امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

9 فیلم ترسناکی که موفق به دریافت جوایز مهم شدند! + تصاویر

#1
«انگل» یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌هایی است که در آکادمی اسکار امسال صحبت زیادی پیرامون آن مطرح شد.

حتی قبل از آنکه این فیلم جوایز زیادی را از آکادمی دریافت کند، بحث‌های زیادی در مورد اینکه فیلم در ژانر ترسناک است یا نه، مطرح شده بود.

به گزارش مووی مگ به نقل از باشگاه خبرنگاران، هر زمان که یک فیلم ترسناک توجه‌ دیگران را به خود جلب می‌کند، بحث و مجادله‌ها نیز بالا می‌گیرد و اینگونه به نظر می‌رسد ذاتا ارتباطی بین فیلم‌های ترسناک و کیفیتی که همیشه از آن‌ها در ذهن هاست وجود دارد. اما در سال‌های اخیر فیلم‌های ترسناک زیادی اکران شدند که این موضوع برای آن‌ها صدق نمی‌کند و جوایز مهمی دریافت کرده اند.

در اینجا چند فیلم سینمایی که محدودیت برای ژانر‌ها را کنار گذاشته اند و جوایز مهمی برده اند، مرور می‌کنیم.

دراکولای برام استوکر (۱۹۹۲)
9 فیلم ترسناکی که موفق به دریافت جوایز مهم شدند! + تصاویر 1
در حالی که داستان‌های زیادی در مورد دراکولا و خون آشام در سینما ساخته شده است، اما در نهایت فرانسیس فورد کاپولا توانست تنها کسی باشد که یک خون آشام را در شمایل یک فیلم برنده اسکار ارائه بدهد. این فیلم سینمایی در جوایز اسکار در بخش‌های طراحی لباس، تدوین، صدا و بهترین چهره پردازی جایزه دریافت کرد. این فیلم همچنین جوایز مختلفی را از جمله بهترین کارگردانی، بازیگری و نویسندگی از جوایز ساترن دریافت کرد.

آرواره‌ها (۱۹۷۵)
9 فیلم ترسناکی که موفق به دریافت جوایز مهم شدند! + تصاویر 1
فیلم سینمایی «آواره ها» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ که کوسه‌ها عامل وحشت هستند لحظات کلاسیک زیادی دارد. شاید مهمترین بخش از این فیلم سینمایی موسیقی متن آن است. این فیلم نیز با چهار نامزدی اسکار در سه بخش موفق بود شاید حتی در بخش‌های فیلمنامه و بهترین فیلم نیز شانس زیادی داشت، اما مورد توجه واقع نشد. این فیلم با احتساب نرخ تورم در بین پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ نیز قرار دارد.

طالع نحس (۱۹۷۶)
9 فیلم ترسناکی که موفق به دریافت جوایز مهم شدند! + تصاویر 1
فیلم سینمایی طالع نحس در مورد پسری با نیرو‌های شیطانی است که باعث مرگ‌های خشونت بار زیادی در اطراف شهر و محل زندگی خود می‌شود معمولا داستان و فیلمی نیست که به ذائقه آکادمی اسکار خوش بیاید و همین گونه هم شد. اما در بخش بهترین موسیقی به اندازه کافی موفق بود تا جایزه اسکار را به خانه ببرد. البته این فیلم از جوایز کم اهمیت تری، جوایز بازیگری و فیلمنامه دریافت کرده است.

گرگ نمای آمریکایی در لندن (۱۹۸۱)
9 فیلم ترسناکی که موفق به دریافت جوایز مهم شدند! + تصاویر 1
این فیلم کمدی ترسناک به کارگردانی جان لندیس شاید بهتر از هر فیلم دیگری تبدیل یک شخصیت از انسان به یک موجود عجیب را به تصویر کشیده است. این فیلم سینمایی اولین اثری بود که توانست جایزه بهترین چهره پردازی را دریافت کند. قبل از آن سال فیلم سینمایی «مرد فیلم نامه» در بخش چهره پردازی مورد انتقاد قرار گرفته بود.

یک مکان ساکت (۲۰۱۸)
9 فیلم ترسناکی که موفق به دریافت جوایز مهم شدند! + تصاویر 1
این فیلم سینمایی شاید اثری بود که در فصل جوایز ۲۰۱۸ بیشترین صحبت در مورد آن شد. این فیلم شگفت انگیز داستان موجوداتی هیولایی را روایت می‌کند که هر کسی را بر اساس صدا‌هایی که می‌شنوند، می‌کشند. در حالی که فیلم هم در جوایز اسکار نامزد شد و هم در جوایز گلدن گلوب، اما موفق به دریافت جوایز هیچکدام نشد. البته کاملا نادیده گرفته شد و توسط موسسه فیلم آمریکا بهترن فیلم سال شد.

بیگانه (۱۹۷۹) وبیگانه‌ها (۱۹۸۶)
9 فیلم ترسناکی که موفق به دریافت جوایز مهم شدند! + تصاویر 1
دو مورد از تاثیرگذار‌ترین فیلم‌های علمی تخیلی و ژانر وحشت در تاریخ شاید دو فیلم «بیگانه» باشد. با وجود آنکه این دو فیلم تغییر‌ات زیادی را در وزن تجربه می‌کنند، اما تلاش هر دوی آن‌ها برای خلق موجودات به خوبی جواب داده است. هر دوی آن‌ها نیز در سال‌های مربوط به خود جایزه بهترین جلوه‌های ویژه را در اسکار و همچنین بفتا دریافت کردند.

برو بیرون (۲۰۱۷)
9 فیلم ترسناکی که موفق به دریافت جوایز مهم شدند! + تصاویر 1
فیلم سینمایی ترسناک جردن پیل در همکاری با بلوم هاوس، فیلمی بود که در سال ۲۰۱۷ بیشترین صحبت در مورد آن شده بود. این فیلم سینمایی داستان مردی را روایت می‌کند که قصد دارد از دست یک خانواده فرار کند. جایزه اسکار بهترین فیلمنامه را در کارنامه دارد. این فیلم جایزه بهترین فیلم سال را نیز از موسسه فیلم آمریکا و همچنین انجمن نویسندگان دریافت کرد.

سکوت بره‌ها (۱۹۹۱)

9 فیلم ترسناکی که موفق به دریافت جوایز مهم شدند! + تصاویر 1
این فیلم سینمایی نیز از زمان اکرانش از فیلم‌های مورد بحث سینما بوده و عده‌ای معتقد هستند این فیلم در ژانر ترسناک دسته بندی نمی‌شود. اما به هر حال این فیلم در ژانر درام جنایی نیز محسوب می شود و محتویات ترسناکش،آن را شایسته حضور در این لیست می‌کند. این فیلم سینمایی تقریبا در تمامی بخش‌های اصلی از جمله بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر مرد و بازیگر زن و همچنین بهترین فیلمنامه جایزه اسکار دریافت کرده است.

جن گیر (۱۹۷۳)


9 فیلم ترسناکی که موفق به دریافت جوایز مهم شدند! + تصاویر 1
موفق‌ترین فیلمی که به طور کامل در ژانر وحشت قرار می‌گیرد، جن گیر به کارگردانی ویلیام فریدکین است. عده‌ای معتقدند که جن گیر برترین فیلم ترسناک تاریخ است. این فیلم اولین جایزه خود را در بخش بهترین فیلمنامه و دومین جایزه را نیز در بخش طراحی صدا دریافت کرد. همچنین این فیلم جایزه بهترین فیلم، بازیگر زن، فیلمنامه و کارگردان را نیز از جوایز گلدن گلوب دریافت کرد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علی پوراحمد با فیلم علمی تخیلی دروازه فراموشی در هالیوود + تصاویر فیلم Oblivion Gatew
  فیلم تقدیر شده جشنواره ونیز راهی جشنواره جهانی فیلم فجر شد
  بازیگر فیلم‌های Wolverine و 47 Ronin در فیلم Bullet Train با برد پیت هم‌ بازی می‌شود
  اولین تصاویر فیلم The Adam Project با بازی رایان رینولدز منتشر شد
  تاریخ انتشار فیلم Cherry با بازی تام هالند مشخص شد؛ انتشار تصاویر جدید
  تصاویر جدید از پشت صحنه فیلم The Batman غار بتمن را نشان می‌دهند
  ۶ بازیگر جدید به سریال لایو اکشن Cowboy Bebop اضافه شدند
  تصاویر قبل و بعد جلوه های ویژه از فیلم Aliens reaction به کارگردانی علی پوراحمد در ها
  فیلم Another Round با بازی مدس میکلسن جایزه بهترین فیلم جشنواره ‌BFI را برنده شد
  تصاویر تازه The Batman احتمالاً زمان وقوع حوادث فیلم را فاش می‌کند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان