امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فدراسیون باید تابع فیفا باشد نه دولت و مجلس

#1
فدراسیون باید تابع فیفا باشد نه دولت و مجلس 1

یک عضو پیشین مجمع فدراسیون فوتبال می‌گوید این فدراسیون باید طبق الزامات فیفا عمل کند و رابطه آن با دولت و سایر نهادها به صورت شفاف و روشن شود.

مسعود رضاییان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اختلافات در ماهیت فدراسیون فوتبال به عنوان یک نهاد مستقل غیردولتی یا نهاد عمومی غیردولتی که در اساس‌نامه جدید این فدراسیون هم مطرح شده است گفت: در هر موردی از جمله آیین‌نامه‌ها و ضوابط، فیفا سرمنشا تمام تغییرات و تحولات است. هر طور که آن‌ها بخواهند باید عمل کنیم. این ما هستیم که باید خودمان را با آن‌ها تتطبق بدهیم و نباید دنبال این باشیم که آن‌ها مانند ما باشند.

او با بیان این که فدراسیون فوتبال همواره در این مسیر سرگردان بوده است، افزود: برای این که فوتبال از حالت سکون خود خارج شود، باید ساختار فیفا را بپذیریم و آن را اجرا کنیم. اگر قانونی مبنی بر یک نهاد مستقل غیر دولتی نداریم، باید این موضوع را راهی مجلس کنیم و قوانین را ایجاد کنیم. البته این موضوع مستلزم درخواست دولت، تایید مجلس و نهادهای بالادستی است اما هر چقدر زودتر دست به کار شویم به همین اندازه بهتر است.

این عضو پیشین مجمع فدراسیون فوتبال در واکنش به اظهارات احسان قاضی‌زاده هاشمی مبنی بر این که کمیته ملی المپیک یک نهادهای عمومی غیردولتی است و نمی‌توان فدراسیون فوتبال را نهاد مستقل غیردولتی نامید، تاکید کرد: تناقض در ماهیت این دو نهاد به این دلیل است که ماهیت المپیک و بازی‌های المپیک روی بحث حرفه‌ای نیست و به قهرمانی ارتباط دارد. اگر چه فیفا هم روی مسائل آموزشی تیم‌های پایه کار می‌کند اما روح فیفا در بازی‌های جام جهانی و باشگاه تجلی می‌یابد.

رضاییان تاکید کرد: فدراسیون فوتبال تابع کمیته المپیک نیست و باید تابع الزامات فیفا باشد. باید به خواسته این نهاد تن بدهیم. اگر ایرادی هم وجود دارد باید آن را برطرف کنیم. از طرفی باید بیش‌ترین فضا را در مجمع فدراسیون فوتبالی از میان فوتبالی‌ها انتخاب کنیم که تصمیم اکثریت را داشته باشند. باید باشگاه‌ها در این فدراسیون پیش‌قدم شوند.

وی در واکنش به این که در مقاطع مختلف مجلس به علت برخی مسائل وزارت ورزش را به علت عملکرد فدراسیون مورد پرسش قرار داده است؛ در صورتی که فدراسیون مستقل غیردولتی شود، نباید به نهادی هم پاسخگو باشد، افزود: به طور کلی باید رابطه فدراسیون فوتبال با سایر بخش‌ها به صورت شفاف روشن شود. فکر نمی‌کنم نهاد قانون‌گذاری خارجی مخالف حمایت دولت از فوتبال باشد، بلکه دخالت را نمی‌پذیرند.

مدیرعامل پیشین فولاد خوزستان در واکنش به این سوال که در این صورت دولت خودش را موظف به پرداخت پول به فدراسیون فوتبال نمی‌داند، اظهار کرد: دولتی پولی به فدراسیون نمی‌دهد. در واقع پولی را که باید در جای دیگر هزینه کند، به این شکل به فوتبال پرداخت می‌کند. به نفع دولت است که سازوکار حرفه‌ای شدن فوتبال و پرداخت حق پخش تلویزیونی را فراهم کند تا تیم‌ها خودشان درآمدزایی کنند و پولدار شوند. وقتی سازوکار حرفه‌ای‌گری و درآمدزایی وجود ندارد، نمی‌توانیم مانند فوتبال در سایر کشورهای جهان عمل کنیم.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  باید بیشتر راه برویم
  واکنش فدراسیون به دعوت شدن کنعانی‌زادگان
  قاضی هیتلر برای فدراسیون آلمان دردسرساز شد!
  فدراسیون فوتبال و اعلام استادیوم های جام جهانی به AFC
  فوری: شکایت فدراسیون فوتبال هند از پرسپولیس تایید شد! شایعه نیست
  این را باید پذیرفت؛ زیدان نابغه تاکتیک است
  مربی فولاد: السد باید خوشحال باشد، نه ما
  شکایت فدراسیون فوتبال هند از پرسپولیس؟
  توتولو: باید سختی‌ها را به جان بخریم
  ذوالفقارنسب: این دولت توانایی واگذاری استقلال و پرسپولیس را ندارد/ بردن سرخابی ها به

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان