امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حراج یک فراری خاص و دیدنی (عکس)

#1
حراج یک فراری خاص و دیدنی (عکس) 1
هرجایی که سخنی در مورد خودروهای کلاسیک باارزش در جریان باشد قطعاً نام فِراری با اختلاف زیادی نسبت به بقیه خواهد درخشید. مدل‌های قدیمی زیادی از این کمپانی در حراجی‌های معروف دنیا با قیمت‌های بسیار بالای میلیون دلاری به فروش رفته‌اند که حقیقتاً خیره‌کننده بوده و روز به روز نیز به ارزششان افزوده می‌شود.



ایران ناز: مدل 250 جی‌تی برلینتا SWB به‌عنوان نقطه‌ای بسیار درخشان در هنر و خبرگی فِراری درزمینهٔ طراحی یکی از این کلاسیک‌های فوق‌العاده باارزش و قابل‌احترام است که تنها 176 دستگاه از آن توسط کمپانی روی شاسی کوتاه شده 250 تولیدشده است.



اما قضیه جالب‌تر هم می‌شود، چون خودروی موردنظر ما نه‌تنها یکی از این 176 دستگاه بلکه نسخه‌ای است که تنها یک دستگاه از آن ساخته‌شده است! این نمونه با تمامی 176 دستگاه دیگر متفاوت است و تحت تعلیم آقای کاروزِرا بِرتونه (Carrozeria Bertone) زیر دستان توانمند جورجِتو جوجارو (Giorgietto Giugiaro) خلق‌شده است. به‌عبارت‌دیگر، باید آن را به‌عنوان یک فِراری بسیار بسیار خاص با چاشنی برتونه بشناسیم.


حراج یک فراری خاص و دیدنی (عکس) 1
حتی اگر خود آقای نوچو برتونه (Nuccio Bertone) آرزوی ساختن خودرو برای اِنزو فِراری را در سر می‌پروراند، ازآنجایی‌که پادشاه مارانللو هرگز روی خوشی به آن‌ها نشان نداد پیدا کردن یک فِراری که زیر دستان برتونه رفته باشد کاری بس دشوار است.



تنها اسب‌های چموشی که توسط برتونه دستخوش تغییراتی شده‌اند عبارت‌اند از: یک دستگاه 166 اینتر کابریولت (Inter Cabriolet 166) مدل 1950 برای فرانکو کورناچیا (Franco Cornacchia)، یک دستگاه 250 جی‌تی SWB مدل 1959 کوپه برای کارخانه‌دار معروف وقت اِنریکو واکس (Enrico Wax) و در آخر یک 250 جی‌تی SWB اسپچاله (Speciale) به رنگ زیبای Blu-Notte Metallizzato برای استفاده شخصی خودش که همین خودروی موردبحث است!

حراج یک فراری خاص و دیدنی (عکس) 1
درواقع نوچو برتونه نخست اقدام به خرید یک دستگاه شاسی 250 جی‌تی SWB از کمپانی فِراری نموده و سپس با کمک آقای جوجارو بدنه تجملاتی و مورد سلیقه خود را روی آن سوار کرده است.

دماغه خودرو با الهام از مسابقه‌دهندگان وقت فِراری نوک‌تیز و زاویه‌دار طراحی‌شده و با مدل استاندارد کاملاً متفاوت است. در ادامه نیز ورودی بزرگ هوا روی کاپوت و سایر قسمت‌ها دست‌ به ‌دست هم داده‌اند تا نمای خودرو روان و یکدست بوده و هر بیننده‌ای را مجبور به ایستادن کند.
حراج یک فراری خاص و دیدنی (عکس) 1
تمامی این توصیفات فِراری 250 جی‌تی SWB برلینتا اسپچاله را به‌عنوان یک خودروی تک و منحصربه‌فرد به یکی از مرغوب‌ترین و خاص‌ترین کلاسیک‌های حال حاضر دنیا بدل کرده که بی‌تردید جدای از ارزش مالی بسیار بالا ارزش معنوی آن است که در نگاه اول خون را در رگ‌های هر خودرو دوستی به جریان درمی‌آورد. قرار است این اثر هنری در حراجی آینده پبل بیچ (Pebble Beach) زیر چکش رفته و مالک خوش‌اقبال بعدی خود را بشناسد؛ بهای تخمینی آن‌هم عددی بین 14 تا 16 میلیون دلار است که برای چنین خودرویی با چنین شرایطی کاملاً معقول به نظر می‌رسد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  فراری F80 با سرعت 450 کیلومتر در ساعت
  برتربن سوپر اسپورت ها(بخش اول: فراری 488 GTB)
  نگاهی به خودروی فراری 488GTB تحت تیونینگ نوویتک روسو
  فراری ۴۸۸ اسپایدر مدل ۲۰۱۶
  فراری‌های سال 2040 چگونه خواهند بود؟
  فراری کالیفرنیا T در هند معرفی شد .
  عکس های دیدنی اتومبیل یک عاشق جدی فوتبال
  فراری جدیدترین مدل بدون سقف خود را معرفی کرد
Star فراری 8.5 میلیاردی در تهران +عکس
  حراج میلیون دلاری 911 جی تی وان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان