امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

درمان خانگی بواسیر در بارداری

#1
بواسیر در بارداری یکی از مشکلات شایعی است که بسیاری از مادران در این دوران تجربه می کنند. علت این امر را می توان ترشح مقدار زیادی هورمون، فشار جنین بر رحم و نیز بی تحرکی مادران دانست. برای جلوگیری از این بیماری و نیز رفع آن در دوران بارداری نکات زیر را به یاد داشته باشد.

فندق جادوگر
فندق جادوگر می تواند خارش و درد، که دو علامت اصلی بواسیر است، را کاهش دهد. این گیاه یک ضد التهاب طبیعی است، بنابراین می تواند تورم را نیز کاهش دهد. برای استفاده از فندق جادوگر می توان عصاره آن را خریداری کرد و مستقیماً روی ناحیه متورم اعمال نمود.

آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا قدمت زیادی در درمان این بیماری داشته و از داروهای گیاهی پرکاربرد به شمار می رود. این گیاه دارای خواص ضد التهابی است، که ممکن است به کاهش سوزش کمک کند. اگرچه شواهد بالینی کافی در مورد اثرات ژل آلوئه ورا وجود ندارد ، اما مرکز ملی سلامت، مصرف موضعی آن را بی خطر اعلام کرده است.



برای درمان باید از ژل آلوئه ورا خالص استفاده کنید. ژل آلوئه ورا خالص را می توان مستقیماً از داخل برگ گیاه آلوئه خارج کرد.



برخی از بیماران، به ویژه افرادی که به سیر یا پیاز آلرژی دارند، نسبت به آلوئه ورا، نیز حساس هستند. به همین جهت پیشنهاد می شود قبل از استعمال، مقداری کمی از آن را بر روی ساعد تست و واکنش های آلرژیک را بررسی کنید. اگر هیچ واکنشی رخ نداد، می توانید از آن استفاده کنید.



حمام گرم با نمک اپسوم
حمام گرم می تواند به تسکین سوزش حاصل از این بیماری کمک کند. می توانید از حمام sitz آماده که بر روی دریچه توالت نصب شده، یک وان پلاستیکی کوچک یا وان حمام کمک بگیرید و پس استرلیزه کردن آن را با آب گرم پر کنید. استفاده از حمام گرم بهتر است به مدت 20 دقیقه و پس از هر حرکت روده باشد. افزودن نمک Epsom به آب حمام سرعت بهبود را افزایش می دهد.



پمادهای بدون نسخه
پمادها و کرم های بدون نسخه که در همه فروشگاه ها یافت می شوند، و می توانند به تسکین فوری علائم بیماری کمک کنند. برخی از این پماد ها می توانند تورم را کاهش داده و به هموروئید کمک کنند تا سریعتر بهبود یابد. از این دارو ها می توانیم به پماد آنتی هموروئید، هیدروکورتیزون، ام جی، لیدوکائین، نیتروگلیسیرین اشاره کنیم. اگر از کرم هیدروکورتیزون استفاده می کنید، بیش از یک هفته مصرف آن را ادامه ندهید.






نرم کننده های مدفوع
به گفته موسسه ملی دیابت و گوارش و بیماری های کلیوی ، نرم کننده های مدفوع یا مکمل های فیبر مانند psyllium می توانند به کاهش یبوست، نرم کردن مدفوع و دفع بدون درد روده کمک کنند. بسیاری از این نرم کننده های مدفوع به فرم هایی مانند پودر، کپسول و مایعاتی در دسترس هستند.



لباس گشاد و پنبه ای
جایگزینی لباس های تنگ پلی استری با پنبه (به خصوص لباس زیر پنبه) می تواند به تمیز و خشک شدن ناحیه مقعد کمک کند. این روش به طور بالقوه می تواند علائم را کاهش دهد. همچنین برای کاهش تحریک استفاده از مواد شوینده معطر یا نرم کننده های پارچه را محدود کنید.

منبع : فرادید نیوز
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star درمان سرما خوردگی
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  علت خونریزی و درد بواسیر داخلی
  عوامل تاثیر گذار بر عود هموروئید یا بواسیر
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان