امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

گوگل به چه معناست ؟

#1
سلام
امیدوارم مفید باشه


تکنولوژی اینترنت
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گوگل به چه معناست ؟ 1
گوگل به چه معناست و کار خود را کی آغاز کرد


در این گزارش قصد داریم دانستنی هایی جالب از معنی گوگل گرفته تا مخترع و زمان شروع به کار گوگل را در اختیار شما قرار دهیم.

معنی گوگل چیست؟

یکی از شناخته شده ترین شرکت های جهان متعلق به " گوگل" است که امروزه از ارزش بالایی در جهان برخوردار است و طبق آخرین آمار چهارمین شرکت با ارزش جهان است. با این وجود این شرکت توانست با ایده خود، ده ها ایده دیگر را نیز اجرا و عملی سازد و در دنیای امروز دیگر کسی وجود ندارد که از گوگل استفاده نکرده باشد و این برای عامیان مردم شناخته شده است.

اما شاید تاکنون برای هر یک از ما شاید پیش آمده باشد که اصلا " Google" به چه معناست و چگونه و در چه زمانی ایجاد شده است. با این وجود در ادامه این مطلب از بخش تکنولوژی نمناک قصد داریم شما را با شرکت گوگل کمی بیشتر آشنا سازیم. همراه ما باشید.

تاریخچه گوگل و دانستنی های آن

کلمه یا واژه " Google" از کلمه " Googol" گرفته شده است که گفته می شود این نیز تنها به دلیل غلط املایی رخ داده است. با این وجود واژه " Googol" توسط "میلتون سیروتا " معروف اختراع شده است و طبق گفته ها گوگل از این کلمه برای ایجاد اطلاعات آنلاین و بی پایان استفاده نموده است.

پروژه گوگل نیز توسط دو دوست از دانشگان استنفورد با نام های " لاری پیج " و " سرجی برین " که دو دانشجو دکترا بودند، در سال 1996 میلادی کلید خورد و امروزه این شرکت بزرگ دارای وسعت و گستردگی فراوانی است و به نحوی به کمک انسان ها آمده است و هر شخصی با وسیله ای که می تواند به اینترنت متصل شود، از گوگل می تواند استفاده کند و پاسخ تمام سوالات خود را بصورت اینترنتی و آنلاین دریافت نماید




ودر سایت دیگر هم این گونه امده


گوگول، خود واحد شمارشي است كه به عدد يك با 100 عدد صفر در مقابلش اشاره مي‌كند. در سراسر دنيا هيچ «گوگولي» از هيچ پديده‌اي وجود ندارد. نه ستاره، نه ذرات گرد و غبار و نه حتي اتم. گوگول يك عدد بسيار بزرگ و دست‌نيافتي است.

استفاده از واژهء گوگل، ماموريت انسان براي سازمان‌دهي اطلاعات بسيار زياد و شايد بي‌كران جهان را به ذهن متبادر مي‌كند و اين‌كه اين اطلاعات براي همه قابل دسترسي و قابل استفاده باشد.

در داستان تاسيس گوگل آمده است: «لري‌پيج و سرگي برين وقتي به عنوان فارغ‌التحصيلان رشتهء كامپيوتر در دانشگاه استندفورد براي اولين بار همديگر را ديدند هيچ علاقه‌اي به همديگر نشان ندادند.»

لري 24 ساله و فارغ‌التحصيل دانشگاه ميشيگان و سرگي 23 ساله در مورد هر چيزي كه حرف مي‌زدند به مشاجره با يكديگر مي‌پرداختند. نظرهاي قوي و ديدگاه‌هاي متفاوتشان بالاخره به يك نتيجهء نهايي و قابل قبول براي هر دو انجاميد تا راه‌حلي براي بزرگ‌ترين چالش در رانش كامپيوتر پيدا شود: يافتن اطلاعات مناسب و دلخواه از بين حجم عظيمي از داده‌ها.

ژانويه 1996، لري و سرگي همكاري خود را براي ساخت يك موتور جست‌وجو به نام بك‌راب ( BackRub ) آغاز كردند كه اين عنوان به خاطر كارآيي منحصربه‌فرد اين موتور در جست‌وجوي لينك‌هاي قبلي ( Back Links ) انتخاب شده بود. لري كه هميشه به ور رفتن با كامپيوتر علاقه نشان مي‌داد، وظيفهء اختراع نوع جديدي از فضاي سرور با حجم اندك به جاي استفاده از ماشين‌هاي بزرگ و گران‌قيمت را به عهده گرفت.

يك سال بعد، يافتهء منحصربه‌فرد آن‌ها براي تحليل و بررسي داده‌ها، شهرت روزافزوني بين كساني كه آن را ديده بودند، به دست آورد.

اين تكنولوژي جديد جست‌وجو، باعث شد تا سر و صداي زيادي در محيط‌هاي دانشگاهي ايجاد شود.

لري و سرگي در نيمهء اول سال 1998، به فعاليت خود براي تكميل اين تكنولوژي ادامه دادند تا اين‌كه در ادامه، براي يافتن مسير مناسب «گوگل» سخت‌افزارهايي با قيمت مناسب خريداري كردند و كامپيوتر شخصي خود را در اتاق‌خوابگاهي لري ايجاد كردند كه در واقع اين كامپيوتر اولين مركز داده‌پردازي گوگل بود.

در اين ميان سرگي يك دفتر بازرگاني تاسيس كرد كه در آن، هر دو پذيراي افراد واجد شرايطي بودند كه خواستار دريافت مدرك، البته بهتر از هرجاي ديگري بودند. با وجود هيجان و كششي كه در اين كار وجود داشت، آن‌ها علاقهء ‌چنداني براي ايجاد كمپاني شخصي در كنار تكنولوژي توسعه‌يافته‌شان نداشتند.

ديويد فيلر، موسس ياهو كه آن موقع با آن‌ها آشنا شده بود بي‌كم‌وكاست بودن تكنولوژي آن‌ها را تاييد كرده بود اما لري و سرگي را تشويق كرد تا فعاليت خود را با تاسيس كمپاني موتور جست‌وجو گسترش دهند و به آن‌ها گفت:«زماني كه اين تكنولوژي به طور كامل به سرانجام رسيد و نهايي شد، در موردش صحبت خواهيم كرد.»

اما اين چنين شد كه با تلاش و ممارست لري و سرگي، گوگل، آن‌چنان كه امروز به عنوان فراگير‌ترين موتور جست‌وجو مطرح است، راه‌اندازي شد.

گوگل درهاي خود را به طور دقيق در سپتامبر 1998 گشود. تاريخ دقيق جشن تولد ممكن است در طول سا‌ل‌ها، بسته به اين‌كه چه زماني دوست داشته باشيم از خوردن كيك لذت ببريم، جابه‌جا شود. كيك گوگل البته هميشه دوست داشتني و خوش




سپاس فراموش نشه Smile
.Haters  are my greatest  motivators
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16596388991788

پاسخ
 سپاس شده توسط لــــــــــⓘلی
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  یه چیز جالب درباره گوگل
  16حقیقت جالب در مورد گوگل
  !!!!مهم:گوگل کروم،نماد شیطان پرستی !!!!!
  مهم:معنای گوگل
  هوش‌مصنوعی گوگل در ۴ ساعت تمام مهارت­های شطرنج را یاد گرفت
  زندگی در شهرک‌های ساخت گوگل، آمازون یا اپل چگونه خواهد بود
  تبدیل پارچه‌ها به صفحه لمسی توسط گوگل
  شلوار گوگل در راه است
  عیبی بزرگ ماشین هوشمند گوگل را غیر استفاده کرد + تصاویر
  خیز گوگل برای ساخت پردازنده‌های کوانتومی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان