امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نود چیست؟ (Node)

#1
در شبکه ها (شبکه های کامپیوتری و دیجیتال، مثلاً‌ اینترنت یا شبکه های داخلی شرکتها) معمولاً به هر گره یک Node گفته می‌شود. “Node” یا «گره» در شبکه‌های دموکراتیک و به طور خاص در این مطلب بلاکچین، به یک Client (کاربر) از شبکه گفته می‌شود که مطابق پروتکلی از پیش معین و در برخی مواقع غیرمعین در شبکه وظیفه‌ای خواهد داشت.

تصویری از نودها در یک بلاکچین را مشاهده می‌کنید:

نود چیست؟ (Node) 1

” هرگاه شما کامپیوتری را به شبکه اضافه می کنید ، این کامپیوتر به یک ایستگاه کاری یا گره تبدیل می شود.
یک ایستگاه کاری ؛ کامپیوتری است که به شبکه الصاق شده است و در واقع اصطلاح ایستگاه کاری روش دیگری است برای اینکه بگوییم یک کامپیوتر متصل به شبکه است. یک گره چگونگی وارتباط شبکه یا ایستگاه کاری ویا هر نوع ابزار دیگری است که به شبکه متصل است وبطور ساده تر هر چه را که به شبکه متصل والحاق شده است یک گره گویند”.

فرض کنید شما یک مودم گرفته‌اید و در خانه آن را برای موبایل و لپ تاپ و تبلت استفاده می‌کنید.

از نظر شرکت خدمات دهنده اینترنتی، شما فقط یک گره (Node) محسوب می‌شوید (همان مودم اصلی). اما در خانه‌ی شما سه گره فرعی هم وجود دارد که به آن گره اصلی مرتبط هستند و از نظر کسی که شبکه داخلی خانه شما را تنظیم و اجرا می‌کند، چهار گره وجود دارد (یک گره به عنوان مودم و سه گره به عنوان مصرف کننده).

در نظریه شبکه ها معمولاً‌ به ارتباط بین دو گره، یال یا Edge گفته نمی‌شود و ترجیح می‌دهند از اصطلاح Connection استفاده کنند.
برای شبکه جایگاه وآدرس یک ایستگاه کاری مترادف با هویت گره اش است.

یک نود، مطابق اصل Peer-to-Peer بودن در یک بلاکچین، باید به سایر نودها متصل و با توجه به میزان حق رأی خود در شبکه، تأثیرگذار باشد. گره‌ها در یک بلاکچین، صاحب‌نفع و سهام‌دار شبکه و عامل پایداری آن محسوب می‌شوند که در مقابل این خدمت از سمت گره‌ها، دارایی‌های آنها تحت آن بلاکچین که توسط فرآیندهای شبکه که از ابتدا به تأیید خودشان رسیده، با ارزش می‌شوند.
source: bestanswer.info/ hezarsoo.com/ coinit.ir
.La mort est le remède
پاسخ
 سپاس شده توسط ρσєѕɪ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان