امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آموزش رقص آذربایجانی آشیقلار

#1
رقص آذربایجانی آشیقلار یکی از بهترین و زیباترین رقص های آذری می باشد که با داشتن حرکات بسیار زیبا و جذاب خود می تواند هر بیننده ای را مورد توجه خود قرار دهد. شما نیز می توانید برای یادگیری این رقص به راحتی در یکی از آموزشگاه های رقص آذری شرکت کرده و آن را یاد بگیرید.

رقص آذربایجانی
رقص یکی از مهمترین و اصلی ترین نمادهایی از یک فرهنگ و خرده فرهنگ می باشد که هر قومی در جهان برای خود رقص و حرکات موزون جداگانه ای را دارد و با آن نیز در کل دنیا شناخته می شود. کشور ما نیز با داشتن فرهنگ ها و اقوام بسیار مختلف خود، یکی از بهترین گنجینه های رقص های فولکلور را در بر دارد که هر گردشگر خارجی را مجذوب خود کرده است.

یکی از مهمترین و مشهورترین این اقوام را آذری زبان ها تشکیل می دهد که در شمال غرب کشورمان زندگی می کنند و رقص های بسیار متنوع و بی نظیری را دارند که امروزه بسیاری از مردم کشورمان به یادگیری و آموزش رقص آذری پرداخته اند.

برای یادگیری این رقص بایستی در وهله اول با انواع آن آشنا شوید که از مهمترین انواع رقص آذری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رقص آسما کسمه
رقص آبایی
رقص آواری
رقص آستا قاراباغی و آغیر قاراداغی
رقص پهلوانی
رقص توی
رقص آذربایجانی آشیقلار
آموزش رقص آذری-آموزش رقص آذربایجانی آشیقلار

در این مطلب به بررسی رقص آذربایجانی آشیقلار می پردازیم تا شما را با یکی از انواع آموزش رقص آذربایجانی آشنا سازیم.

رقص آذربایجانی آشیقلار
رقص آذربایجانی آشیقلار یکی از بهترین و بی نظیرترین انواع رقص های آذری می باشد که امروزه بسیاری از افراد به دنبال یادگیری و آموزش آن هستند. توجه داشته باشید که این رقص یکی از سنتی ترین و قدیمی ترین رقص های آذری ها می باشد که هر حرکات نمایشی که در آن اجرا می شود نشان از موضوع یا حرفی می باشد.

این رقص در زمان های گذشته بسیار مورد توجه بوده است و هر جایی که عاشیق ها گرد می آمدند، افرادی نیز به اجرای این رقص می پرداختند. امروزه شما می توانید زیباترین اجرای رقص آذربایجانی آشیقلار را در روستاهای آذری مشاهده کنید که هنوز توانسته است فرهنگ گذشته خود را دنبال کند و آن را نسل به نسل انتقال دهد.

شما نیز می توانید با یادگیری و آموزش رقص ترکی آشیقلار، یاد و خاطره گذشتگان را زنده کرده و بهترین لحظات را برای خود به ارمغان آورید. همچنین تاثیر این رقص در سلامتی نیز بسیار بوه که شما می توانید با انجام حرکات تند و تحرک بالا، از دست چربی های مزاحم خود نیز در کوتاه ترین زمان ممکن خلاص شوید.

آموزش رقص آذری-آموزش رقص آذربایجانی آشیقلار

تاریخچه رقص آذربایجانی آشیقلار
یکی از مهمترین و اصلی ترین موضوعاتی که سبب شده است تا رقص آذربایجانی آشیقلار در میان مردم از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار شوند، تاریخچه ی آن می باشد.

طبق برآورد های تاریخی، تاریخچه این رقص مربوط به دو تا سه هزار سال قبل از میلاد می باشد طوری که کشاورزان با ایجاد صداهای بسیار مختلف با وسایل مختلف، این رقص را بر سر زمین های کشت خود اجرا می کردند که با مرور زمان این حرکات نیز گسترش و تغییر یافت و به شکل کنونی خود در آمد.

زندگی مردم آذربایجان از زمان های بسیار دور با رقص عجین شده است به طوری که برای خانم ها و آقایان رقص های جداگانه ای را می توان مشاهده کرد.

امروزه نیز رقص آذری یکی از بهترین و به یادماندنی ترین رقص ها در مراسم عروسی و جشن ها می باشد و همین امر نیز افراد را برای یادگیری آن ترغیب می کند تا بتوانند یکی از بهترین رقص های سنتی را اجرا کرده و توجه بسیاری از افراد را به سوی خود جذب کند.

آشیقلار به چه کسانی گفته می شود؟
یکی از مهمترین آیتم هایی که در رقص آذربایجانی آشیقلار به چشم می خورد، آشیقلار می باشد چرا که بسیاری از افرادی که آذری نیستند معنی این کلمه را نمی دانند.

عاشیق به کسی گفته می شود که عارف و نغمه سرا است و با نواختن ساز می تواند آوازهای محلی را نیز بخواند. توجه داشته باشید که عاشیق ها در بداهه خوانی از مهارت و استعداد بسیار زیادی برخوردار هستند به طوری که می توانند ساعت های طولانی را به اجرا پرداخته و توجه اهالی مجالس را به سوی خود جذب کنند.

عاشیق ها را می توانید در کشورهایی از جمله ترکیه، آذربایجان و حتی ارمنستان نیز مشاهده کنید که هر کدام با نواختن سازی به دنبال سراییدن آهنگی هستند.

امروزه در بسیاری از روستاهای آذری زبان برای برگزاری جشن های عروسی خود، از عاشیق دعوت می شود که یک شب به یادماندنی برگزار شود.
.


آموزش رقص آذری-آموزش رقص آذربایجانی آشیقلار

مطالب مشابه
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آموزش نشان دادن FPS در بازی Call of Duty Modern Warfare 3 برای PC و کنسول
  آموزش مخ زدن در ۱۰ دقيقه !
  آموزش زبان انگلیسی:کلمات انگلیسی با پیشوند dis
  آموزش زبان *ترکی و انگلیسی*
  آموزش جامع و کامل گرفتن فال به وسیله ی تاس
  آموزش خارج کردن روح از بدن(برون فکنی)
  راهنمایی برای کلاس آموزش فست فود در تهران
  آموزش ساخت انجمن روی هاست رایگان
  آموزش کناف کاری
  ۱۰ مدل موی کوتاه که ده سال از سن تان کم می کند!همراه فیلم آموزش کوتاهی مو

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان