امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

همه چیز درباره کیف پول اتریوم

#1
مقدمه
قبل از خریدن اتریوم، به جایی برای ذخیره آن احتیاج دارید که در دنیای رمزارز، به آن کیف پول گفته می‌شود. در اصل، این کیف پول یک نرم‌افزار است که به شما امکان می‌دهد تا وجوه خود را ذخیره کنید، تراکنش‌ها را به راحتی انجام دهید و هر زمان که بخواهید، مانده حساب خود را بررسی کنید. شایان‌ذکر است که کیف پول اتریوم چیزی شبیه به کیف پول‌های معمولی فیزیکی نیستند.

اتر درواقع در کیف پول شما یا هر جای دیگر به شکل فیزیکی ذخیره نمی‌شود و مانند هر رمزارز دیگر، به هر شکل و حالت ملموسی وجود ندارد. تمام آنچه وجود دارد، سوابق موجود در بلاک‌چین است و کیف پول شما فقط برای انجام تراکنش‌ها با بلاک‌چین تعامل دارد.

فناوری بلاک‌چین چگونه کار می‌کند
هر کیف پول اتریوم یک آدرس عمومی دارد، که رشته‌های حروف و اعداد تصادفی تولیدشده هستند. اگر کسی بخواهد اتری برای شما ارسال کند، آن را به این آدرس که به آن «کلید عمومی» نیز گفته می‌شود، ارسال می‌کند و درواقع مالکیت کوین‌ها را منتقل می‌کند.

آنچه کیف پول شما را ذخیره می‌کند، «کلید خصوصی» شما است. این کلید رمز عبوری است که برای امضاء کردن تراکنش‌ها و باز کردن قفل کوین‌های شما نیاز است. ناگفته نماند که اگر می‌خواهید از سرقت اتر خود جلوگیری کنید، باید کلید خصوصی خود را مخفی نگه دارید.

کلیدهای عمومی و خصوصی زوج هستند، به این معنی که برای اینکه شما بتوانید هر تراکنش را انجام دهید، این دو رشته اعداد و حروف باید با هم مطابقت داشته باشند.



نحوه انتخاب کیف پول
ساده‌ترین راه ذخیره اتر این است که این کار را در یک کیف پول شخص ثالث مثل کیف پولی که توسط صرافی ارائه می‌شود، ذخیره کنید. البته، در این روش دسترسی آسان به وجوه خود دارید و نگه داشتن توکن‌های خود در صرافی احتمالاً روند تراکنش‌ها را تسریع می‌کند. اما در صورت انتخاب این روش، شما اساساً به صرافی بر کل وجوه خود کنترل خواهید داد، زیرا این شخص ثالث است که کلیدهای خصوصی شما را ذخیره می‌کند. علاوه بر این، تاریخچه رمزارز مملو از مواردی است که صرافی‌ها Hک می‌شوند و سرمایه‌های کاربران آن‌ها به سرقت می‌رود.

پلتفرم اتریوم به شما امکان ایجاد کیف پول شخصی برای خود را می‌دهد و می‌توانید گزینه‌های مختلفی را انتخاب کنید. به‌این‌ترتیب، فقط شما می‌توانید کنترل کلید خصوصی و دسترسی به کوین در یک کیف پول اتریوم را داشته باشید.

گره کامل
اجرای یک گره کامل به شما این امکان را می‌دهد تا به طور مستقیم به بلاک‌چین اتریوم دسترسی داشته باشید. اگر یکی از آن‌ها را ندارید، برای دریافت تمام اطلاعات لازم و تأیید تراکنش‌های خود، باید به یک گره دیگر متصل شوید.

اگر یک کیف پول اتریوم کامل باشد، ما را ملزم به بارگیری کل اتریوم بلاک‌چین برای بهره‌برداری می‌کند. در اصل، این کار کامپیوتر شما را به یک گره تبدیل می‌کند، موجودیتی که با به‌روزرسانی بلاک‌چین از طریق دستیابی به توافق در مورد صحت تراکنش‌ها با گره‌های دیگر، از کل شبکه پشتیبانی می‌کند. این امر تنها در صورت استفاده از کیف پول دسکتاپ امکان‌پذیر است، زیرا بلاک‌چین دارای حجم بالایی است و دائماً در حال رشد است.

کیف پول گرم یا سرد
دو دسته اصلی کیف پول اتریوم وجود دارد: گرم و سرد. یک کیف پول گرم کلیدهای شما را به‌صورت آنلاین ذخیره می‌کند تا جایی که به اینترنت دسترسی داشته باشید، از تقریباً در هر نقطه از جهان به راحتی قابل‌دسترسی باشند. اما، آن‌ها قطعاً بهترین گزینه نیستند، زیرا می‌توانند Hک شوند و بودجه شما از آن‌ها قابل سرقت است. از طرف دیگر، کیف پول‌های سرد، کلیدهای شما را به‌صورت آفلاین ذخیره می‌کنند و فقط در صورت تمایل به اینترنت وصل می‌شوند. بدیهی است که این امر باعث می‌شود که آن‌ها امنیت بیشتری پیدا کرده و کمتر در معرض حملات هکرها قرار بگیرند.

نحوه ایجاد کیف پول خود
ایجاد کیف پول اتریوم برای خود بسیار آسان است، به‌ویژه که پلتفرم اتریوم یک سرویس کیف پول رسمی به نام مای‌اتروالت (MyEtherWallet) ارائه می‌دهد. پس از باز کردن وب‌سایت، چندین نکته ایمنی گوشزد می‌شوند. برای خواندن آن‌ها وقت بگذارید، زیرا این موارد برای درک شما در مورد چگونگی عملکرد کلی و کارهایی که باید و نباید برای محافظت از وجوه خود انجام دهید بسیار مفید هستند.



به‌محض اینکه کار خواندن را تمام کردید، گزینه ایجاد رمز عبور و تنظیم کیف پول جدید را خواهید دید. پس از ایجاد یک رمز عبور به‌اندازه کافی قوی، گزینه‌ای برای بارگیری فایل keystore خود خواهید داشت. شما هرگز نمی‌توانید در دنیای تجارت رمزارز کاملاً امن باشید، بنابراین توصیه می‌شود این کار را انجام دهید.

مرحله بعدی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است: کلید خصوصی خود را ذخیره کنید. نسخه پشتیبان تهیه کنید، آن را حفظ کنید، آن را بر روی یک کاغذ بنویسید و آن را درون صندوق امانات قرار دهید. هر کاری انجام دهید، تا اطمینان حاصل کنید که آن را گم نخواهید کرد و هیچ‌کس قادر به دستیابی به آن نیست.

سپس می‌توانید کلید خصوصی خود را کپی و جایگذاری کرده یا فایل اصلی خود را بارگذاری کنید تا کیف پول اتریوم خود را باز کنید. چندین گزینه دیگر برای باز کردن قفل آن وجود دارد، اما این موارد مناسب‌ترین روش‌ها برای کاربران تازه‌کار است.

اکنون شما آماده شده‌اید. دفعه بعد که می‌خواهید به کیف پول خود دسترسی پیدا کنید، تمام کاری که باید انجام دهید این است که مجدداً خود در وب‌سایت احراز هویت کنید. در آنجا می‌توانید آدرس عمومی کیف پول خود و همچنین موجودی خود را مشاهده کنید.

راهنمای فوق بر راه‌اندازی آسان‌ترین و شاید پرکاربردترین کیف پول اتر متمرکز شده است. کیف پول‌های مختلف بیشتری در دسترس است، که هر کدام مراحل راه‌اندازی کمی متفاوت دارند.

کیف پول کاغذی
کیف پول کاغذی اتریوم شاید مطمئن‌ترین گزینه برای ذخیره اتر شما باشد. در اصل، این کیف پول اتریوم فقط یک تکه کاغذ است که یک کد روی آن نوشته شده است. بزرگ‌ترین مزیت این کیف پول این است که این دستگاه نه به اینترنت متصل است و نه نیاز به ذخیره‌سازی در رایانه شما دارد. این تکه کاغذ می‌تواند همیشه در کنار شما باشد. می‌تواند در صندوق امانات شما باشد و یا حتی در جایی در حیاط خلوت خانه شما دفن شود. این کار کمک می‌کند تا بودجه شما در برابر حملات هکرها و همچنین انواع سرقت‌های فیزیکی مصون باشد (بسته به اینکه چقدر آن را پنهان می‌کنید).

برای راه‌اندازی یک کیف پول کاغذی، یک کیف پول جدید در مای‌اتروالت ایجاد کنید، فایل اصلی را بارگیری کنید و دکمه «چاپ» را بزنید. یک کاغذ که از چاپگر شما بیرون می‌آید شامل کلیدهای عمومی و خصوصی شما و همچنین کدهای QR برای اسکن آن‌ها خواهد بود.

از طرف دیگر، برای امنیت بیشتر، می‌توانید از ژنراتورهای دیگر موجود در اینترنت استفاده کنید و قبل از ایجاد یک آدرس کیف پول جدید، از اینترنت قطع شوید. در صورت انتقال اطلاعات کیف پول توسط وب‌سایت به یک هکر، این کار یک احتیاط امنیتی است.



کیف پول‌های موبایل
به کیف پول‌های موبایل معمولاً کلاینت‌های «سبک» (light) گفته می‌شوند، زیرا برای کار نیازی به بارگیری کل بلاک‌چین ندارند. در عوض، آن‌ها برای آگاهی دقیق درباره وضعیت فعلی شبکه، به ماینرها یا گره‌ها تکیه می‌کنند. این کیف پول‌ها برای استفاده سیار بسیار مناسب هستند و درواقع شما را قادر می‌سازد تا زمانی که ارتباط اینترنتی داشته باشید، در هر زمان به وجوه خود دسترسی داشته باشید. بااین‌حال، از آنجا که این کلاینت‌ها «سبک» هستند، راحت‌تر نیز Hک می‌شوند.

در زمان نوشتن این مقاله، محبوب‌ترین و معروف‌ترین کیف پول موبایل سازگار با اتریوم Jaxx است. این برنامه برای دسکتاپ در ویندوز، MacOS و لینوکس و همچنین در تلفن‌های هوشمند که در سیستم‌های iOS یا اندروید کار می‌کنند وجود دارد. مهم‌ترین ویژگی این کیف پول اتریوم این است که کلیدهای خصوصی هرگز دستگاه را ترک نمی‌کنند. نیازی به ثبت نام یا ارائه اطلاعات شخصی نیست.

کیف پول Coinomi گزینه معروف دیگری است که کلیدهای شما را روی دستگاه شما نگه می‌دارد و به شما این امکان را می‌دهد تا 18 کوین مختلف و 214 توکن را ذخیره کنید. علاوه بر این، امکان تبدیل فوری رمزارزها را نیز فراهم می‌آورد. در حال حاضر این برنامه فقط برای اندروید قابل‌دسترسی است، و در آینده‌ای نزدیک قرار است یک کلاینت برای iOS منتشر می‌شود.

کیف پول Lumi یک کیف پول اتریوم موبایل است که به ‌سرعت در حال رشد است و روی ناشناس بودن بالا، پشتیبانی از چند ارز و طراحی مناسب تمرکز دارد. ناشناس بودن از طریق رمزگذاری شخصی ارائه می‌شود، بدین معنی که تمام اطلاعات خصوصی فقط در دستگاه شما ذخیره می‌شوند. این برنامه از BTC، ETH، EOS و بیش از 1000 توکن ERC-20 دیگر پشتیبانی می‌کند. همچنین خرید و تبادل مستقیم رمزارز به ‌صورت مستقیم در کیف پول امکان‌پذیر است. این کیف پول در Android و iOS موجود است.
کیف پول‌های دسکتاپ
کیف پول‌های دسکتاپ روی رایانه یا لپ‌تاپ شما اجرا می‌شوند. شما می‌توانید یک کلاینت کامل را با کل اتریوم بلاک‌چین بارگیری کنید یا از یک کلاینت سبک استفاده کنید. درحالی‌که گزینه دوم ساده‌تر است، ولی اولی امنیت بیشتری را فراهم می‌کند، زیرا برای ارسال اطلاعات دقیق به ماینرها یا گره‌ها نیازی نیست – آن‌ها خودشان تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند.

تنظیم و استفاده از کیف پول‌های دسکتاپ آسان است، آن‌ها راحت و کاملاً ایمن هستند، زیرا فقط در یک رایانه که در آن بارگیری شده‌اند می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. بااین‌حال، آن‌ها به اینترنت متصل هستند، بنابراین شما باید اطمینان حاصل کنید که کامپیوتر شما به دلیل Hک نرم‌افزاری و بدافزارها آلوده نشده باشد. علاوه بر این، اگر کامپیوتر شما به سرقت برود، خطر زیادی برای از دست دادن دارایی خود خواهید داشت.

برخی از بهترین کیف پول‌های دسکتاپ که در حال حاضر در دسترس هستند عبارت‌اند از:

Exodus – یک کیف پول اتریوم با استفاده آسان که از چندین ارز با رابطی کاربرپسند استفاده می‌کند و کلیدهای شما را در دستگاه شما ذخیره می‌کند. این سیستم ShapeShift را در خود دارد، بنابراین شما می‌توانید فوراً بدون هیچ‌گونه مشکلی رمزارزهای خود را مبادله کنید.
MetaMask – یک افزونه گوگل کروم است، اما کلیدهای شما را در دستگاه شما ذخیره می‌کند، که اساساً آن را به یک کیف پول دسکتاپ تبدیل می‌کند. استفاده از آن بسیار آسان است و می‌توانید اتر را با استفاده از آن ذخیره، ارسال و دریافت کنید. علاوه بر این، این کیف پول به شما امکان می‌دهد تا از سایر برنامه‌های غیرمتمرکز در داخل آن استفاده کنید.
Mist – یک کیف پول رسمی اتریوم، به این معنی است که در استفاده از آن نیازی به نگرانی بیش‌ازحد در رابطه با امنیت نیست. کار با آن شبیه به Exodus، اما کاربرپسندتر است. این کیف پول هم ShapeShift را در خود دارد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ی جمله درباره ی خودت بگو
Rainbow درباره ی خود
  نظرت درباره اهنگ پروفایل نفر قبلیت چیه
Wink نظرت درباره یـــ پروفایل نفر قبلیت چیـــه؟؟
Sad میخوام درباره ی خودم بگم واقعی وقتی 11 سالم بود
Heart نظرتون درباره ی ازدواج چیه؟؟؟؟
  سوالات درباره احضار روح
Heart مطلب جالب درباره پسرها...
  نظرتون درباره ی انجمن فلش خور چیست؟
  نظرت درباره نفر قبلی چیه؟؟؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان