امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

واقعیت های بسیار عجیب در مورد بدن

#1
واقعیت های بسیار عجیب در مورد بدن 1
واقعیت های بسیار عجیب در مورد بدن


در این مقاله جالب 6 واقعیت عجیب وباورنکردنی در مورد بدنتان می خوانید این بخش را از دست ندهید



آیا می دانید که …. شما توانائی بو کردن ترس را دارید.

انسان توانایی احساس ترس دیگری را تنها با بو نمودن آن شخص دارد. آزمایش نشان داده است که هنگام ترس مواد شیمیائی که از زیر بغل دستهای انسان خارج میشود با وضعیت عادی تفاوت دارد.



ترس شما را بوی بدن شما لو می دهد. دانشمندان با وصل نمدن حسگرها زیر بازوها و گرفتن نمونه عرق حاصل شده از دویدن بروی ترد میل و بانجی جامپینگ آنها را به آزمایش شوندگان امتحان نمودند. قسمتی از مغز آزمایش شوندگان که در برابر ترس واکنش نشان می دهد نسبت به بوی عرق بانجی جامپینگ مثبت بود.



آیا می دانید که …. وضعیت قلب شما ارتباط مستقیم با لاله گوش شما دارد.

چین مورب بروی لاله گوش میتواند نشان وضعیت سلامتی قلب شما باشد. باوجودیکه دانشمندان هنوزدر حال مطالعه این ارتباط هستند اما اولین مطالعه د ر این زمینه در سال 1992 نشان داد



که بیماران با چین مورب در لاله گوش در معرض ابتلا به بیماری گرفتگی عروق می باشند.در حقیقت این مطالعه با درستی 94% نشان می داد که دقیقا کدام بیماران بیمارستان تحت مطالعه گرفتار چنین بیماری هستند.



این ارتباط عجیب بین لاله گوش و قلب به پزشکان کمک می نماید تا بیماران در معرض خطر را شناسائی نمایند. تحقیقات جدید همچنین ارتباط بین لاله گوش با سکته قلبی منجر به مرگ را در میان مردان تائید می نماید.



آیا می دانید که …. خمیازه کشیدن مسری است اما بیشتر در زمستانها

ایران ناز حتی دیدن عکس کسانی که در حال خمیازه کشیدن هستند نیز مسری است. در تحقیقاتی که در سال 2011 انجام گردید نشان داد که از جمع 80 نفری دانشجویان آزمایش شده در تابستان تنها 24% از دانشجویان با دیدن عکس خمیازه کشیده اند و از بین همین گروه در زمستان این درصد به 45 رسیده است.



اما خمیازه بر اساس نظر دانشمندان باعث خنک شدن مغز می شود بنابراین دمای فضای بیرون تاثیر زیادی بروی خمیازه کشیدن یا نکشیدن دارد. درحقیقت کشیدن خمیازه باعث خنک شدن مغز و بهبود عملکرد مغز در موقع نیازمی گردد.



آیا می دانید که …. بزرگترین اندام بدن به اندازه 6 زمین تنیس است ، اما به قطر تنها یک سلول!

اندوتلیوم، قسمت نازک درونی رگهای خونی بدن است که در کل 100000 کیلومتر رگهای خونی انسان وجود دارد. سطح اندوتلیوم اگر بیرون آورده شدو و مسطح گردد میتواند 6 زمین تنیس را پوشش دهد.



این غشا نازک در حقیقت مغز رگهای خونی است و با فعالیت هوشمندانه تشخیص می دهد که چه موادی میتواند از درون خون وارد دیواره رگها شود. اندوتلیوم در حقیقت کار تنظیم فشار خون، مبارزه با بیماریها و کنترل غلظت خون در بدن را بعهده دارد.



شنیدن کلمات و دیدن رنگها

برا ی بسیاری از ما دیدن، بوئیدن و شنیدن حسهای کاملا مجزایی هستند، ولی برای برخی با شرایط استثنائی که سینتزیا خوانده میشود اینگونه نیست. این افراد نسبت به کلمات احساس چشائی دارند و برخی وقتی رنگهایی را می بینند صدا هایی مخصوص آن رنگ را می شنوند.



میزان دقیق کلماتی که باعث تحریک حس چشائی میشوند در افراد مختلف دچار سینتزیا متفاوت است، اما یک خانم که دچار این مساله میباشد نسبت به 100% کلماتی که میشنود حس چشائی اش تحریک می گردد.



آیا می دانید که …. بوی حاصله از اشک شما تمایل جنسی همسرتان را کاهش می دهد!

یک آزمایش نشان میدهد که اشک حاوی مواد شیمیایی است که قابل احساس شدن توسط دیگران است. مردانی که اشک خانها را می بینند یا عکس یک خانم گریان را می بینند میزان تستسترون بدنش کاهش می یابد، همچنین قسمتی از مغز که مسئول فعالیتهای جنسی است میزان فعالیتش به مقدار زیادی کاهش می یابد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان