امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

وزارت بهداشت بسیج‌های مشابه "کنترل فشارخون" را راه‌اندازی کند!

#1
Exclamation 
وزارت بهداشت بسیج‌های مشابه "کنترل فشارخون" را راه‌اندازی کند! 1


رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران با بیان اینکه بسیج ملی کنترل فشار خون بالا، نگاهی ارزشمند در راستای آگاه‌سازی مردم نسبت به سلامت خودشان بود، ابراز امیدواری کرد که وزارت بهداشت بسیج‌های مشابهی برای کنترل سایر عوامل بیماری‌های غیرواگیر نیز راه‌اندازی کند.

به گزارش ایسنا، در جشن بزرگ بسیج ملی کنترل فشارخون بالا که به همت دانشگاه علوم‌پزشکی ایران برگزار شد، دکتر جلیل کوهپایه زاده_رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران در این مراسم گفت: بسیج ملی کنترل فشار خون بالا، نگاهی ارزشمند در راستای آگاهی سازی مردم نسبت به سلامت خودشان بود که توانست بسیار موفق عمل کند.
وی افزود: ما در حوزه سلامت امیدواریم تا وزارت بهداشت باز هم بسیج‌های مشابهی برای کنترل سایر عوامل بیماری‌های غیرواگیر راه‌اندازی کند تا مردم بیش از گذشته نسبت به سلامت خود آگاه شوند.
وی ضمن تشکر از اصحاب رسانه ادامه داد: رسانه‌ها در راستای اطلاع رسانی، اقدامات بسیار موثری انجام دادند و از آنها سپاسگزاریم. بسیج ملی کنترل فشارخون بالا علاوه بر اینکه اهداف خاص خود را داشت، میزان همدلی نهادهای مختلف با ما دست اندرکاران حوزه سلامت را در کنار همراهی حداکثری مردم نشان داد.
کوهپایه‌زاده همچنین در جمع خبرنگاران، با اشاره به بدهی این دانشگاه و بیمارستان‌های تحت پوشش آن از سازمان‌های بیمه سلامت و تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر با پرداخت اخیری که این دو سازمان داشته‌اند حدود یک چهارم از ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی ما تسویه شده و امیدواریم مابقی آن نیز به زودی با همکاری وزارت بهداشت پرداخت شود.
وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر چگونگی دفع پسماندهای بیمارستانی در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه گفت: از نظر علمی باید پسماند به شکل مناسب دفع شود. تا حدودی این اقدام به شکل مناسب در حال انجام است و در مواردی که توانایی دفع صنعتی وجود نداشته باشد سعی می‌کنیم زباله از شکل عفونی خارج و سپس دفع شود. به طور کلی حفظ محیط زیست از وظایف اصلی ما است.
به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم دکتر بابک عشرتی_معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز ضمن تشکر از تمام معاونت‌های دانشگاه، گفت: ما تنها برای رفع تکلیف این مسئولیت را قبول نکردیم؛ بلکه سعی کردیم فرصتی برای ایجاد سایر منافع در این بسیج ایجاد کنیم.
وی افزود: به همین دلیل همکاران ما با تلاش زیاد سعی داشتند تا علاوه‌ بر بیماریابی با یک هماهنگی گسترده بین دستگاه‌های مختلف در تهران اتفاقات بهتری را رقم بزنند. در این راستا وزارت ارتباطات، استانداری تهران، هلال احمر، پژوهشگاه علمی ژنتیک و... به یاری ما آمدند و توانستیم به جز غربالگری افراد، به یک نوآوری برسیم.
عشرتی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی ایران توانست در این بسیج یک میلیون و ۱۱۶ هزار نفر را غربالگری کند، گفت: ما در شبکه بهداشت رباط کریم، ملارد، بهارستان، شهریار، قدس، مراکز بهداشت غرب و شمال غرب توانستیم یک میلیون و ۱۱۶ هزار نفر را غربال کنیم که این عدد بسیار خوب است؛ چرا که تصورمان این بود تنها می‌توانیم فشار خون ۸۸۰ هزارنفر را اندازه‌گیری کنیم و دانشگاه علوم پزشکی ایران را به رتبه دوم در این حوزه در کشور برسانیم. بنابراین این اتفاق میسر نبود، مگر با کمک معاونت‌های مختلف دانشگاه، دانشجویان‌مان و نهادهای دیگر.
وی افزود: هر یک همکار ما فشار خون حدود ۸۰۰ نفر را اندازه‌گیری کرده است و این نشان‌دهنده تلاش بالای همکاران ما است که دانشگاه ما را در کشور به رتبه سوم در حیطه فعالیت نیروی انسانی در این بسیج کرده است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کرونا در کمین بیماران با فشارخون بالاست
Exclamation رزمایش بزرگ ملی بهداشت و درمان فجر ۴۰ در عسلویه
Thumbs Up مکملی برای کنترل چاقی و اختلالات متابولیک!
Exclamation برنامه وزارت بهداشت برای درمان "فشارخونی‌ها"
Big Grin آوانس وزارت بهداشت به متخصصانی که به مناطق محروم می‌روند!
Shocked ارتباط باکتری‌های روده با افزایش فشارخون!
Exclamation لاهوتی: وزیر بهداشت برای رفع مشکلات مالی بیماران راهی پیدا کند!
Thumbs Up حضور وزارت بهداشت در نمایشگاه بین‌المللی الکامپ با محوریت پرونده الکترونیک سلامت!
Thumbs Up نوشیدنی که فشارخون و کلسترول را کاهش می‌دهد!
Exclamation تاثیر خواب در کنترل میل به شوری و شیرینی!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان