امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

5تفاوت مهم اسکار2020 و جشواره ی فجر 98

#1
نزدیک بودن زمان برگزاری مراسم اسکار و جشنواره فیلم فجر، بیش از هر زمانی دیگر بحث مقایسه کیفیت این دو را نزد علاقه مندان به سینما مطرح کرد.

جشنواره فیلم فجر پر حاشیه امسال حتی در مقایسه با سالهای گذشته از ضعف های بیشتری برخوردار بود که مورد انتقادات کارشناسان سینمایی قرار گرفت. اینبار در بخش پنج برتر، قصد داریم به 5 تفاوت مهم مراسم اسکار 2020 و سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر بپردازیم و ببینیم جشنواره فیلم فجر امسال با چه کمبودهایی مواجه بوده است.
5تفاوت مهم اسکار2020 و جشواره ی فجر 98 1
5- لغو مراسم افتتاحیه!

جشنواره فیلم فجر: مراسم افتتاحیه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لغو شد و این در حالی بود که خودِ جشنواره در حال برگزاری بود! در واقع مسئولان برای برگزاری جشنواره فیلم فجر مشکلی نداشتند اما به دلایلی مراسم افتتاحیه را که بخشی از ستون هر جشنواره ای است لغو کردند تا این دوره از جشنواره کمتر شبیه یک فستیوال سینمایی باشد.

اسکار: مراسم اسکار همواره بصورت کامل برگزار شده و تا به امروز بخشی از مراسم به دلیل همدردی با مردم یا دلایل دیگر لغو نشده است.
5تفاوت مهم اسکار2020 و جشواره ی فجر 98 1
4- پس گرفتن جوایز!

جشنواره فیلم فجر : امسال در جشنواره فیلم فجر جوایزی به برندگان اهدا شد که عدم حضور آنها در سالن برگزاری مراسم اختتامیه باعث خشم برگزار کنندگان شد به طوریکه درخواست شد تا سیمرغ به این افراد به دلیل عدم حضور در مراسم اختتامیه اهدا نشود! اخیراً هم بهروز شعیبی تندیس جشنواره را به نشانه اعتراض به بی توجهی به اثرش به جشنواره پس داد!

اسکار: آکادمی همواره جایزه اسکار را اهدا کرده و تا به امروز موردی پیش نیامده که از تصمیم خود منصرف شده باشد. در این بین گاهی اعتراض هایی به اهدای اسکار به اشخاص مطرح شده اما آکادمی اسکار هرگز جایزه اهدا شده را پس نگرفته است.
5تفاوت مهم اسکار2020 و جشواره ی فجر 98 1
3- توهین به یکدیگر!

جشنواره فیلم فجر: امسال نیز مانند تمام سالهای گذشته، جشنواره سرشار از توهین و کنایه های سینماگران به یکدیگر بود. پر حرف و حدیث ترین این موارد، اظهار نظر عجیب شهاب حسینی درباره مسعود کیمیایی بود که با واکنش گسترده مخاطبین مواجه شد.

اسکار: در مراسم اسکار امسال احترام بیشتری حکمفرما بود. جذاب ترین بخش جشنواره زمانی بود که کارگردان فیلم « انگل » به روی صحنه آمد و با احترام از دیگران نامزدهای بخش بهترین کارگردانی یاد کرد و گفت که حاضر است جایزه اش را با آنها تقسیم کند.
5تفاوت مهم اسکار2020 و جشواره ی فجر 98 1
2- لغو مراسم فتوکال:

جشنواره فیلم فجر: امسال مراسم فتوکال جشنواره نیز مانند افتتاحیه حذف شد و آثار حاضر در جشنواره به صورت مستقیم به سالن سینما می رفتند و سپس نشست های خبری برگزار می شد. لغو این مراسم باعث کاهش چشمگیر انتشار اخبار و تصاویر جشنواره و در مجموع، خلوت بودن این دوره بود.

اسکار: همیشه حدود یک ساعت پیش از آغاز مراسم اصلی، مراسم فرش قرمز برگزار می شود و مکانی هم برای حضور عکاسان در نظر گرفته شده تا بهترین تصاویر را منتشر و به خبرگزاری ها و رسانه ها مخابره کنند. مراسم فرش قرمز و تصاویری که از آن ثبت می شود، تاثیر بسیار زیادی در دیده شدن مراسم های مختلف اسکار داشته است.
5تفاوت مهم اسکار2020 و جشواره ی فجر 98 1
1- پخش مراسم زنده مراسم:

جشنواره فیلم فجر : به مانند تمام سالهای گذشته، این بار هم هنگام پخش زنده مراسم سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر از رسانه ملی، بارها تصاویر دریافت کنندگان جوایز قطع شد و در برخی موارد حتی سخنرانی برندگان نیز پخش نشد تا چرایی دلایل پخش زنده مراسم در چنین شرایطی مورد سوال قرار گیرد.

اسکار: امسال نیز مراسم اسکار بصورت کامل پخش شد و حتی در جریان برگزاری نیز برخی از اهدا کنندگان جوایز زمانی که به روی صحنه آمدند، به تندی به سیاست های جشنواره و تبعیض ها و حتی روند استیضاح رئیس جمهورشان پرداختند. اما در تمام این دقایق، مراسم حتی برای ثانیه ای قطع شد و پوشش به صورت گسترده اعمال شد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  زور جشواره کن هم به ویروس کرونا نرسید!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان