11-04-2020، 10:49
(10-04-2020، 19:54)Sober نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فمینیست چهارتا موج داره که موج اول اون ظاهر سازی بود و موج دوم وارد لایه های عمیق تر مثل شغل های ساده و کارمندی بود
زنها در موج دوم تبدیل به کارمندان یقه سفید و دولتی شدند
در موج سوم زنان جای مدیران رو گرفتند
موج چهارم هم در شروع اونه و خب من فکر می کنم بیشتر زنان درگیر بازی سیاسی و برندینگ شدند.
از اونها استفاده های ابزاری برای تبلیغات و کالایی شدن کردند.
گاهی حس می کنم سیگار برای زنان نماد قدرته و تبلیغاتی هم که میشه بیشتر روی این مورد سرمایه می گذاری می کنه.
زنان فکر می کنند که با سیگار به قدرت دست پیدا می کنند و در دنیایی که مردانه اداره میشه یه جور ابراز قدرت می کنند.
سیاست گذاری های فعلی میگن مرد و زن باهم برابرند اما واقعا این طوره؟!
کمی ترسناکه...
من فکر می کنم بیشتر میخوان اینکه زن قدرت رو بدست بیاره رو ازش بگیرن و خب چرا بهش این توهمو ندن که ابزار الاتی که شاید در گذشته مردانه و نماد قدرت بوده رو بهش بدن؟!
در فیلمها و سریالهای قدیمی ما فقط سیگار رو در دست افراد با نفوذ و قدرتمند می بینیم اما بعدها یه کالای عادی شد و حالا سیاست گذاری ها جوری اعمال میشن که زن محور اونه
ممنون بخاطر این مطلب♡
دقیقا همینطوره.
گویا جوامع مردسالار به قدرت جنبشهای فمینیستی پی بردن و به این نتیجه رسیدن که دیگه نمیشه جلوی زنان رو گرفت... اما یه راه بهتر! چرا جلوشونو بگیریم؟ بذارید در جهت منافع خودمون بهشون توهم قدرت بدیم!
و به این ترتیب زنان میتونن زیر سایهی ما از محدود استطاعت هایی برخوردار باشن و در جهت پیشبرد اهداف خودمون هم بهمون کمک کنن؛ مهم اینه که قدرت حقیقی دست ماست و هر زمان اراده کنیم میتونیم عروسکهامونو در هم بشکنیم. واقعا ترسناکه...
مرسی از این تحلیل جالب :*