امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مشکل «باغ کتاب» را با کدخدامنشی حل کنید!

#1
Exclamation 
مشکل «باغ کتاب» را با کدخدامنشی حل کنید! 1


رئیس انجمن سینماداران تاکید کرد: موردی که برای پردیس سینمایی "باغ کتاب" رخ داده باید با کدخدامنشی حل شود.
به گزارش ایسنا، پردیس‌های سینمایی در سرتاسر کشور گوی رقابت را از دیگر سالن‌های سینمایی ربوده و از نظر جذب مخاطب بیشترین تعداد مخاطب را دارند اما حضور چندین سالن سینمایی در درون یک مجموعه دیگر می‌تواند مشکلاتی را هم در پی داشته باشد.
محمد قاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران در گفت‌وگو با ایسنا درباره حاشیه‌هایی که برای پردیس باغ کتاب اتفاق افتاده است، توضیح داد: ما در جریان این اتفاقات و شرایط باغ کتاب نبودیم و به تازگی از وزارت ارشاد با من تماس گرفتند و این اتفاق را بیان کردند. این در حالی است که بر اساس قوانین و مصوبات شورای صنفی اکران، سینماها مجاز هستند تا ساعت ۱۲ شب، خدمات به مخاطبان خود ارائه کنند بنابر این اتفاقی که رخ داده بر خلاف آیین نامه شورای صنفی است.
رئیس انجمن سینماداران با تاکید بر اینکه "وقوع چنین اتفاقاتی در شأن یک مکان فرهنگی نیست" توضیح داد: موانعی که مجموعه باغ کتاب برای این پردیس سینمایی ایجاد کرده، باعث شده زحمات زیادی که مدیریت این سینما کشیده است و همچنین تبلیغات گسترده‌ای که برای جذب مخاطب داشته و درنهایت باعث شده به یکی از پردیس‌های موفق و پرفروش تبدیل شود، ضربه جدی‌ بخورد و بر سیستم نمایش‌اش اثر منفی گذاشته شود.
او ادامه داد: من به عنوان یک مدیر سینمایی از مسئولینی که این مشکل را ایجاد کردند تقاضا دارم این مورد را با کدخدامنشی و نشست‌ با مسئولین حل کند. ما حتی از طرف انجمن سینمادارن آمادگی داریم در این زمینه کمک کنیم، چه در زمینه نیروی انتظامی و امنیتی و چه در حوزه مدیریت شهری تا این مشکل حل شود. این گونه از موانع باعث می‌شود خدمات ارزنده‌ای که این پردیس به مخاطبان ارائه می‌دهد زیر سوال برود و همچنین از طرف دیگر تهیه‌کنندگان صدمه مالی ببینند.
این مدیر سینمایی افزود: در این خاموش کردن چراغ‌ها و ممانعت‌هایی که رخ می‌دهد، اگر مخاطبی آسیب ببینند و اتفاقی برای او بیفتد در سطح کشور اثر منفی خواهد گذاشت. این در حالی است که وجود سالن سینمایی می‌تواند به رونق مجموعه اضافه کند ولی ایجاد موانع در یک کار فرهنگی صورت خوشی ندارد.
اشرفی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اینکه "باید پیش از ساخت پردیس‌های سینمایی اصولی فنی در نظر گرفته شود تا این مجموعه از دیگر فعالیت‌ها مجزا شود" بیان کرد: این گونه از پردیس‌های سینمایی که درون یک مجموعه دیگری قرار گرفتند باید اصولی باشند، مجموعه‌ها از کسب و کارهای متفاوتی برخوردار هستند و آنها برای فعالیت هزینه‌هایی دارند. وقتی که یک پردیس سینمایی در درون یک مجموعه دیگر قرار می‌گیرد، بر روی این هزینه‌ها تاثیر گذار است و یک سالن سینمایی می‌تواند تا بامداد فعالیت‌ خود را ادامه دهد. باید برای این منظور راهکاری در نظر گرفته شود و به صورت اصولی و فنی سالن‌های سینما از دیگر بخش‌های یک مجموعه جدا شود. این طرح اشتباهی بوده که در ایران بدون برنامه‌ریزی و تفکر درست به مرحله اجرا رسیده است. باید تدابیری اندیشیده شود که اگر بعد از این هم قرار است چنین ساخت و سازهایی ادامه پیدا کند، اینگونه مسائل امنیتی و رفاهی در نظر گرفته شود.
طبق مشاهده خبرنگار ایسنا، چهارشنبه شب ۱۹ تیرماه، پردیس سینمایی باغ کتاب در ساعات پایانی کار دچار خاموشی موقتی شد، در حالی که تماشاگرانی برای سانس‌های آخر شب بلیت داشتند.
البته سانس‌های نمایش فیلم برقرار شد اما محوطه پردیس سینمایی برخلاف سالن‌های دیگر باغ کتاب دچار خاموشی بود و تماشاگرانی که در سانس ۲۴ فیلم دیدند، بعد از تماشای فیلم با درهای بسته باغ کتاب روبرو شدند که نمی‌توانستند آن مکان را ترک کنند و سرانجام از درب های پایینی و پارکینگ خارج شدند. این روند چند شب بعد هم ادامه پیدا کرد.

مدیرعامل باغ کتاب باید پاسخگوی ۹ سالن سینما و مابقی بهره‌برداران هم باشد
در ادامه این حواشی پیش آمده، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در سخنانی در ۲۳ تیرماه بیان کرد: ما در مورد باغ کتاب قانون‌مند عمل کرده و معتقدیم نباید این موضوع خانوادگی اینقدر رسانه‌ای می‌شد. ساعت کار مجموعه بر اساس قوانین کشور اعلام شده و حتی برخی انتقاداتی به مجموعه باغ کتاب داشتن که چرا تفاوت ساعت فعالیت بین مجموعه سینمایی آن و مابقی مجموعه است، چرا که ساعت کار مابقی‌ مجموعه‌ها را ۱۰ شب تا ۱۲ شب اعلام کرده بودیم اما عملا سینما ساعت دو بامداد تعطیل می‌شدند که این مساله مورد انتقاد مابقی بهره‌برداران قرار گرفته و مدیرعامل باغ کتاب همان‌طور که باید پاسخگوی ۹ سالن سینما باشد باید پاسخگوی مابقی بهره‌برداران نیز باشد، لذا هیات مدیره باغ کتاب تصمیم گرفت و آن را مکتوب هم اعلام کرد که این موضوع را در تعامل حل کرده و نیازی نبود که یک مساله خانوادگی اینگونه رسانه‌ای شود و حتی نامه زدند که ما حکمیت کنیم.
وی با بیان این‌که دوستان سینمایی ما نیز پایبند قانون هستند، ادامه داد: شورای سیاست‌گذاری نظارت بر سینما نیز وارد شده و این هفته با تعامل موضوع حل می‌شود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ۱۰ فیلمی که هرگز باور نمی‌کنید بر اساس داستان‌ها و اتفاقات واقعی ساخته شده‌اند!!
  با گرانقیمت ترین بازیگر ثبت شده در کتاب رکوردهای گینس آشنا شوید!
Video | بهترین فیلم‌های ترسناک فضایی که باید تماشا کنید |
Thumbs Up | بهترین سه‌گانه‌های تاریخ سینما که باید تماشا کنید |
Video کریستوفر نولان از اهمیت ارتباط مخاطب با سینما پس از حل مشکل ویروس کرونا می‌گوید
Information عذرخواهی خانم بازیگر برای تبلیغ یک کتاب!
  ۱۲ فیلم برتر اسکارلت جوهانسون که باید تماشا کنید
Star چگونه به ترتیب تمام فیلم‌های دنیای سینمایی مارول (MCU) را تماشا کنید!
Video 12 فیلم برتر انجلینا جولی که باید تماشا کنید.
Lightbulb شورای صنفی نمایش وارد چالش باغ کتاب شد!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان