امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پروتکل زمان شبکه (NTP)

#1
Time stamp نقش مهمی در برقراری ارتباط بین دو یا چند سیستم و همچنین در جریان صحیح فرایندها یا خدمات بین شبکه ای دارند. برای جلوگیری از عوارض سیستم به دلیل زمانهای مختلف سیستم، پروتکل زمان شبکه یا NTP منتشر شد.

NTP چیست؟
پروتکل زمان شبکه نتیجه کار توسعه ی دیوید ال میلز ، استاد دانشگاه دلاور است. اولین مشخصات رسمی پروتکل، که جزئی از خانواده پروتکل اینترنت است، در سپتامبر 1985 در RFC 958 منتشر شد. این برنامه NTP را به عنوان پروتکل همگام سازی ساعت های شبکه چندگانه از طریق مجموعه ای از سرویس گیرندگان و سرورهای گسترده توصیف می کند. پیشینیان آن پروتکل زمان و پیام زمانی ICMP هستند که عملکرد آنها در پروتکل زمان شبکه ترکیب شده است. NTP براساس پروتکل داده کاربر (UDP) است که انتقال داده های بی سیم را امکان پذیر می کند. شماره درگاه UDP برای این 123 است.
NTP ساز و کارهای اساسی پروتکل لازم را برای همگام سازی زمان سیستمهای مختلف با دقت یک نانو ثانیه انجام می دهد. همچنین حاوی مقررات برای مشخص کردن دقت و منابع احتمالی خطای ساعت سیستم محلی است. پروتکل فقط نوع نمایش داده ها و قالب های پیام را مشخص می کند، اما الگوریتم های همگام سازی و فیلتر را ارائه نمی دهد.

تعریف
NTP (پروتکل زمان شبکه) یک پروتکل برای هماهنگ سازی ساعت در سیستم های رایانه ای است که در RFC 958 شرح داده شده است. این پروتکل براساس پروتکل UDP بی سیم (پورت 123) ساخته شده و به خانواده پروتکل اینترنت تعلق دارد. برای فرآیند همگام سازی ، NTP به زمان جهانی هماهنگ (UTC) متکی است، که از یک مشتری خاص و سرورها در یک سیستم سلسله مراتبی بدست می آید.

NTP چگونه کار می کند؟
برای همگام سازی ساعت رایانه ها به یک nanosecond، پروتکل زمان شبکه از زمان جهانی هماهنگ (UTC) استفاده می کند ، که از سال 1972 آغاز شده است. این با روش های مختلفی از جمله سیستم های رادیویی و ماهواره ای تعیین می شود. خدمات مهم نظیر سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS) برای دریافت سیگنال های مربوطه به گیرنده های ویژه ای مجهز شده اند. از آنجا که تجهیز هر رایانه به این نوع گیرنده نه مقرون به صرفه خواهد بود و نه امکان پذیر است، سرورهای زمان اصلی اولیه وجود دارند که دارای گیرنده UTC نیز هستند. این سرورها با استفاده از پروتکل هایی مانند NTP، ساعت رایانه های موجود در شبکه خود را همزمان می کنند.
در این فرآیند هماهنگ سازی، مراتب ساختار سلسله مراتبی متفاوتی از فاصله با منبع UTC وجود دارد، همچنین به عنوان “strata” شناخته می شود. به عنوان مثال، تمام دستگاه های فنی که زمان خود را از یک سرور زمان اصلی یا یک سیستم ناوبری ماهواره ای می گیرند در طبقه بندی 0 طبقه بندی می شوند. نمونه هایی از این ساعت ها ساعتهای اتمی یا رادیویی هستند. رایانه ای که UTC را از این نوع ساعت اتمی یا رادیویی بدست می آورد ، مطابق با لایه 1 و غیره است. هر سیستم برای سیستم های طبقه زیر (حداقل به طور بالقوه) مشتری و قشر قبلی و سرور است.

مروری بر مهمترین ویژگی های NTP
ویژگی های اصلی پروتکل زمان شبکه که هم اکنون در نسخه چهارم آن (NTPv4) موجود است ، به شرح زیر خلاصه می شود:

-NTP یک ساعت مرجع فراهم می کند که به عنوان یک نقطه ثابت برای کلیه فرآیندهای هماهنگ سازی عمل می کند. کلیه ساعتها مطابق با این ساعت یا زمان هماهنگ می شوند. از همان ابتدا، زمان جهانی هماهنگ (UTC)، که به عنوان یک ساعت جهانی یکنواخت شناخته می شود، برای این منظور استفاده شد.
-NTP پروتکل است که به طور خودکار بهترین منابع زمان را برای همگام سازی جستجو می کند. برای به حداقل رساندن هرگونه انباشت خطا در هماهنگی، می توان چندین منبع را با یکدیگر ترکیب کرد.
-NTP بسیار مقیاس پذیر است. در هر شبکه همگام سازی ممکن است چندین ساعت مرجع وجود داشته باشد. علاوه بر این، هر گره شبکه قادر به انتقال اطلاعات زمان در یک ساختار دو طرفه سلسله مراتبی (نقطه به نقطه) یا یک طرفه (از یک جهت) است.
-NTP بسیار دقیق است. امکان انتخاب بهترین کاندیدای هماهنگ سازی، نتیجه ای درست تا یک نانو ثانیه ممکن است.
-NTP می تواند مشکلات اتصال موقت شبکه را برطرف کند

کدام سیستم عامل از پروتکل NTP پشتیبانی می کند؟
در ابتدا ، پروتکل زمان شبکه بخصوص برای سیستم های UNIX ساخته شده است، که در آن پروتکل هنوز به شکل فرایند پس زمینه ntpd پیاده سازی شده است. این هم به عنوان یک مشتری می تواند سیستم محلی را همگام کند و هم به عنوان سرور NTP برای سایر سیستم ها، خدمت می کند. برای مدت طولانی، این سرویس همچنین اولین انتخاب برای اجرای NTP در توزیع های لینوکس بود – نسخه های جدیدتر به طور فزاینده به برنامه مشتری متکی می شوند ، که بخشی از مدیر سیستم است. سیستم عامل های MacOS و ویندوز هم اکنون نیز از پروتکل زمان شبکه برای بدست آوردن UTC از طریق اینترنت با فرآیندهای ساده سیستم و بدون نرم افزار اضافی استفاده می کنند.

اینتن کلود زیر مجموعه ی هلدینگ اینتن است که با بیش از 10 سال در زمینه ی طراحی سایت و سئو،خدمات هاست و سرور در فروردین 1398 فعالیت خود را آغاز کرده است.برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید.
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تعیین مدت زمان نمایش کلمات در TikTok 
  راهکارهایی ساده برای مقابله با Hک شبکه اینترنت
  [برای مای بی بی ۱.۸] اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی
  هرتز، مگاهرتز و گیگاهرتز در شبکه های وایرلس به چه معناست؟
  آموزش شبکه را از کجا شروع کنیم؟
  با کلیدهای میانبر وردپرس در زمان خود صرفه جویی کنید
  تغییر اولویت اتصال شبکه‌های وایرلس در ویندوز 10
  سئو سایت و اثر شبکه های اجتماعی
  تغییر زمان ساعات آرام در ویندوز 10
  زمان‌بندی خودکار برای خالی کردن سطل آشغال ویندوز

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان