امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کترینگ چیست و انواع آن

#1
کترینگ چیست و انواع آن 1


اگر برای شما هم سوال پیش آمده است که کترینگ چیست؟ باید توجه داشته باشید این کلمه به معنای تهیه غذا بوده که امروزه دارای انواع مختلفی می باشد. مثلاً در هنگام رزرو هتل یا سفارش غذا در بعضی رستوران ها شاید شما با این واژه مواجه شده باشید. همچنین استفاده از کترینگ در مجالس برای برگزاری مجلس ها به نحو احسن، بسیار اهمیت دارد.

امروزه افراد زیادی در زمینه کترینگ فعالیت می کنند که در این صورت نیاز است تا تجهیزات آن را از مراکز معتبر تهیه نمایند تا بتوانند بهترین خدمات را ارائه دهند.

از جمله می توان به تجهیزات رستوران، کترینگ، تجهیزات آشپزخانه صنعتی، تجهیزات کافی شاپ و تجهیزات فست فود اشاره کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص انواع کترینگ به دست آورید.

کترینگ چیست؟

اولین بار که از کلمه کترینگ استفاده شد جهت استفاده در هواپیماهای مسافربری بوده که با گذشت زمان این کلمه یکی از لغت های نام آشنا شده و امروزه در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

لازم است بدانید این کلمه که یک واژه انگلیسی است به معنی تهیه غذا و نوشیدنی بوده که در محل مشخصی درست شده و برای سرو به مکان خاصی ارائه می شود.

در اینجا شاید برای افراد سوال پیش بیاید که تفاوت تهیه غذا با کترینگ چیست؟ در واقع این همان معنای تهیه غذا را داده و هر دو یک کار را انجام می دهند اما کترینگ در اصطلاح بیشتر مربوط به تهیه غذای بوده که جهت روادید اجتماعی و در شرایط خاصی تهیه می شود و لازم است که به صورت بهتری پخته و تدارکات انجام شود.



کترینگ چیست و انواع آن 1


انواع کترینگ چیست؟

باید توجه داشته باشید در ابتدا کترینگ برای تهیه غذا در هواپیما مورد استفاده قرار می گرفته است اما امروزه انواع کترینگ شامل کترینگ هواپیمایی، بیمارستانی، قطار، هتل، رستورانی و حتی کترینگ غذای رژیمی می شود. هر کدام از این کترینگ ها متناسب با نیاز کاربران شرایط خاصی داشته به صورتی که این کترینگ ها با توجه به مکان مورد نظر جهت سرو غذا و نوشیدنی از مواد اولیه خاصی استفاده می کند.

در این بین کترینگ رستوران که به آن کترینگ کلاسیک نیز گفته می شود به گونه ‌ای بوده که در این رستوران ها غذاهای سنتی و رسمی و در بعضی مواقع محلی منطقه تهیه شده و سرو می شود. مثلاً در کشور ایران در رستوران هایی که انواع چلو خورشت ها، غذاهای سنتی ایران و خوراک ها را تهیه می‌ کنند کترینگ کلاسیک می گویند.

همچنین باید بدانید امروزه غذاهای فست فودی هم توانستند برای خود کترینگ ساخته به طوری که بسیاری از جوانان کترینگ های فست فودی را به کترینگ های کلاسیک ترجیح داده و تمایل دارند از انواع پیتزا، پاستا، سیب زمینی سرخ کرده و غیره استفاده کنند.

یکی دیگر از انواع کترینگ ها، کترینگ رژیمی بوده که این دستور غذا برای افرادی است که رژیم های غذایی خاصی را رعایت می‌ کنند.

لازم است بدانید برای منوی غذایی رژیمی در این کترینگ ها از غذاهای گیاهی، سبزی ها، سالاد ها، گوشت سفید کبابی و حبوبات بدون چربی های اشباع شده استفاده می شود‌. این نوع اگرچه نسبت به دیگر کترینگ ها در سطح شهر کمتر مشاهده می‌ شود اما به طور کلی طرفداران خاص خودش را دارد.



کترینگ چیست و انواع آن 1


کترینگ های هوایی

باید توجه داشته باشید که کترینگ های هوایی که همان ابتدایی ترین نوع کترینگ می باشد به تهیه غذا های هوایی گفته شده که شرایط متفاوت ‌تری با دیگر کترینگ ها دارد. معمولاً غذاهایی که برای کترینگ هوایی است به صورت نیمه آماده، کنسرو و سبک می باشد زیرا در هواپیما برای متعادل ماندن شرایط گوارشی مسافران لازم است که از غذاهای سبک استفاده شود.

همچنین معمولاً در هواپیماها امکان گرم کردن غذا برای تمام مسافران وجود ندارد و به همین دلیل است که از غذاهای کنسرو شده به صورت سرد استفاده می‌ شود البته در بعضی از پرواز های گران قیمت سرویس های ویژه ای برای کترینگ غذایی در نظر گرفته می‌ شود به طوری که مسافران می توانند غذای مجلسی، گرم و غیره را نیز سرو کنند.


کترینگ چیست و انواع آن 1


کترینگ ریلی

نوع دیگر کیترینگ، کترینگ زمینی است که اگر بخواهید بدانید مهمترین تفاوت انواع کترینگ چیست؟ باید توجه داشته باشید به طور کلی کترینگ های زمینی دارای امکانات و شرایط مناسب تری هستند از این رو تنوع غذایی که در آن وجود دارد بیشتر از نوع هوایی می باشد. همچنین کترینگ های ریلی به گونه ای است که در آن افراد امکان سرو غذاهای داغ و تازه را دارند. غذاهای موجود در کترینگ ریلی شامل غذاهای سنتی، کباب ‌ها، انواع خورشت ها و انواع نوشیدنی های گرم و سرد می باشد.


کترینگ چیست و انواع آن 1


کترینگ بیمارستانی

برای افرادی که سوال پیش آمده است دیگر نوع کترینگ چیست؟ باید بدانند که کترینگ بیمارستانی که دارای شرایط کمی متفاوت می باشد دیگر نوع این کترینگ ها بوده که در آن تهیه غذا با محدودیت ‌های خاصی مواجه است.

به طوری که بیماران بستری شده در بیمارستان ها باید با توجه به نوع بیماری که دارند رژیم غذایی خاصی را رعایت نمایند. این امر موجب شده غذاهایی که در کترینگ های بیمارستانی تهیه می شود به گونه ‌ای باشد تا با عموم رژیم های غذایی بیماران سازگاری داشته باشد و برای بیماران مشکلی به وجود نیاورد.

مثلاً غذاهای بدون روغن و چربی که دارای املاح مورد نیاز و ویتامین های خاص هستند و هضم آنها نیز برای دستگاه گوارش آسان است در لیست کترینگ بیمارستانی قرار می گیرد.


کترینگ چیست و انواع آن 1


کترینگ مجالس

گرچه در گذشته عروسی، مراسم نامزدی، تولدها و بسیاری مجالس دیگر یا به طور ساده و مختصر برگزار می شد اما امروزه برگزاری مجالس نیاز به تشریفاتی دارد که این جشن ها را به صورت مفصل تر و به یادماندنی تر کند.

شاید برایتان سوال باشد که کترینگ عروسی چیست به طور کلی باید بدانید که کترینگ عروسی یکی از خدمات مجالس عروسی بوده که در آن انواع غذاهای محبوب دریایی، سالاد ها، دسرها، نوشیدنی ها، غذاهای سنتی ایرانی و فرنگی وجود دارد و با آنها از مهمانان پذیرایی می شود.

اما لازم است بدانید کترینگ مجالس تنها مختص مراسم جشن و شادی نمی باشد و در مراسم ترحیم، چهلم، ختم و… نیز از کترینگ مجالس برای برگزاری یک مراسم آبرومندانه استفاده می شود.

در این میان نیاز است تا افرادی که به خدمات کترینگ و یا آشپزخانه های بزرگ می پردازند تجهیزات خاص و مخصوص به کار را نیز در اختیار داشته باشند.
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان