امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آقای بازیگر: نمیدانیم در سینما دنبال چه هستیم

#1
Video 
سلام دوستان  Smile

آقای بازیگر: نمیدانیم در سینما دنبال چه هستیم


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آقای بازیگر: نمیدانیم در سینما دنبال چه هستیم 1
عضو هیات انتخاب پنجمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس گفت:وضعیت در سینما به گونه‌ای پیش رفت که کاملا راه را گم کرده بودیم و گویا دیگر نمی دانیم که دنبال چه چیزی هستیم.

به گزارش افکارنیوز، جهانگیر الماسی بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون که در پنجمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس در هیات انتخاب بخش فیلم حضور دارد،درباره آثار دانشجویان، گفت: ابتدا گمان می کردم که ققنوس یک جشنواره صرفا دانشجویی است، اما پس از مشاهده آثار متوجه شدم که فیلمساز‌ان ما چه کسانی هستند و دیدگاهم نسبت به آثار دانشجویی کاملا تغییر کرد.

- وی افزود: وقتی با فیلمها، علاقه فیلمسازان جوان، گرایش و خط کاری آن‌ها آشنا شدم از اینکه دانشجویان تهران بزرگ ابزار تولید فیلم را در اختیار گرفته و به صورت جدی در عرصه تولید فیلم‌هایی که ارزش رسانه‌ای دارند یعنی با دیدن آنها، تاثیر تاریخی، جامعه شناختی، روحی، روانی، باور و رفتار اجتماعی در مخاطب ایجاد می‌شود و از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری به عمل می‌آید قدم نهاده اند بسیار خوشحال شدم.

داور بخش فیلم جشنواره ققنوس اظهار کرد: تمام اعضای هیات انتخاب اتفاق نظر دارند که آثار این جوانان دست کمی از آثار فیلمسازان با تجربه ندارد. با توجه به اینکه دانشجویان بسیار جوان هستند، یک انرژی و نیروی فکری تازه با یک جلوه نو از تولید فیلم در آثار آن‌ها دیده می‌شود؛ بنابراین ارزیابی یک سطری من این است که خوشحالم با این مجموعه همکاری می‌کنم.


بازیگر فیلم سینمایی « خروج » که اخیرا در جشنواره فیلم فجر اکران شد، درباره علم تئوری و تحصیلات آکادمیک فیلمسازان جوان گفت: تحصیلات آکادمیک مخصوص دانشجویان رشته‌های سینما، رسانه و ارتباطات است. چیزی که من احساس کردم این بود که شرکت کنندگان ققنوس چند واحد ارتباطات گذرانده اند. یعنی به اصول علم ارتباطات اجتماعی پایبند هستند، بعد از آن نوبت به زیبایی شناسی تصویر و بعد هم تبیین نشانه شناسی می رسد. این موارد در فیلم‌های مستند، داستانی و انیمیشن طبقه بندی می شوند.

وی ادامه داد: خوشبختانه آموزش صحیح، علاقه قلبی و... باعث شده که رعایت این جزئیات در برخی از آثار فیلمسازان جوان به خوبی نمایان شود و من هم با اطمینان می‌گویم که واقعا می‌توان با شناسایی و سرمایه گذاری برخی از جوانان، عقبه هنری کشور را قوی‌تر کرد.

جهانگیر الماسی درخصوص برخی انحرافات که هم اکنون گریبان گیر سینمای ایران شده است، عنوان کرد: نیاز سینمای ایران به نیروی تازه از ۱۵ سال گذشته باعث شد که تعدادی فیلمساز جوان وارد این حرفه شوند، البته بین آن‌ها چند فیلمساز ارزشمند و قابل اعتنایی هم وجود داشت، اما وضعیت به گونه‌ای پیش رفت که تا دو سال گذشته کاملا راه را گم کرده بودیم و گویا دیگر نمی دانیم که دنبال چه چیزی هستیم.

وی افزود: وضعیت سینما در سه چهار سال گذشته به گونه‌ای شد که اندیشیدن و داشتن تفکر در آن جرم بود، همه چیز در یک سوداگری برای پول خلاصه میشد، در حال حاضر این وضعیت تاحدودی تعدیل شده است. این خط، جریان ما را از اهداف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی و معرفتی که مدنظر برنامه ریزان کلان کشور است دور می‌کند. درست است که سینما یک حرفه محسوب می‌شود و عده‌ای را مشغول کار می‌کند، اما نمی‌توان منکر اثرات فرهنگی آن در جامعه شد.

بازیگر سریال «پس از باران» گفت: اثرات یک فیلم در جامعه طی چند سال خود را نشان می دهد، مثلا در کشور‌های دیگر بی هویتی و گم شدن شناسنامه ملی را در طول زمان دیده ایم.

وی افزود: مشکل ما در دنیای نو از یک طرف خواست عده‌ای برای حضور در دنیای مدرن و از طرف هم تمایل گروه کثیری برای زندگی حول سنت‌های شناخته شده ملی است؛ این دوگانگی آسیب میزند. به نظرم یکی از راه‌هایی که کمک می‌کند تا خودمان را پیدا کنیم و به هویت ملی خود برگردیم، سینماست.نه صرفا خود فیلمساز، بلکه افراد متخصصی که نظارت دارند باید کمک کنند تا راه‌هایی پیدا شود که جریان را به این سمت سوق دهد.

الماسی تاکید کرد: فیلمساز باید متوجه مسئولیت‌های فردی و اجتماعی و تاریخی خود باشد البته بسیاری از آن‌ها این درک را دارند و می‌دانند که اکران یک فیلم با تمامی اثرات آن اصلا شوخی نیست.

گفتنی است پنجمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس تهران بزرگ به دبیرکلی مهرداد توکلی از ۷ تا ۹ اسفندماه ۹۸ در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.




سپاس یادت نره  Smile
.Haters  are my greatest  motivators
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16596388991788

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  دلیل پیر نشدن بازیگر مشهور ایرانی +عکس
Big Grin کدام بازیگر را میپسندید و دوستش دارید ؟؟
  سینما کلاسیک:_در یک شب اتفاق افتاد_
  « سینما وحشت ! »
  انتخاب بازیگر اسپانیایی در نقش مادر بری الن در فیلم Flash
  پرکارترین کارگردان های تاریخ سینما را بشناسید
  شایعه: جانی دپ بازیگر سریال Addams Family به کارگردانی تیم برتون است
  سه بازیگر جدید برای بازی در نقش‌های اصلی به سریال Willow شبکه دیزنی پیوستند
  بازیگر فیلم‌های Wolverine و 47 Ronin در فیلم Bullet Train با برد پیت هم‌ بازی می‌شود
  بازیگر احتمالی نقش «ملکه میو» در سریال The Witcher مشخص شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان