امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اهمیت فرم تماس با ما در طراحی سایت

#1
طراحی فرم تماس بهتر، با قابلیت استفاده در طراحی سایت شروع می‌شود. هدف یک فرم واضح است، شما به اطلاعات مربوط به کاربر نیاز دارید. فرم باید به اندازه کافی شهودی باشد تا کاربران بدانند دقیقا چه کاری انجام دهند و در فرآیند کامل کردن آن عمل، سردرگم نشوند.

بهترین فرم‌های تماس، در نظر آسان و شامل عناصر بسیار قابل‌ استفاده ای هستند، که کاربران می‌توانند بدون فکر کردن به آن‌ها، مشغول شوند. ما قصد داریم در طراحی سایت به چند نکته برای کمک به شما در طراحی فرم‌های تماس اشاره کنیم.

1 – آن را در یک ستون درست کنید
کدام یک در طراحی سایت آسان تر است؟ نشاندار کردن از طریق یک شکل عمودی یا پرکردن آیتم‌ها در عرض و سپس پایین کشیدن صفحه؟ ایجاد شکل با یک ستون عمودی، ساده‌ترین راه‌حل برای بسیاری از کاربران است، زیرا آن‌ها تنها باید در مورد یک عمل فکر کنند: حرکت به پایین صفحه همراه با فرم. این طرح، می‌تواند برای زمینه‌هایی که مشابه هستند، مانند پاسخ کوتاه به یک نام، آدرس ایمیل و شماره ‌تلفن و همچنین می‌تواند به خوبی برای عناصری مانند صفحه نمایش، کار کند.

این شکل، همچنین با فرمت های واکنشی بهتر عمل می‌کند به طوری که فرم،با فراهم کردن تجربه کاربری، شکلی یکسان روی دستگاه‌ های مختلف داشته باشد. این امر، می‌تواند به طور خاص در ارتباط با فرم های تجارت الکترونیکی، مهم باشد.


فرم تماس با ما در طراحی سایت

2 – محتوا را منطقی گروه بندی کنید
بلوک‌های گروه بندی شده کوچک و بصری سوالات و یا زمینه‌های فرم ها، می‌تواند درک فرم را ساده تر سازد. آیتم‌های مشابه (مانند اطلاعات آدرس و یا زمینه پرداخت)، عناصر گروه با برچسب‌های آن‌ و هر متن آموزشی دیگر را، کنار هم بگذارید. برای کاربران، هرگز نباید این سوال پیش بیاید که یک برچسب یا دستورالعمل، مربوط به کدام فیلد است. گروه‌بندی‌های منطقی محتوا، جریانی را برای فرم ایجاد می‌کنند که در آن، کاربران می‌توانند پیش‌بینی کنند که اطلاعات بعدی چه چیزی است. این امر در طراحی سایت، تجربه را راحت و لذت بخش می سازد.

3 – برچسب ها را بالای محتوا قرار دهید
بسیاری از ابزارهای فرم ساز، گزینه‌های زیادی را برای این که برچسب‌ها و یا راهنماها را کجا قرار دهید، به شما می‌دهند. برچسب‌ ها را بالای فیلدی که اطلاعات در آن قرار دارد، قرار دهید. این معمول‌ترین و قابل‌ استفاده ترین قرارگیری برای برچسب‌هاست.

علاوه بر این، این قرارگیری، به آسانی به دستگاه‌های دیگر تبدیل می‌شود. به عنوان مثال، در مورد فرم در یک گوشی به جای دسکتاپ، فکر کنید. اگر فرم جلوتر از برچسب باشد، شما می‌توانید برنامه‌ریزی کنید که چه اطلاعاتی را، حتی قبل از اینکه به آن بروید، در فیلد قرار دهید، و این موضوع، بدون آن که فیلد موجود در فرم کامل شود، ادامه خواهد داشت. اما اگر برچسب زیر فیلد باشد، ممکن است در یک الگو به پایین حرکت کنید و سپس دوباره بالا بروید تا دستورالعمل‌ها را ببینید و فرم را پر کنید.

در حالی که این امر ممکن است به نظر یک معامله بزرگ به نظر برسد، می‌تواند برای کاربران ناامیدکننده باشد. و در فرم ها طولانی‌تر، می‌تواند منجر به اشتباهاتی در طول فرم شود. این یک دغدغه کاربردی مهم در طراحی فرم تماس شماست. پس در طراحی سایت به این نکته توجه داشته باشید که بهترین حالت را برای طراحی فرم تماس با ما در نظر بگیرید.
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی سایت ttsmaker
  آموزش سئو سایت
  نحوه تشخیص سایت نیم بها با LinkIrani.ir
  ویدیو طراحی پوستر استوری محرم ۱۴۰۰
  چگونه بدون این که به گوشیمون کوچکترین دستی بزنیم تماس ها رو جواب بدیم؟
  • سایت‌های کاربردی گوشیت۴
  معرفی_سایت / سایت همه‌فن‌حریف برای تبدیل فایل‌ها!
  معرفی سایت حذف صدای خواننده
  معرفی چند سایت گوگل برای فونت
  مشکل و علت دیر ایندکس شدن مطالب سایت در گوگل و رفع مشکلات آن (بخش دوم)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان