امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حقایق جالب در مورد گیتار

#1
بزرگترین گیتار جهان 13 متر !

بزرگترین گیتار ثبت شده در کتاب گینس طول کمی بیشتر از 13 متر (43 فوت) دارد. این مقدار تقریبا برابر با طول یک اتوبوس می باشد ! اما جالب تر اینکه این گیتار غول آسا تنها یک مدل نیست و قابلیت نواختن را دارد .سیم های استفاده شده در آن دارای کوک یکسان با سایر گیتارهای معمولی می باشد.این گیتار توسط آکادمی علوم و تکنولوژی تگزاس در مدت یکسال ساخته شد. وزن تقریبی آن 1000 کیلوگرم می باشد.



کوچکترین گیتار جهان تنها 10 میکرون

واضح است که نواختن این گیتار بطور طبیعی غیرممکن می باشد مگر آنکه دستان جادویی داشته باشید ! طول این گیتار یکصد هزارم متر (تقریبا اندازه ای برابر یک سلول) می باشد. این گیتار توسط محققان دانشگاه کورنل نیویورک ساخته شده است و توسط دستگاه های آزمایشگاهی قابلیت نواختن دارد و همچنین فرکانس های صوتی تولید شده توسط آن بسیار بالا بود و برای گوش انسان قابل شنیدن نیست.

گران ترین گیتار فروخته شده 2.8 میلیون دلار

گران ترین گیتار فروخته شده جهان گیتار فندر استرتوکستر می باشد در سال 2005 به قیمت 2.8 میلیون دلار برای کمک به قربانیان سونامی شرق آُسیا 2004 به حراج گذاشته شد. این گیتار توسط جمعی از معروف ترین موزیسین های دنیا از جمله دیوید گیلمور ، برایان می ، پل مک کارتنی ، برایان آدامز و سایر بزرگان موسیقی امضا شده است.



طولانی ترین نواختن گیتار کمی بیشتر از 4 روز !

در سال 2011 ، گیتاریست ایرلندی دیو براون رکورد جدیدی در نواختن طولانی مدت گیتار از خود بجا گذاشت ، این گیتاریست بدون توقف مدت 114 ساعت و 6 دقیقه و 30 ثانیه در تاریخ 12 تا 17 ژوئن‌ اقدام به زدن گیتار کرد. مجموعا در طول این زمان دیو بیش از 1372 آهنگ مختلف را اجرا کرد.



مردی که با گیتارش ازدواج کرد !

در سال 2001 موزیسین انگلیسی کریس بلک بطور دیوانه واری عاشق گیتار قرمز فندراسترت خود با نام براندا فندا شد ! او 35 سال پس از اولین دیدارش با این گیتار ازدواج کرد! مراسم ازدواج در کلیسایی در لندن برگزار شد . البته او بعدها اعلام کرد که اینکارش تنها برای شوخی و خنداندن مردم بود.

اضافه کردن سیم های هفتم و هشتم توسط کمپانی تولید کننده گیتار Ibanz

درحالیکه پیش تر سایر برندها از جمله فندر گیتارهایی با سیم های اضافه ساخته اند ، اما نخستین بار برند ایبنز گیتار 7 سیمی (در سال 1990) و گیتار 8 سیمی (در سال 2007) بطور گسترده روانه بازار کرد.

گیتاریستی با 4 گیتار همزمان

مایکل آنجلو باتیو گیتاریست سبک هِوی متال از سریعترین نوازندگان گیتار در جهان می باشد. مایکل نتها بخاطر استفاده از دو گیتار همزمان در اجراهایش معروف می باشد بلکه از نخستین و معدود افرادی در جهان است که توانایی نواختن چهار گیتار همزمان را دارد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  حقایق جالب زنان ودختران که نمیدانستید(ورود آقایان اکیداممنوع)
  اطلاعات جالب و جذاب در مورد تخم‌مرغ
  16حقیقت جالب در مورد گوگل
  حقایق جالب درباره سیب زمینی
  حقایق جالب وباورنکردنی
  حقایق جالب درباره مسائل روانشناسی
  5 حقیقت جالب در مورد قدرت ذهن
Exclamation 10 موضوع جالب در مورد خواب دیدن
Lightbulb همه چیز در مورد قانون کارما
  حقایق جالبی درباره پیانو که نمی‌دانستید!!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان