امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی 10 معمای بی پاسخ سریال Game of Thrones؛

#1
Video 
بررسی 10 معمای بی پاسخ سریال GAME OF THRONES
چه اسراری در فصل پایانی تاج و تخت فاش خواهد شد؟

در این پست به بررسی ده معمای بی پاسخ در سریال گیم آف ترونز که به احتمال زیاد در فصل هشتم به جواب آنها دست پیدا خواهیم کرد می پردازیم.


بررسی 10 معمای بی پاسخ سریال Game of Thrones؛ 1

چرا برن استارک به کلاغ سه چشم تبدیل شد؟
بررسی 10 معمای بی پاسخ سریال Game of Thrones؛ 1
برن برای رسیدن به این موهبت و تبدیل شدن به کلاغ سه چشم سختی های زیادی کشید. از رفتن به آنسوی دیوار و چندین سال تحمل زمستان در سرزمین وحشی ها تا از دست دادن نزدیک ترین دوستان و خانواده اش. او تمام این ها را پشت سر گذاشت تا نهایتا به قدرتی که الان می شناسیم دست پیدا کند. اما برای چه همچین نیروی ماورایی به او الهام شده است؟ آیا برن با استفاده از این نیرو قرار است تاثیر سرنوشت سازی را روی جنگ بزرگ پیش رو داشته باشد؟

آیا تیریون لنیستر یک تارگرین است؟
بررسی 10 معمای بی پاسخ سریال Game of Thrones؛ 1

شواهد قابل توجهی مبنی بر تارگرین بودن تیریون لنیستر وجود دارد. در یکی از اپیزود ها او به سراغ اژدهایان دنریس می رود که به دلیل غیبت مادرشان چندین روز بود که غذا نخورده بودند. تیریون به اژدها نزدیک شد و آنها را نوازش کرد و به نوبت قفل زنجیر را از روی گردنشان آزاد کرد، بدون اینکه صدمه ای از سوی دو اژدها به او وارد شود. در حالت عادی هیچ فرد معمولی نمی تواند حتی به اژدهایان نزدیک شود، چه برسد به اینکه در زمان گرسنگیشان آنها را نوازش کند، مگر اینکه فردی از نژاد تارگرین باشد!

اگر تیریون واقعا یک تارگرین باشد، پس دلیل تنفر متداوم پدر و خواهر او یعنی تایون و سرسی لنیستر نسبت به او اثبات خواهد شد. تایون در لحظات پایانی مرگشت رو به تیریون می گوید که تو پسر من نیستی، و احتمالا خیلی هم دروغ نمی گفت!

هدف نایت کینگ از پیشروی به جنوب چیست؟
بررسی 10 معمای بی پاسخ سریال Game of Thrones؛ 1
احتمالا همگی تا الان متوجه شدیم که نایت کینگ جدای از وایت واکر بودنش موجود بسیار باهوشی به شمار می رود. او کسی است که ارتش مردگان را رهبری می کند و هر موجود با ارزشی که باهاش مواجه شود را به وایت واکر تبدیل می کند، حتی غول ها و اژدهای دنریس. همیشه می دانستیم که زمستان در راه است و قرار است با خود چی بهمراه بیاورد، اما آیا هدف شاه شب از گذشتن از دیوار و هجوم به سمت جنوب وستروس چیزی بغیر از نابودی هر آنچه که در پیش روی خود می بیند است یا خیر؟ حتی تئوری هایی مبنی بر اینکه نایت کینگ اول به مقر کینگز لندینگ حمله می کند و از ابتدا با شمال کاری ندارد نیز وجود دارد. اما در هر صورت فکر نمی کنیم او از انجام تمامی این کار ها قصد خیر خواهانه ای داشته باشد!

آریا موفق می شود تمامی نام ها را از لیستش حذف کند؟
بررسی 10 معمای بی پاسخ سریال Game of Thrones؛ 1
این دختر حالا هیچکس است. او یک لیست کوچک پیش خود دارد از اشخاصی که میخواهد از آنها انتقام بگیرد. کار بعضی هایشان را تمام کرده است اما هنوز افراد مهمی در لیستش باقی مانده اند. سرسی لنستر یکی از کسانی است که آریا هنوز فرصت مواجهه با او را نداشته است، اما دیگر تقریبا کشتن افراد مهم برای آریا مانند آب خوردن شده است. او صورت هایی دارد که می تواند از آنها برای تبدیل شدن به کسی دیگر و نزدیکی به طعمه اش استفاده کند. اگر آریا موفق شود تمامی نام هارا از لیستش خارج کند، کار سرسی و سگ شکاری تمام است.

تو هیچی نمیدونی جان اسنو!
بررسی 10 معمای بی پاسخ سریال Game of Thrones؛ 1

حتما خیلی از خودمون پرسیدیم چرا ایگریت دائما این جمله رو به جان می گفت؟ حتی در آخرین لحظات مرگش در آغوش جان اسنو این آخرین جمله ای بود که از دهانش خارج شد و بعدش در کنار معشوقه اش جان داد. اما موضوع از آنجایی پیچیده تر شد که بعدا یکبار دیگر دیدیم همین جمله را ملیساندرا (زن مو قرمز) به شکل معنا داری به جان گفت، به طوری که یک لحظه هم مغز خودمان و هم مغز جان اسنو با همدیگه سوت کشید! اما شاید هدف زن مو قرمز از تکرار آن جمله این باشد که به جان اسنو بفهماند که از همه چیز مطلع است و دلیل دیگری نداشته باشد. شاید از درون شعله ها دیده باشد که ایگریت به جان می گوید تو هیچی نمیدونی جان اسنو. اما به هر حال احتمالا در فصل پایانی راز این جمله ای که هم ذهن ما را درگیر کرده و هم ذهن جان اسنو را برملا خواهد شد.

آزور آهای کیست؟
بررسی 10 معمای بی پاسخ سریال Game of Thrones؛ 1
در کتاب یخ و آتش اینگونه آمده است که منجی موعود به کمک ارتش انسان ها می آید و با کمک همدیگر موفق به پیروزی برابر کینگ نایت و ارتش مردگان می شوند. احتمالا فکر کنید چنین شخصیتی کسی جز جان اسنو نمی تواند باشد. جان یکبار توسط خدای نور از مرگ بازگشته است، قدرت رهبری بالایی دارد و پادشاه شمال است، هدف درستی دارد و در کنار متحدان قدرتمند خود شاید بتواند در برابر وایت واکر ها ایستادگی کند. درست است، جان اسنو تمامی ویژگی های لازم برای آزور آهای بودن را دارد، اما آیا چنین انتخابی قابل پیشبینی نیست؟ هر کس هم که نداند طرفداران گات بهتر از هرکسی می دانند که گیم آف ترونز بیشتر از هر چیزی عاشق غافلگیر کردن بینندگان خود است. پس اگر فکر می کنید از همین حالا توانسته اید هویت آزور آهای را حدس بزنید، شاید در اشتباه باشید.

آیا هویت واقعی ملیساندرا (زن مو قرمز) بر همگان افشا خواهد شد؟
بررسی 10 معمای بی پاسخ سریال Game of Thrones؛ 1

در پایان یکی از اپیزود ها با صحنه ای غیر قابل باور مواجه شدیم! بانو ملیساندرای زیبا و چرب زبان در واقع پیرزنی باستانی است که خود را به این شکل فریبنده در آورده است! اگر به صحنه با دقت نگاه کنید ملیساندرا دقیقا بعد از در آوردن گردنبندی که همیشه بر گردن دارد به پیرزنی زشت و چروکیده تبدیل می شود. نمی توان با قاطعیت گفت که این دلیلی بر شوم بودن شخصیت او دارد یا نه، چون به هر حال او کسیست که باعث هم پیمانی جان اسنو و دنریس تارگرین شد و این قطعا اتفاق خوبی بود. اما اینکه آیا دقیقا قصد و هدف ملیساندر از این اقداماتش چیست و حتی اینکه هویت واقعی او برای دیگران افشا می شود یا نه همچنان یک راز است.

جان اسنو و دنریس تارگرین با یکدیگر ازدواج خواهند کرد؟
بررسی 10 معمای بی پاسخ سریال Game of Thrones؛ 1
60 قسمت منتظر بودیم که این دو کاراکتر به یکدیگر برسند و دیدیم که بالاخره این اتفاق افتاد. اما نه تنها بعد از مواجهه باهم عاشق و دلباخته یکدیگر شدند، بلکه فهمیدیم این دو در واقع با یکدیگر نسبت فامیلی دارند و جان اسنو یک تارگرین است! برای همین جان توانست به یکی از اژدهایان دست بزند و مورد جالب دیگر در مورد جان این است که او به هیچوجه حرامزاده نیست، چون طبق گفته برن استارک ازدواج ریگار تارگنیان و لیانا استارک کاملا قانونی صورت گرفته و دنریس عمه ی جان محسوب می شود. در هر صورت باید ببینیم ازدواج این دو کبوتر عاشق در فصل هشتم صورت می گیرد یا اتفاق غیر منتظره دیگری خواهد افتاد.

آیا برن استارک همان نایت کینگ است؟
بررسی 10 معمای بی پاسخ سریال Game of Thrones؛ 1
شاید این بزرگ ترین و در عین حال عجیب ترین تئوری فصل هشتم گیم آف ترونز باشد. جدای از شباهت چهره برن و شاه شب، دلایلی دیگری مبنی بر احتمالی بودن یکی بودن این دو شخصیت وجود دارد. نظریه ای که می تواند درستی این احتمال را تائید کند این است که برن استارک با توجه به مطلع بودن از خطر وایت واکر ها 3 بار برای درست کردن این مشکل به گذشته سفر کرده و تغییرات منفی را در دنیا ایجاد کرده، برن به گذشته رفته و در گوش حاکم آن زمان که مد کینگ باشد زمزمه کرده: (همه ی وایت واکر ها را بسوزان، همه شان را بسوزان) و بر خلاف انتظار تاثیر حرف برن، شاه سالم را به مد کینگ تبدیل کرده و او بجای سوزاندن وایت واکر ها، مردمان عادی را سوزانده است. دومین اقدام برن این بوده که هزاران سال قبل سفر کرده و دیوار را ساخته. تا جایی که همه می دانند دیوار را شخصی بنام برن معمار ساخته بود که احتمالا آن شخص در حقیقت همان برن استارک است. حتی دایه استارک ها می گفت که برن در کودکی عاشق داستان های برن معمار بوده است. و در نهایت سومین اقدام برن این بوده که به گذشته بسیار دور و در دوره بچه های جنگل و انسان های اولیه رفته بود و میخواسته با کشتن اولین وایت واکر، به این قضیه خاتمه بدهد اما بدلیل نفوذ بیش از حد در عمق زمانی، در بدن آن وایت واکر گرفتار شده و خودش نیز تبدیل به شاه شب شده است. اگر این نظریه درست باشد، دلیل صدمه نزدن کینگ نایت به جان اسنو و یارانش در زمان محاصره و اتلاف وقت بیخودی اش اثبات می شود و همینطور می فهمیم شباهت چهره ای این دو نفر اتفاقی نبوده. اما در نهایت تمامی این ها تنها نظریه های هواداران گات است و هویت واقعی در فصل پایانی افشا خواهد شد.

در نهایت چه کسی بر تخت پادشاهی خواهد نشست؟
بررسی 10 معمای بی پاسخ سریال Game of Thrones؛ 1
جنگ های زیادی برای تصاحب تخت آهنین بوجود آمده است. خاندان تارگرین ها و باراتیون ها تا لنستر ها و دنریس و در حال حاضر سرسی لنستر. با توجه به افشا شدن هویت واقعی جان اسنو و تارگرین بودنش می توان گفت که جان تبدیل به یکی دیگر از وارثان تخت پادشاهی خواهد شد. دنریس هم مدت هاست با ارتش و اژدهایان خود برای نشستن بر تخت آهنین برنامه ریزی می کند اما جدای از همه اینها، احتمالا هدف شاه شب هم از پیشروی به سمت جنوب نیز تصاحب کینگز لندینگ و تخت پادشاهی باشد که در آن صورت قضیه این تخت آهنین بسیار پیچیده تر خواهد شد. هیچ احتمالی مبنی بر حدس زدن اینکه در نهایت چه کسی صاحب این تخت می شود وجود ندارد و فقط باید صبر کنیم و ببینیم داستان بازی تاج و تخت در فصل پایانی به چه گونه پیش می رود.

پاسخ
 سپاس شده توسط imsali ، ⓩⓐⓗⓡⓐ
آگهی
#2
این پست باید خیلی وقت پیش زده میشد  :ngh:

برن درواقعا تبدیل نشد به کلاغ یه اصطلاح خاصی داره که الان تو ذهنم نمیاد 
فصل اخر گات کلا اشغال بود در یک کلمه ._.
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
 سپاس شده توسط Apathetic


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی مادران موازی – آلمودوار مجموعه‌ای از شادی را به جشنواره فیلم ونیز ارائه می‌کند
  معرفی سریال ایفوریا(Euphoria)
  معرفی سریال The End of the F***ing World
  معرفی سریال Duy Beni (صدایم را بشنو)
  سریال Baht Oyunu / بازی بخت
  احتمال بازگشت ویلسون فیسک به دنیای سینمایی مارول در سریال Hawkeye
  تریلر جدید سریال ترسناک Chucky و نمایش عروسک شیطانی
Heart سریال (تو در خانه ام را بزن) Sen Çal Kapımı
  معرفی سریال Ginny & Georgia
  معرفی سریال Skam

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان