده و همین توپ وارد دروازه ویلا شد. بعد از دعوا بین بازیکنان دو تیم احمد الغازی بازیکن ویلا از زمین اخراج شد اما بیلسا از این لحظه به بعد به چهره اول میدان تبدیل شد و به بازیکنانش دستور داد تا اجازه دهند استون‌ویلا گل تساوی را به ثمر برساند. بازی در حالی با نتیجه 1-1 به پایان رسید که امیدهای لیدز برای صعود اتوماتیک به لیگ برتر با این تساوی رنگ باخت.
 
این فرپلی نبود، دیوانگی بود! 1
 
بازی لیدز و استون‌ویلا در عرض چند دقیقه دو گل، یک کارت قرمز و دعوای بازیکنان دو تیم را به خود دید. وقتی جاناتان کوجیا به زمین افتاد و مشخص بود که مصدوم شده است، نیمی از بازیکنان استون‌ویلا سر جاهایشان ایستادند و انتظار داشتند لیدز توپ را بیرون بزند. اما لیدزی‌ها به بازی ادامه دادند تا ماتوش کلیچ در دقیقه 72 برای لیدز گل زده و این تیم را 1-0 جلو بیندازد. این حرکت خشم بازیکنان استون‌ویلا را به دنبال داشت.
 
این فرپلی نبود، دیوانگی بود! 1
 
در درگیری بازیکنان دو تیم که بعد از این صحنه اتفاق افتاد داور یکی از بازیکنان ویلا را اخراج کرد و مارسلو بیلسا سرمربی لیدز به بازیکنانش دستور داد هیچ حرکتی نکرده و اجازه بدهند استون‌ویلا گل تساوی را به ثمر برساند.

بعد از گل لیدز بازیکنان استون‌ویلا از اینکه بازیکنان لیدز توپ را بیرون نزده‌اند خشمگین بودند ولی لیدزی‌ها می‌گفتند کوجیا که روی زمین افتاده از ناحیه سر آسیب ندیده و بنابراین نیازی نبوده که توپ را بیرون بزنند.
 
این فرپلی نبود، دیوانگی بود! 1
 
درحالیکه همه بازیکنان دو تیم و نیمکت‌های دو تیم در حال جدال لفظی و درگیری ملایم فیزیکی بودند یک بازیکن لیدز در حالی که صورتش را گرفته بود روی زمین افتاد و تصاویر آهسته نشان داد انور الغازی بازیکن ویلا با آرنج دستش به صورت او نواخته است. با اینکه به نظر می‌رسید بازیکن لیدز در این صحنه اغراق کرده ولی داور الغازی را اخراج کرد تا تنش بین نیمکت‌های دو تیم به اوج برسد.
 
این فرپلی نبود، دیوانگی بود! 1
 
در این لحظات بود که مارسلو بیلسا، سرمربی لیدز و جان تری، دستیار سرمربی استون‌ویلا درحالیکه با هم در حال صحبت کردن بودند در تصاویر تلویزیونی ثبت و ضبط شدند. کسی نمی‌داند بین بیلسا و جان تری چه گذشته و چه حرفهایی بین آنها رد و بدل شده، ولی بین آنها هر چه گذشته باشد، این صحبتهای ظاهراً روی بیلسا تاثیر گذاشته چرا که او بعد از این به کنار خط آمد و درحالیکه بازیکنان دو تیم برای شروع مجدد بازی سر جاهایشان قرار گرفته بودند فریادزنان دستوراتی را به بازیکنان خود ابلاغ کرد.
 
این فرپلی نبود، دیوانگی بود! 1
 
وقتی داور در سوت خود دمید، بازیکنان لیدز اجازه دادند بازیکنان استون‌ویلا به راحتی به سمت دروازه‌شان حرکت کرده و گل مساوی را به ثمر برسانند.
 
این فرپلی نبود، دیوانگی بود! 1
 
البته همه بازیکنان لیدز به جز پونتوس جانسون که درحالیکه آلبرت آدوما به سمت دروازه لیدز می‌دوید تا گل را به ثمر برساند سعی کرد مانع او شود.

دروازه‌بان لیدز اما اجازه داد توپ وارد دروازه‌اش شود. بعد از این بود که درگیری شدید لفظی بین بازیکنان دو تیم دوباره آغاز شد. جانسون که از تصمیم سرمربی‌اش بیلسا عصبانی بود بسیار خشمگین به نظر می‌رسید و هم‌تیمی‌های او سعی در آرام کردنش داشتند.
 
این فرپلی نبود، دیوانگی بود! 1
 
بازی در نهایت با نتیجه 1-1 به پایان رسید تا هم لیدز و هم استون‌ویلا در تلاش برای قطعی کردن صعودشان به لیگ برتر و رقابتهای پلی‌آف باشند. این در حالی بود که لیدز در صورت پیروزی در این مسابقه به صورت اتوماتیک صعودش به لیگ برتر را قطعی کرده بود.

بیلسا، مرد اول جنجال‌های این مسابقه بعد از بازی گفت:" ما گل را به آنها پس دادیم. واقعیت همان است که همه با چشمان خود دیدند. فوتبال انگلیس به خاطر اخلاق ورزشی و روحیه جوانمردی معروف است پس دیگر لازم نیست راجع به این موضوع نظری بدهم چون این مسائل در انگلیس رایج است".

به نظر می‌رسد بیلسا که از چندی پیش به دلیل برخی حرکات کادر فنی‌اش به اتهاماتی مثل جاسوسی از تیم‌های رقیب متهم شده بود دیروز فرصت را مناسب دیده تا به فوتبالدوستان انگلیسی نشان دهد او مربی‌ای است که برای ارزش‌هایی مثل جوانمردی و اخلاق ورزشی ارزش قائل است و کسی نمی‌تواند او و تیمش را به رفتار غیرورزشی متهم کند.
 
آرش جلال منش
انسان تنها یا موجودی فروتر از انسان است یا فراتر؛
به عبارتی یا حیوان است یا خدا. 


پاسخ
 سپاس شده توسط سهَ‌ند
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اعتراض ستاره‌های دورتموند؛ پنالتی سیتی درست نبود
  طارمی: چلسی را بردیم اما این کافی نبود
  پاریس 0 - 1 بایرن؛ خوش شانسی هم برای صعود کافی نبود
  در برد بزرگ هم جایی برای بیرانوند نبود
  جدایی سردار آزمون از زنیت جدی شد. مصدومیت سردار جدی نبود بازگشت ستاره ایرانی به تمرین
  پیوس: برخی مدیران و مربیان با هم زد و بند می‌کنند/ اطرافیان دهداری در حد تیم ملی نبود
  ناظمی: اسامی مربیان بزرگی که در فوتبال مطرح کردم تخیل نبود
  سیمئونه: جبران شکست ۲ بر صفر برابر لیورپول شانسی نبود
  کارلسن: هدفم از دعوت فیروزجا به مسابقات تخریب روحیه او نبود
  پنجعلی: اتهام‌زنی قلعه‌نویی به پرسپولیس کار خوبی نبود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان