امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

یک مسوول: اگر ۹۰درصد مردم 3 ماه در خانه بمانند کرونا کنترل می‌شود

#1
یک مسوول: اگر ۹۰درصد مردم 3 ماه در خانه بمانند کرونا کنترل می‌شود 1
یک مسوول: اگر ۹۰درصد مردم 3 ماه در خانه بمانند کرونا کنترل می‌شودمدیرگروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص زمان کنترل و پایان یافتن زنجیره انتقال ویروس گفت: اگر حدود ۹۰ درصد مردم و یا بیشتر در خانه بمانند امید است اپیدمی تا سه ماه دیگر کنترل شود.

به گزارش ایرنا دکتر سید محمد علوی شامگاه شنبه با حضور در برنامه زنده تلویزیونی سلامت خونه خوزستان بیان کرد: زمان کنترل این بیماری بستگی به رفتار و رعایت نکات ایمنی توسط مردم دارد که براساس محاسبات صورت گرفته در جهان، اگر استراتژی در خانه ماندن حدود ۷۰ درصد یا کمتر رعایت شود اپیدمی کنترل نمی‌شود و اگر حدود ۸۰ درصد رعایت شود حدود چهار ماه برای کنترل بیماری زمان نیاز است.

وی افزود: با وضعیت کنونی و با رعایت نکردن استراتژی در خانه ماندن توسط برخی از مردم ، کنترل بیماری در مدت زمان کوتاه بعید است.

علوی در خصوص بیماریابی نیز گفت: هم اکنون از نظر کیت‌های آزمایشگاهی در وضعیت مناسبی قرار داریم و در شناسایی بیماران مشکلی وجود ندارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز بیان کرد: افراد در تماس با موارد آلوده که علامتی ندارند مانند بمب ساعتی هستند و شناسایی این گونه افراد بسیار حایز اهمیت است.

وی ادامه داد: به همین دلیل باید در خانه بمانیم و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم که همان خود قرنطینگی است.

تاکنون دارو و درمان قطعی برای کرونا کشف نشده است

علوی اضافه کرد: تاکنون هیچ واکسن و دارویی برای پیشگیری از این بیماری کشف نشده است و درمان قطعی برای آن وجود ندارد بنابراین تنها راه مبتلا نشدن، پیشگیری کردن یعنی در خانه ماندن و رعایت بهداشت فردی و جمعی است.

بهبودی از بیماری کرونا به معنی ایمن شدن نیست

مدیر گروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه با اشاره به اینکه بهبودی از بیماری کرونا به معنی ایمن شدن نیست گفت: ۱۴ تا ۲۰ درصد احتمال دارد افراد بهبود یافته دوباره به عفونت مبتلا شوند چون می توانند همچنان منبع ویروس باشند و باید نکات لازم را رعایت کنند.

وی ادامه داد: میزان مرگ و میر در اثر ابتلا به ویروس کرونا در جهان ۱۷.۲، ایران ۱۷.۷ و در خوزستان ۱۶.۵ درصد است یعنی این میزان در خوزستان از نرم کشوری و جهانی کمتر است.

سازمان بهداشت جهانی داروی کلروکین را منع کرده است

علوی در خصوص تاثیر داروی کلروکین در زمینه پیشگیری از این بیماری گفت: این دارو در برخی مطالعات با ۲ کاربرد می تواند پیشگیری کننده باشد به گونه‌ای که از متصل شدن به ویروس جلوگیری می‌کند و یا شدت بیماری را کاهش می‌دهد، اما مطالعات متعددی اثربخشی آن را زیر سوال می‌برد چون مدت مصرف دارو مشخص نیست زیرا از زمان پایان اپیدمی آگاهی نداریم و بنابراین در صورت مصرف طولانی مدت ممکن است عوارضی ایجاد کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز اضافه کرد: همچنین مصرف این دارو اطمینان کاذب برای مبتلا نشدن ایجاد می‌کند و موجب می شود فرد مصرف کننده اقدامات مهم در خانه ماندن، فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی را رعایت نکند؛ بنابراین تا این لحظه سازمان جهانی بهداشت مصرف این دارو را منع کرده و توصیه ای به مصرف این دارو برای پیشگیری ندارد.

علوی ادامه داد: جسد افراد فوت شده کانونی از آلودگی است چون ثابت شده در این بیماری از روز پنجم به بعد دستگاه گوارش درگیر می‌شود و و ترشحات گوارشی فرد فوت شده فوق العاده آلوده است بنابراین متولیان امر باید به گونه ای عمل کنند که خطر انتشار عفونت را به حداقل برسانند.

سه میلیون و ۸۰۰ هزار خوزستانی غربالگری شدند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز نیز گفت: ۶۳۱ مبتلا به ویروس کرونا تاکنون در خوزستان شناسایی شده که ۷۵ نفر از آنها فوت شده اند.

دکتر فرهاد ابول نژادیان افزود: سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مردم خوزستان از طریق سامانه ۴۰۳۰ تا ساعت ۱۰:۳۰ شنبه شب، مورد غربالگری ویروس کرونا قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در بین این افراد ۳۳ نفر در حال درمان دو دارویی در منزل هستند و ۲۹۵ نفر نیز برای پیگیری و رصد و به بیمارستان ها ارجاع داده شدند.

ابول نژادیان بیان کرد: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۱۷ درمانگاه ۱۶ ساعته و ۱۹ مرکز شبانه روزی به بیماران تنفسی و مشکوک به کرونا خدمات ارایه می‌کنند و هماهنگی لازم برای فعال کردن ۱۶ درمانگاه دیگر نیز صورت گرفته است.

توسعه آزمایشگاه‌های تشخیصی ویروس کرونا

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد: برنامه راه اندازی آزمایشگاه‌های تشخیصی کرونا در آبادان و دزفول در حال انجام است و همچنین قرار است یک آزمایشگاه دوم تشخیصی نیز در یکی از بیمارستان‌های اهواز راه اندازی شود.

وی افزود: بر اساس مصوبات ستاد استانی کرونا پیش از تعطیلات نوروز تا کنون هتل ها، میهمان سراها و مدارس اجازه پذیرش مسافر را نداشته اند و با یک مورد تخلف در مدارس استان با پیگیری مدیرکل آموزش و پرورش برخورد شد.

ابول نژادیان ادامه داد: روزانه یک هزار دست لباس مخصوص محافظتی برای کادر درمان مورد نیاز است که از ۲ تا سه شرکت خریداری می‌شود اما خیرین نیز می‌توانند با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز هماهنگ کنند تا برای کمک به سمت مدیریت پیشتیبانی دانشگاه هدایت شوند.

۶۳۱ نفر فرد مبتلا به ویروس کرونا در خوزستان تا ظهر روز شنبه نهم فروردین ثبت شده که از این تعداد، اهواز ۲۰۱، دزفول ۵۹، خرمشهر ۵۴، آبادان ۴۹ ، ماهشهر ۴۲ ، اندیمشک ۴۰، شوشتر ۳۵، شادگان ۲۱، باوی ۲۰، شوش ۱۹، مسجدسلیمان ۱۵، بهبهان ۱۴، کارون ۱۳، رامهرمز ۱۲، امیدیه ۱۰، ایذه و هندیجان هر کدام پنج ، حمیدیه چهار، رامشیر، گتوند و باغملک هر کدام سه، اندیکا ۲، و دشت آزادگان و آغاجاری هر کدام یک مورد گزارش شده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نهم فروردین اعلام کرد: تاکنون۳۵ هزار و ۴۰۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲ هزار و ۵۱۷ نفر به دلیل ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Shocked نامه عجیب سارق اموال به صاحب خانه!
  کرونا هوای زمین را خنک کرد
  خرین آمار کرونا: ۲۸۴ فوتی/ حال ۵۷۹۶ وخیم است
  تعیین نوبت دریافت واکسن کرونا دربریتانیا: ملکه در اولویت دوم و نخست وزیر در اولویت نه
  تعرفه آزمایش کرونا اعلام شد
  کرونا؛ واکسیناسیون گسترده در بریتانیا آغاز شد
  روزنده: مردم مخالف مذاکره با آمریکا هستند/آراء خاکستری، نگاه جناحی ندارند
  این مرد پس از بهبود از کرونا ۱۰۴ سالگی خود را جشن گرفت
  دعوت دختران به خانه های خالی
Heart  تحریم‌های آمریکا مقابله با کرونا را دشوار کرده است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان