امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پرسپولیس کالدرون؛ چیزی که انتظارش را نداشتید

#1
رچه شیرجه رشید مظاهری روی کاشته بشار رسن، زیبا و نجات بخش بود اما به جز این کاشته و ضربه سر وحید امیری، پرسپولیس خطر دیگری روی دروازه گلر تراکتور ایجاد نکرد.

به گزارش "ورزش سه"، این خلاصه عملکرد تهاجمی تیمی بود که با یارگیری مناسب و تقویت نسبت به فصل گذشته، داعیه تکرار قهرمانی‌ها در فصل جدید فوتبال ایران را داشت. اما نتیجه بعد از 180 دقیقه یک گل زده، یک گل خورده، سه امتیاز و یک باخت زودهنگام در ورزشگاه یادگار امام است.
نکته مهم فراتر از آمارهای اولیه، کیفیت پایین‌تر نمایش پرسپولیس نسبت به فصول گذشته است. گابریل کالدرون سرمربی آرژانتینی که برای ادامه مسیر برانکو ایوانکوویچ به تهران آمده، پس از انتشار تصاویر مختلف در تمرینات در حال وزنه زدن و همراهی بازیکنان در دیگر آیتم‌ها، مشخصا هنوز بار سنگین توقعات را از روی زمین برنداشته. پرسپولیس در بازی دیروز به خصوص در نیمه مقهور حریف بود و این چیزی بود که کمتر در دوره سرمربی کروات سابق این تیم شاهد آن بودیم.



فوتبال بدون ایده
گابریل کالدرون از ابتدای حضور در تهران به دنبال زدودن نشانه‌های سرمربی قبلی است. او با سبک متفاوتی فوتبال بازی می کند و دوست دارد تیمی تهاجمی و قادر به خلق موقعیت‌های گلزنی پرشمار داشته باشد. در عین حال او با چینشی متفاوت و دستورالعمل‌های تازه خصوصا در خط میانی تیم را آرایش می‌دهد تا "پرسپولیس کالدرون" بتواند یک گام بیشتر از "تیم برانکو ایوانکوویچ" باشد. اما رسیدن به این هدف در وقت دو و نیم ماهه‌ای که او هدایت پرسپولیس را برعهده داشته اتفاق نیفتاده و تیم در دو بازی گذشته بدون استایل خاص و به قول جلال چراغپور تیمی بدون شناسنامه فوتبال بازی می‌کند. آنها در بازی دیروز فقط یک بار موفق به انجام یک کار ترکیبی و ارسال پاس در نقاط مختلف زمین و گرداندن توپ شدند و این چیزی نیست که از مدافع عنوان قهرمانی انتظار می‌رود.



تعدد مهاجم تیم شما را تهاجمی نمی‌کند
وقتی داور سوت پایان بازی تراکتور و پرسپولیس را زد، وحید امیری در دفاع چپ، سیامک نعمتی در دفاع راست، مهدی ترابی در پست هافبک مرکزی، بشار رسن در وینگر راست و امیر روستایی در سمت مخالف و علی علیپور و براندائو نیز در نوک حمله بازی می‌کردند؛ این یک آمار قابل توجه است. جالب اینکه احمد نوراللهی هافبک دفاعی پرسپولیس نیز بازیکنی است که میل تهاجمی بالاتری نسبت به دو هم پستی غایب خود در این بازی (محسن ربیع خواه – کمال کامیابی نیا) دارد. اما حضور 5 بازیکن باسابقه در خط حمله، به پرسپولیس سیمای تهاجمی داد؟ پاسخ مثبت نیست و پرسپولیس در لحظاتی که برای گل تساوی بی تابی می کرد در نهایت موفق به خلق موقعیت‌های تمرین شده و تاکتیکی نشد و تنها موقعیت‌های این تیم از روی ضربات ایستگاهی به دست آمد.





صحبت از برف زود است
سوال عجیبی که در نشست خبری بعد از بازی از کالدرون در کنایه به شکست و اینکه با این وضعیت آیا برف تهران را خواهد دید، اولین بار زمانی به لغتنامه پرسشی خبرنگاران ایرانی وارد شد که روزنامه کیکر آن را درباره علی کریمی در زمان حضورش در بایرن به کار برد. کریمی اما در آن فصل توانست در قامت شماره هشت بایرن مونیخ عملکرد رضایتبخشی را از خود به جا بگذارد و اینکه اکنون کالدرون که در پایان دومین هفته با سه امتیاز همچنان امیدوارانه به آینده نگاه می‌کند را بخواهیم با این پرسش روبرو کنیم کمی زود به نظر می‌رسد. تیم تحت هدایت کالدرون برای اینکه به بلوغ تاکتیکی مدنظر او نزدیک شود نیازمند تمرینات مستمر بیشتر است و البته باید این موضوع را در نظر داشت که عملکرد مربیان و بازیکنان در کنار مدیران در تیم‌هایی همچون پرسپولیس و انتظاراتی که از آنها می‌رود کار را برای آزمون و خطای کالدرون سخت‌تر خواهد کرد و او باید با سود بردن از فرصت‌های اندک هر چه سریعتر هارمونی مدنظر برای دستیابی به نمایش ایده آل و کسب نتیجه را به دست بیاورد.
123::
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پرسپولیس کالدرون؛ چیزی که انتظارش را نداشتید 1















پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  برتری پرسپولیس در اولین بازی دوستانه فصل
Exclamation ادامه بدعهدی مدیران پرسپولیس
  ذوالفقارنسب: دکترهای زیادی در پرسپولیس هستند!
  استقلال و پرسپولیس با این دو جای خالی چه می‌کنند؟
  باقری صفحه پرسپولیس را فالو نکرده بود
Subarrow بیانیه باشگاه پرسپولیس علیه مدیرعامل استقلال
  بازگشت سجاد به گلزنی پیش از نبرد با پرسپولیس
  رسانه قطری: منتظر شکست پرسپولیس نباشید!
  خط‌کشی نیم متری روی پای ستاره پرسپولیس!
Wink شجاع مقابل پرسپولیس نیمکت‌نشین می‌شود؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان