امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

۱۴ حقیقت که جوکر را بهترین شخصیت منفی تاریخ سینما می‌کند!

#1
Exclamation 
۱۴ حقیقت که جوکر را بهترین شخصیت منفی تاریخ سینما می‌کند! 1

بر هیچ کس پوشیده نیست که جوکر خطرناکترین دشمن بتمن بوده است. حال در پشت این چهره‌ی خندان و شیطانی، واقعیت‌های عجیبی نهفته است که در ادامه می‌خواهیم از این رازها پرده برداریم و مشخص کنیم که بر این دلقک شاد و خبیث چه‌ها گذشته و چه کارها کرده است.

۱ – کاراکتر جوکر نزدیک به ۸۰ سال قبل، تقریبا کشته شد

۱۴ حقیقت که جوکر را بهترین شخصیت منفی تاریخ سینما می‌کند! 1

سال‌ها قبل در دهه‌ی ۴۰ میلادی، هنگامی که اولین کمیک بتمن منتشر شد، شخصیت خطرناکترین و شیطانی‌ترین دلقک تمامی ادوار تاریخ در انتهای داستان به نابودی کشیده شد. درست است، قرار بود که دلقک در پایان اولین سری شوالیه‌ی تاریکی حذف شود. اما به پیشنهاد تدوینگری که در آن زمان مسئولیت ویرایش را برعهده داشت، به واسطه‌ی پتانسیل بالایی که او در این کاراکتر دیده بود، پیشنهاد داد که یک سری قسمت‌هایی در پایان به این کمیک اضافه شود، تا این دلقک شیطانی باقی بماند.

۲ – جوکر می‌دانست که بتمن، بروس وین است ولی برایش اهمیتی نداشت

۱۴ حقیقت که جوکر را بهترین شخصیت منفی تاریخ سینما می‌کند! 1

اگر چه به این واقعیت، هیچ گاه در هیچ کمیک یا فیلمی اشاره مستقیم نشده است، اما به واسطه‌ی یک سری نشانه‌هایی مشخص میشود که جوکر، بتمن واقعی را می‌شناخته است. به عنوان مثال، هر کسی که او به عنوان هدف خود انتخاب می‌کرد، آن هدف به نحوی هم از نزدیکان بروس وین و هم از نزدیکان بتمن بوده است (حتی او در یکی از کمیک بوک‌ها، دست آلفرد (دستیار و خدمتکار بروس وین) را قطع می‌کند). بسیاری از طرفداران این حس را دارند که جوکر بروس وین را نقابی برای بتمن می‌داند (یا بلعکس).  


۳ – جوکر دستیاری به نام گگی (Gaggy) داشته است

۱۴ حقیقت که جوکر را بهترین شخصیت منفی تاریخ سینما می‌کند! 1

در یکی از کمیک بوک‌های بتمن، خیلی قبلتر از آن‌که هارلی کویین به عنوان دستیار جوکر شناخته شود، گگسورث (یا گگی)، دستیار و پیروی جوکر بوده است. قبل از آنکه گگی این دلقک شبطانی را ملاقات کند، او در سیرکی کار می‌کرد که در انتها به دلیل فشار تماشاچیان او لباس دلقکی را به تن می‌کند. به دلیل خشم زیادی که گگی داشت او به همکاری کردن با جوکر در انجام کارهای خلاف تن داد.

۴ – لوک اسکایواکر (Luke Skywalker) صدا‌پیشگی جوکر را به مدت ۲۰ سال برعهده داشت

۱۴ حقیقت که جوکر را بهترین شخصیت منفی تاریخ سینما می‌کند! 1

شاید مارک همیل را همگی با شخصیت لوک اسکایواکر بشناسند (اسکایواکر شخصیت اصلی سری فیلم‌های جنگ ستارگان می‌باشد)، اما او صداپیشگی شخصیت‌های بسیار زیادی را برعهده داشته که بهترین و ماندگارترین آن‌ها، بدون شک صدای جوکر بوده است. اولین بار او صداگذاری این دلقک را در “بتمن: سری انیمیشنی (۱۹۹۲ – ۱۹۹۵)” قدرتمندانه انجام داد که توانست روح تازه‌ایی به جوکر ببخشد. آخرین صداگذاری‌ایی که او برای جوکر انجام داد، در بازی “بتمن: تیمارستان آرکهام (Batman: Arkham Asylum)” در سال ۲۰۰۹ بوده است.

۵ – جوکر قرار بود در آخرین فیلم سه گانه ی بتمن حضور داشته باشد

۱۴ حقیقت که جوکر را بهترین شخصیت منفی تاریخ سینما می‌کند! 1

شوکه شدید؟! درست است. پس از نقش آفرینی بی‌همتای هیث لجر در نقش جوکر در فیلم “شوالیه ی تاریکی (The Dark knight)”، برای کریستوفر نولان بسیار سخت بود که از او برای نقش آفرینی در فیلم بعدی بتمن استفاده نکند، اما مرگ تراژدیک لجر باعث برهم زدن تمامی این معادلات شد.


۶ – سوپرمن زخم عمیقی را در سینه‌ی جوکر کاشته بود


۱۴ حقیقت که جوکر را بهترین شخصیت منفی تاریخ سینما می‌کند! 1

برای سالها متمادی، بتمن با جوکر رفتار صبورانه‌ایی داشته است و عهد کرده که هیچ‌گاه او را نکشد (بتمن همیشه امیدوار بود که او بهبود پیدا می‌کند). اما نظر سوپرمن با بتمن بسیار متفاوت بود. در سری کمیک بوک “بی عدالتی: خدایان میان ما (Injustice: Gods Among Us)” جوکر، مرد آهنی (Man of Steel) را متقاعد می‌کند که او لوییس لین را کشته است (لویس لین، معشوقه‌ی سوپرمن می‌باشد). حال سوپرمن صبرش تمام شده و قصد دارد تا کار جوکر را یکسره کند، پس او در نبردی زخم عمیقی را در سینه‌ی جوکر بوجود می‌آورد.


۷ – شخصیت جوکر تلاش‌های ناموفقی را به عنوان نقش اصلی داستان، تجربه کرده است

۱۴ حقیقت که جوکر را بهترین شخصیت منفی تاریخ سینما می‌کند! 1

شکی نیست که دیدگاه ما از گذشته تا به امروز تغییر کرده است ولی عقیده‌ایی که تا به اکنون هیچ‌گاه عوض نشده، نقش اصلی بودن جوکر است. اگر او را به عنوان نقش اصلی داستان در نظر بگیریم، به نظر که کم و کاستی‌ایی در داستان وجود دارد. گویا این عقیده، نظر همه ی طرفداران می‌باشد، چرا که در چندین تلاشی که صورت گرفته تا ابن دلقک در قامت شخصیت اول داستان نشان داده شود، هیچ‌گاه مورد استقبال قرار نگرفته است. شاید دلیل چنین موضوعی را بتوان در منطق داستان پردازی پیدا کرد. منطقی که طبق آن شخصیت‌های منفی در پایان داستان یا باید نابود شوند و یا به راه راست هدایت شوند! و شاید به همین دلیل است که فرستادن او در انتهای هر داستان (چه فیلم، چه سریال و چه حتی بازی) به تیمارستان آرکهام، بیش از حد یکنواخت و تکراری شده است.

۸ – جوکر با قاضی دِرِد (Judge Dread) مبارزه کرد

۱۴ حقیقت که جوکر را بهترین شخصیت منفی تاریخ سینما می‌کند! 1

طی الارضی شخصیت‌های کمیک دنیای DC، امری قابل قبول و پذیرفتنی است. حال در این بین، در یکی از کمیک بوک‌ها، جوکر به دنیایی قاضی دِرِد می‌رود. طبق معمول او با دشمن اصلی دِرِد، قاضی دث (Judge Death)، شروع به همکاری می‌کند و این دو با هم خرابی‌های زیادی را در شهر “مگا سیتی یک” به وجود می‌آورند که در نهایت دِرِد هر دو را شکست می‌دهد.

۹ – دستیار بدنام جوکر، هارلی کویین، شخصیت اصلی کمیک بوک‌ها نبوده است

۱۴ حقیقت که جوکر را بهترین شخصیت منفی تاریخ سینما می‌کند! 1

واضح است که این روزها، همه هارلی کویین را به عنوان دستیار (و همچنین کسی که با جوکر رابطه‌ی عاطفی دارد)، می‌شناسند. ولی کاراکتر هارلی کویین در اوایل دهه‌ی ۹۰ وارد داستان‌های کمیک شده است. اولین حضور او در سری انیمیشنی بتمن (۱۹۹۲)، به عنوان روانشناس تیمارستان بوده است. پس از آن‌که بتمن جوکر را به تیمارستان آرکهام می‌فرستد، او با هارلین کویینزل آشنا می‌شود. پس از این آشنایی هارلی عاشق جوکر می‌گردد و همه‌ی اعتقاداتش را زیرپا می‌گذارد و شروع به خرابکاری کردن به همراه این دلقک شیطان صفت میکند. شخصیت او با استقبال خوب مخاطبین روبرو شده است و نویسندگان سعی کردند که با داستان‌های متنوع، شخصیت هارلی کویین را زنده نگه دارند.

۱۰ – علت عدم حضور جوکر در “شوالیه‌ی تاریکی برمیخیزد” مشخص شد

۱۴ حقیقت که جوکر را بهترین شخصیت منفی تاریخ سینما می‌کند! 1

با وجود آن‌که همگی منتظر حضور دوباره‌ی جوکر در آخرین فیلم سه گانه‌ی بتمن نولان بودند (حتی نقش کوچکی در فیلم)، او به طور کامل از این فیلم حذف شد. اگرچه نولان در پایان “شوالیه‌ی تاریکی“، پایانبندی شایسته‌ایی را برایش درنظر گرفته بود اما هنوز هم طرفدارانی وجود داشتند که غیبت جوکر را حس کنند. در “شوالیه‌ی تاریکی برمیخیزد” نولان علت غیبت جوکر را اینگونه نشان داد که، همگی شخصیت‌های منفی که در تیمارستان آرکهام بودند به  زندان بلک گیت منتقل شدند، به غیر از جوکر. که به نظر در این فیلم جوکر به تنهایی در تیمارستان شهر آرکهام حضور داشته است. (البته مرگ هیث لجر را نمی‌توان نادیده گرفت)

۱۱ – جوکر، رابین را کشت

۱۴ حقیقت که جوکر را بهترین شخصیت منفی تاریخ سینما می‌کند! 1

اگر کسی بگوید در فیلم‌های قهرمانی، قهرمان فیلم و دستیارانش نباید بمیرند، حتما دلقک شیطانی را فراموش کرده است. در نسخه‌ی معروف کمیک سال ۱۹۸۹ بتمن، جوکر در نهایت کار را یکسره می‌کند و دستیار قابل اعتماد بتمن، رابین، را به قتل می‌رساند. او رابین را می‌رباید و او را در انباری زندانی می‌کند و در نهایت انبار را به منفجر و رابین را نابود می‌کند.


۱۲ – نام واقعی جوکر، جک نپیِر (Jack Napier) می‌باشد

۱۴ حقیقت که جوکر را بهترین شخصیت منفی تاریخ سینما می‌کند! 1

اگرچه ۱۰۰ درصد نمی‌توان درباره‌ی این نام مطمئن بود، ولی “جک نپیِر” نامی است که اکثر افراد قبول دارند که نام واقعی جوکر بوده است. دلیل اصلی این عدم اطمینان آن است که هیچ مسئول و شخصیتی در دنیای کامیک DC از خاستگاه اصلی این دلقک خبر ندارد. در طی این سال‌ها تلاش‌های زیادی شده است که بتوان از زندگی اولیه‌ی این دلقک بدنام اطلاعاتی بدست آورد، ولی نتیجه‌ی نسبتا قابل اطمینانی که تا به امروز گرفته شده است، آن بوده که نام اصلی جوکر، جک نپیِر بوده است.

۱۳ – او در سریال اسکوبی دو (Scooby-Doo) حضور داشته است

۱۴ حقیقت که جوکر را بهترین شخصیت منفی تاریخ سینما می‌کند! 1

بدنام ترین شخصیت منفی تاریخ در کنار معروفترین تیم حل معماهای کودکانه حضور داشته است. در یکی از قسمت‌های سریال انیمیشن اسکوبی دو (۱۹۷۲)، جوکر با پنگوئن تیمی را تشکیل می‌دهند تا آخرین اختراع دکتر فلیکی که لباس بالداری است را بتوانند بدزدند.

۱۴ – جویین پلین (Gwynplaine) الگوی جوکر بوده است

۱۴ حقیقت که جوکر را بهترین شخصیت منفی تاریخ سینما می‌کند! 1

الگوی اصلی جوکر را در فیلم “مردی که می‌خندد (The Man Who Laugh)” ساخته‌ی سال ۱۹۲۸ که بر اساس رمانی به همین نام از ویکتور هوگو نوشته شده است، می‌توان جستجو کرد. صورت شخصیت اصلی داستان، جویین پلین، به دستور پادشاه جراحی می‌شود و به شکل بسیار زشت و زننده‌ایی تبدیل می‌شود. این دستور پادشاه به واسطه ی خیانت‌ها و خلاف‌هایی بوده است که پدر جویین انجام داده بود. کارهای این دلقک روانی و شیطانی را بسیار شبیه به کارهای دیوانه وار جویین می‌دانند.
پاسخ
 سپاس شده توسط ყ_ʍ ، م‍حمّد ، SABER ، sober ، Волшебник
آگهی
#2
واقعا اولین فیلمی بود که بخاطر شخصیت منفیش ناراحت شدم
.Haters  are my greatest  motivators
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16596388991788

پاسخ
#3
عشق من جوکرررر
پاسخ
#4
من جوکر رو همیشه دوست داشتم و از بتمن متنفر بودم


بعضی چیزارو هم نمیدونستم تو این تاپیک جالب اونا رو هم فهمیدم
خلاف قوانین؟! تکراری؟! بی کیفیت؟! اسپمزا؟! اسپم؟!کم محتوا؟!
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ویلای دو خوابه و ارزان قیمت در نزدیکی دریا در شهر رامسر (:
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سینما کلاسیک:_در یک شب اتفاق افتاد_
  « سینما وحشت ! »
  تاریخ اکران فیلم اکشن جدید گای ریچی و جیسون استاتهام
  پرکارترین کارگردان های تاریخ سینما را بشناسید
  بهترین برنامه های صدا و سیما!
Video بهترین و بدترین فیلمی که دیدی چی بود ؟
  تاریخ انتشار فیلم Cherry با بازی تام هالند مشخص شد؛ انتشار تصاویر جدید
  بهترین‌های سینمای روسیه؛ سرد و فلسفی
Thumbs Up | بهترین فیلم‌هایی که درباره فرار از زندان ساخته شده‌اند |
  تاریخ اکران فیلم ترسناک بعدی جردن پیل مشخص شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان