امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اتریوم چیست؟

#1
مقدمه
برای این به طور کامل بدانیم اتریوم چیست و چه کاری انجام می‌دهد و چگونه می‌تواند به طور بالقوه در جامعه ما تأثیر بگذارد، مهم است که بدانیم خصوصیات اصلی آن چیست و چگونه با رویکردهای استاندارد متفاوت است. اتریوم یک سیستم غیرمتمرکز است، به این معنی که توسط هیچ نهاد حاکم واحدی کنترل نمی‌شود. اکثریت مطلق خدمات، مشاغل و شرکت‌های آنلاین بر روی یک سیستم متمرکز حاکمیت ساخته می‌شوند. این رویکرد صدها سال است که مورداستفاده قرار می‌گیرد و درحالی‌که تاریخ بارها و بارها ثابت کرده است که این یک نقص است، ولی وقتی طرفین به یکدیگر اعتماد ندارند، اجرای آن هنوز هم ضروری است.

یک رویکرد متمرکز به معنای کنترل یک نفره است، اما همچنین به معنای یک نقطه شکست است که باعث می‌شود برنامه‌ها و سرورهای آنلاین برآمده از این سیستم در برابر حملات هکرها و حتی قطع برق بسیار آسیب‌پذیر باشند. علاوه بر این، بیشتر شبکه‌های اجتماعی و سایر سرورهای آنلاین نیاز دارند تا کاربران حداقل برخی از اطلاعات شخصی خود را ارائه دهند، که سپس در سرورهای آن‌ها ذخیره می‌شود. این اطلاعات از آنجا می‌تواند توسط خود شرکت، کارکنان سرکش یا هکرها به راحتی سرقت شود.



اتریوم چیست ؟
اتریوم، به‌عنوان یک سیستم غیرمتمرکز، کاملاً خودمختار است و به‌هیچ‌وجه توسط کسی کنترل نمی‌شود. این یعنی هیچ نقطه مرکزی شکستی وجود ندارد، زیرا از هزاران رایانه داوطلب در حال اجرا در سراسر جهان تشکیل شده است و این بدان معنی است که هرگز آفلاین نمی‌شود.

درک این نکته مهم است که اگرچه اتریوم و بیت‌کوین دائماً با یکدیگر مقایسه می‌شوند، اما این دو پروژه‌هایی کاملاً متفاوت با اهداف کاملاً متفاوت هستند. بیت‌کوین اولین رمزارز و یک سیستم انتقال پول است که با یک فناوری دفترکل عمومی توزیع‌شده به نام بلاک‌چین ساخته و پشتیبانی می‌شود.

اتریوم فناوری پشت بیت‌کوین را گرفت و آن را تغییر داد و قابلیت‌های خود را به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای گسترش داد. اتریوم یک شبکه کامل، با مرورگر، زبان کدنویسی و سیستم پرداخت خود است. از همه مهم‌تر این شبکه، این امکان را به کاربران می‌دهد تا برنامه‌های غیرمتمرکز را در بلاک‌چین اتریوم ایجاد کنند.

این برنامه‌ها یا می‌توانند کاملاً ایده‌های جدید یا بازنویسی غیرمتمرکز مفاهیم موجود باشند. این رویکرد تعداد واسطه‌ها و کلیه هزینه‌های مرتبط با دخالت شخص ثالث را کاهش می‌دهد. به‌عنوان‌مثال، تنها سود حاصل از «لایک» و «به اشتراک گذاشتن» پست‌های خواننده‌های موردعلاقه کاربران در فیس‌بوک، از تبلیغاتی است که در صفحه آن‌ها قرار دارد و مستقیماً به فیس‌بوک منتقل می‌شود. در یک نسخه اتریوم از چنین شبکه‌های اجتماعی، هم هنرمندان و هم مخاطبان برای ارتباط مثبت و پشتیبانی پاداش دریافت می‌کنند. به طور خلاصه، اتریوم یک پلتفرم نرم‌افزاری توزیع‌شده منبع باز و مبتنی بر بلاک‌چین است که به توسعه دهندگان امکان می‌دهد برنامه‌های غیرمتمرکز را بسازند.



قوانین و قراردادهای حاکم بر اتریوم
کل سیستم اتریوم توسط یک سیستم جهانی با نام «گره» (node) پشتیبانی می‌شود. ابتدا باید بدانیم گره در اتریوم چیست و چه کاربردی دارد. گره‌ها داوطلبانی هستند که کل بلاک‌چین اتریوم را در دسکتاپ خود بارگیری می‌کنند و کلیه قوانین اجماع سیستم را کاملاً اجرا می‌کنند و شبکه را صادقانه نگه می‌دارند و در عوض آن پاداش می‌گیرند.

این قوانین اجماع و همچنین بسیاری از جنبه‌های دیگر شبکه، توسط «قراردادهای هوشمند» تعریف می‌شوند. این قراردادها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به‌طور خودکار تراکنش‌ها و سایر اقدامات خاص درون شبکه را با طرفینی انجام دهند که شما لزوماً به آن‌ها اعتماد ندارید. شرایط اجرای برای هر دو طرف در قرارداد از قبل برنامه ریزی شده است. تکمیل این شرایط یا هر کار خاص دیگری تراکنش را آغاز می‌کند. بسیاری از افراد بر این باور هستند که قراردادهای هوشمند متعلق به آینده است و سرانجام جایگزین همه قراردادهای پیمانکاری دیگر خواهد شد، زیرا اجرای قراردادهای هوشمند امنیتی فراتر از قانون قراردادهای سنتی، کاهش هزینه‌های تراکنش‌های مربوط به پیمانکاری و ایجاد اعتماد بین دو طرف را فراهم می‌کند.



اتریوم همچنین ماشین مجازی اتریوم (EVM) را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، که اساساً به‌عنوان یک محیط در زمان اجرا برای قراردادهای هوشمند مبتنی بر اتریوم عمل می‌کند. این امر امنیت را برای کاربران فراهم می‌کند.. ماشین EVM کاملاً از شبکه اصلی اتریوم جدا شده است، که آن را به یک جعبه ماسه‌ای (sandbox) مناسب برای آزمایش و بهبود قراردادهای هوشمند تبدیل می‌کند. این پلتفرم همچنین توکنی از رمزارز را با نام «اتر» ارائه می‌دهد.

چه کسی اتریوم را ایجاد کرد؟
در اواخر سال 2013، ویتالیک بوترین ایده اتریوم را در مقاله‌ای توصیف کرد که برای تعدادی از دوستان خود ارسال کرده بود. در نتیجه، حدود 30 نفر به بوترین مراجعه کردند تا بفهمند اتریوم چیست و چطور کار می‌کند. او منتظر انتقادهایی بود که به اشتباهات در ایجاد این مفهوم اشاره کند اما این اتفاق هرگز نیفتاد.

این پروژه در ژانویه سال 2014 به طور عمومی آغاز شد و تیم اصلی متشکل از ویتالیک بوتین، میهای آلیزی، آنتونی دی ایوریو، چارلز هوسکینسون، جو لوبین و گاوین وود بود. بوترین همچنین اتریوم را در یک کنفرانس بیت‌کوین در میامی به نمایش درآورد و فقط چند ماه بعد این تیم تصمیم گرفت تا فروش عمومی اتر را برای تأمین بودجه این پروژه برگزار کند.

اتریوم چیست

آیا اتریوم یک رمزارز است؟
اما واقعا تفاوت یک رمزارز با اتریوم چیست؟ طبق تعریف، اتریوم یک بستر نرم‌افزاری است که قصد دارد به ‌عنوان یک اینترنت غیرمتمرکز و همچنین یک فروشگاه اپلیکیشن غیرمتمرکز عمل کند. سیستمی مانند این به ارز نیاز دارد تا بتواند منابع محاسباتی موردنیاز برای اجرای یک اپ یا یک برنامه را بپردازد. این جایی است که «اتر» وارد بازی می‌شود.


اتر یک دارایی دیجیتال است و برای پردازش پرداخت نیاز به شخص ثالث ندارد. با این‌حال، این مفهوم تنها به‌عنوان یک ارز دیجیتال کار نمی‌کند، بلکه به‌عنوان سوخت یا گاز (gas) برای برنامه‌های غیرمتمرکز در شبکه عمل می‌کند. اگر کاربر بخواهد چیزی را در یکی از برنامه‌های اتریوم تغییر دهد، باید مبلغی را برای تراکنش پرداخت کند تا شبکه بتواند روند تغییر را پردازش کند. هزینه تراکنش به طور خودکار بر اساس مقدار «گاز» یک عمل محاسبه می‌شود. میزان سوخت موردنیاز بر اساس میزان محاسبات لازم و مدت زمان اجرای آن محاسبه می‌شود.

تفاوت بیت کوین و اتریوم چیست ؟
اتریوم و بیت‌کوین ممکن است در جنبه رمزارز به نوعی شبیه به هم باشند، اما واقعیت این است که آن‌ها دو پروژه کاملاً متفاوت با اهداف کاملاً متفاوت هستند. درحالی‌که بیت‌کوین تا به امروز خود را به‌عنوان یک رمزارز نسبتاً پایدار و موفق نشان داده است، اتریوم یک پلتفرم چند منظوره است که ارز دیجیتالی آن اتر فقط جزئی از کاربردهای قرارداد هوشمند آن است.

حتی هنگام مقایسه جنبه رمزارز، به نظر می‌رسد این دو پروژه بسیار متفاوت هستند. به‌عنوان‌مثال، بیت‌کوین دارای سقف ظرفیت 21 میلیون بیت‌کوین است، درحالی‌که عرضه بالقوه اتر عملاً می‌تواند بی پایان باشد. علاوه بر این، میانگین زمان ماینینگ بلاک بیت‌کوین 10 دقیقه است، درحالی‌که اهداف اتریوم نباید بیشتر از 12 ثانیه باشد، این به معنی تأیید سریع‌تر است.

تفاوت عمده دیگر این است که این روزها ماینینگ موفقیت‌آمیز بیت‌کوین به مقادیر عظیمی از توان و محاسبات نیاز دارد و تنها در صورت استفاده از مزارع (farms) ماینینگ در مقیاس صنعتی امکان‌پذیر است. از سوی دیگر، الگوریتم اثبات کار اتریوم، افراد را به ماینینگ غیرمتمرکز تشویق می‌کند.

شاید مهم‌ترین تفاوت این دو پروژه در این باشد که کد داخلی اتریوم تورینگ کامل است، به این معنی که به معنای واقعی کلمه همه چیز را می‌توان محاسبه کرد تا زمانی که قدرت محاسباتی کافی و زمان کافی برای انجام این کار وجود داشته باشد. بیت‌کوین این توانایی را ندارد. درحالی‌که یک کد کامل Touring، امکاناتی بی‌حدوحصر را برای کاربران اتریوم فراهم می‌کند، اما پیچیدگی آن نیز به معنای عوارض امنیتی احتمالی است.



مزیت روش کار اتریوم چیست ؟
همان‌طور که قبلاً گفته شد، اتریوم بر اساس پروتکل بیت‌کوین و طراحی بلاک‌چین آن طراحی شده است اما به گونه‌ای تنظیم شده است که می‌تواند از کاربردهای فراتر از سیستم‌های پولی پشتیبانی کند. تنها شباهت این دو بلاک‌چین این است که آن‌ها کل تاریخچه تراکنش‌ها در شبکه‌های مربوطه خود را ذخیره می‌کنند، اما بلاک‌چین اتریوم خیلی بیشتر از این کار را انجام می‌دهد. علاوه بر تاریخچه تراکنش‌ها، هر گره در شبکه اتریوم همچنین باید جدیدترین حالت یا اطلاعات فعلی هر قرارداد هوشمند درون شبکه، موجودی هر کاربر و تمام کد قرارداد هوشمند و مکان ذخیره شده را بارگیری کند.

هر وضعیت در شبکه اتریوم، متشکل از میلیون‌ها تراکنش است. این تراکنش‌ها برای تشکیل «بلاک» گروه بندی شده‌اند و هر بلاک به بلاک‌های قبلی خود زنجیر شده است. اما قبل از اینکه تراکنش به دفترکل اضافه شود، باید اعتبار سنجی شود، این فرآیند ماینینگ نام دارد.

ماینینگ فرآیندی است که گروهی از گره‌ها قدرت محاسباتی خود را برای تکمیل چالش «اثبات کار» که اساساً یک معمای ریاضی است، اعمال می‌کنند. هرچه کامپیوتر آن‌ها قدرتمندتر باشد، سریع‌تر می‌توانند معما را حل کند. پاسخ به این معمای اثبات کار است و اعتبار یک بلاک را تضمین می‌کند.

بسیاری از ماینرها در سراسر جهان در تلاش برای ایجاد و اعتباربخشی یک بلاک با یکدیگر رقابت می‌کنند، زیرا هر بار که یک ماینر ثابت کرد که یک بلاک اتر جدید ایجاد می‌کند، توکن‌های جدید اتر تولید و به این ماینر اهدا می‌شود. ماینرها ستون فقرات شبکه اتریوم هستند، زیرا آن‌ها نه‌تنها تراکنش‌ها و سایر عملیات درون شبکه را تأیید می‌کنند بلکه توکن‌های جدیدی از ارز را نیز در شبکه ایجاد می‌کنند.

اتریوم چیست

هدف از ساخت اتریوم چیست ؟
اتریوم به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های غیرمتمرکز بسازند و از آن‌ها استفاده کنند. علاوه بر این، هرگونه خدمات متمرکز می‌تواند با استفاده از پلتفرم اتریوم غیرمتمرکز شود. پتانسیل پلتفرم اتریوم برای ساختن اپلیکیشن ها به ‌غیراز خلاقیت سازندگان محدود به چیزی نیست.

برنامه‌های غیرمتمرکز امکان تغییر رابطه بین شرکت‌ها و مخاطبان آن‌ها را به طور کامل دارند. از طرف دیگر، بلاک‌چین اتریوم می‌تواند مشتریان را قادر سازد تا منشأ کالایی را که خریداری می‌کنند، ردیابی کنند، و درعین‌حال با اجرای قراردادهای هوشمند تجارت امن و سریع هر دو طرف را بدون هیچ واسطه‌ای تضمین می‌کند.

فناوری بلاک‌چین خود قابلیت تحول در خدمات مبتنی بر وب و همچنین صنایع با رویه‌های قراردادی طولانی ‌مدت را دارد. به‌ عنوان ‌مثال، یک صنعت بیمه در آمریکا بیش از 7 میلیارد دلار بیمه عمر دارد که با استفاده از بلاک‌چین می‌تواند به‌صورت عادلانه و شفاف توزیع شود. علاوه بر این، با اجرای قراردادهای هوشمند، مشتریان می‌توانند به سادگی ادعای بیمه خود را به‌صورت آنلاین ارسال کرده و یک پرداخت خودکار فوری انجام بدهند. در اصل، اتریوم بلاک‌چین قادر است اصول اصلی خود – اعتماد، شفافیت، امنیت و کارایی – را به هر خدمات، مشاغل یا صنعت دیگری وارد کند.

اتریوم همچنین می‌تواند برای ایجاد سازمان‌های خودمختار غیرمتمرکز (DAO)، که بدون رهبر واحد کاملاً شفاف و مستقل از هرگونه مداخله فعالیت می‌کنند مورد استفاده قرار گیرد. DAOها با کد برنامه‌نویسی و مجموعه‌ای از قراردادهای هوشمند که روی بلاک‌چین نوشته شده است، اجرا می‌شوند. این کار به منظور رفع نیاز فرد یا گروهی از افراد دارای کنترل کامل و متمرکز در یک سازمان طراحی شده است.

DAO متعلق به افرادی است که توکن خریداری کرده‌اند. بااین‌حال، مقدار توکن‌های خریداری شده با سهام عدالت و مالکیت برابر نیست. در عوض، توکن‌ها کمک‌هایی هستند که حق رأی دادن به افراد را فراهم می‌کنند.



مزیت استفاده از اتریوم چیست ؟
پلتفرم اتریوم از کلیه خواص فناوری بلاک‌چین که در آن اجرا می‌شود، بهره می‌برد. این یعنی از هرگونه مداخله شخص ثالث کاملاً مصون است، به این معنی که تمام برنامه‌های غیرمتمرکز و DAO هایی که در شبکه مستقر هستند نمی‌توانند توسط هیچ‌کس کنترل شوند.

هر شبکه بلاک‌چین حول یک اصل اجماع شکل می‌گیرد، به این معنی که تمام گره‌های موجود در سیستم باید بر روی هر تغییر ایجاد شده در آن توافق کنند. این امر امکان کلاه‌برداری و فساد را از بین می‌برد و شبکه را ضد دست‌کاری می‌کند.

کل این پلتفرم غیرمتمرکز است و این بدان معنی است که هیچ نقطه شکستی ممکن نیست. ازاین‌رو، تمام برنامه‌ها همیشه آنلاین خواهند ماند و هرگز خاموش نمی‌شوند. علاوه بر این، طبیعت غیرمتمرکز و امنیت رمزارز باعث می‌شود شبکه اتریوم به خوبی از حملات احتمالی Hک و فعالیت‌های کلاه‌برداری در امان باشد.

معایب اتریوم چیست ؟
علی‌رغم این که قراردادهای هوشمند به منظور ایجاد یک شبکه بدون خطا ایجاد شدند، ولی همیشه خطاهایی متوجه آن‌ها است. هر اشتباهی در کد ممکن است مورد سواستفاده قرار بگیرد. اگر این اتفاق بیفتد، هیچ راه مستقیمی برای متوقف کردن حمله هکرها یا توقف سواستفاده از این اشتباه وجود ندارد. تنها راه ممکن برای این کار دستیابی به اجماع و بازنویسی کد اصلی است. با این‌ حال، این کار کاملاً برخلاف اصل جوامع بلاک‌چین است، زیرا قرار بود که یک دفترکل غیرقابل‌بازگشت و تغییرناپذیر باشد.

اتریوم چیست

The DAO که نام یک DAO خاص است که در تاریخ 30 آوریل 2016 راه‌اندازی شد، مورد حمله قرار گرفت و بیش از 3.6 میلیون توکن اتر از آن به سرقت رفت. مهاجم با استفاده از یک باگ فراخوانی بازگشتی در کد، اساساً فقط وجوه را از DAO به یک DAO فرزندی تخلیه می‌کند که ساختار همان DAO را دارد. از دست دادن مقدار زیادی از بودجه DAO تنها نتیجه این حمله نبود، بلکه اساساً اعتماد کاربران به کل شبکه اتریوم تضعیف شد و ارزش اتر از بیش از 20 دلار به زیر 13 دلار کاهش یافت.

چه برنامه‌هایی در اتریوم ایجاد شده است؟
اتریوم پتانسیل اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز را دارد. برخی از افراد هنوز نمی‌دانند که نتایج به کارگیری این پتانسیل اتریوم چیست. اگر این اتفاق بیفتد، می‌تواند به یک جهش انقلابی برای فناوری بلاک‌چین تبدیل شود و آن را به پذیرش انبوه نزدیک کند. در حال حاضر از طریق مرورگری به نام Mist می‌توان به راحتی به این شبکه دسترسی پیدا کرد که یک رابط کاربرپسند و همچنین کیف پول دیجیتالی برای ذخیره و تجارت اتر فراهم می‌کند. از همه مهم‌تر، کاربران می‌توانند قراردادهای هوشمند را بنویسند، مدیریت و پیاده‌سازی کنند. از طرف دیگر، از طریق افزونه MetaMask برای گوگل کروم و فایرفاکس می‌توانید به شبکه اتریوم دسترسی پیدا کنید.

پلتفرم اتریوم پتانسیل ایجاد تأثیری عمیق در صدها صنعت مانند بیمه، دارایی، املاک و مستقلات را دارد که در حال حاضر به کنترل متمرکز وابسته هستند. در حال حاضر، این پلتفرم برای ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز برای طیف گسترده‌ای از خدمات و صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه لیستی از برخی از قابل‌توجه‌ترین آن‌ها وجود دارد.

مهمترین برنامه‌های پیاده‌سازی شده با اتریوم
Gnosis – یک بازار پیش‌بینی غیرمتمرکز است که کاربران را قادر می‌سازد به نتیجه هر چیزی از آب‌وهوا گرفته تا نتایج انتخابات رأی دهند.
EtherTweet – این برنامه قابلیت‌های خود را از توییتر می‌گیرد و یک پلتفرم ارتباطی کاملاً بدون سانسور را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
Etheria – بسیار شبیه ماینکرفت است، اما کاملاً در اتریوم بلاک‌چین وجود دارد.
Weifund – یک بستر منبع باز برای کمپین‌های تأمین مالی برای اجرای قراردادهای هوشمند است.
Uport – شناسه خودمختاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که به آن‌ها امکان می‌دهد تا تأیید صحت ورود به سیستم را به‌صورت دیجیتالی و بدون کلمه عبور انجام داده و با برنامه‌های اتریوم ارتباط برقرار کنند.
Provenance – هدف این پروژه برای ایجاد یک چارچوب باز و قابل دسترس از اطلاعات برای مصرف‌کنندگان جهت تصمیم‌گیری آگاهانه در خریدهای خود است. این کار از طریق ردیابی تاریخچه محصولات انجام می‌شود.
Augur – بازار پیش‌بینی منبع باز که به پیش‌بینی‌های صحیح پاداش می‌دهد.
Alice – پلتفرمی که هدف از آن ایجاد شفافیت در بودجه اجتماعی و امور خیریه از طریق فناوری بلاک‌چین است.
Bitnation – اولین ملت مجازی جهان تابع قانون بلاک‌چین است. این برنامه شامل بسیاری از کارکردهای یک ملت سنتی است، مانند بیمه، آموزش، کارت‌های شناسایی، برنامه‌های دیپلماسی، ازجمله برنامه‌هایی برای سفیران، پناهندگان و موارد دیگر.
Ethlance – یک بستر آزاد برای تبادل کار به ازای اتر به جای سایر ارزها.
لیست کاملی از برنامه‌های غیرمتمرکز، که در زمان نوشتن شامل 867 مورد هستند، را می‌توانید در وضعیت وب‌سایت dApps پیدا کنید.

اتریوم چیست

آسان‌ترین روش به دست آوردن یک توکن اتریوم چیست ؟
دو روش اصلی برای به دست آوردن اتر وجود دارد: خرید و ماین. رایج‌ترین و شاید راحت‌ترین راه خرید اتر خرید آن در صرافی‌ها است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک صرافی را پیدا کنید که اتر تجارت کند و در محدوده شما فعالیت کند، یک حساب کاربری ایجاد کنید و از حساب بانکی، انتقال وجه یا در برخی موارد حتی از کارت بانکی خود برای خرید انواع اتر استفاده کنید. سپس این اترها در یک کیف پول ذخیره می‌شوند، که می‌تواند توسط خود صرافی، مرورگر بومی اتریوم یا سایر خدمات تخصصی دیگر ارائه شود.


از طرف دیگر، شما می‌توانید اتر را از طریق تجارت نظیر به نظیر به دست آورید و هزینه آن را با هر ارز توافق شده دیگر، از جمله بیت‌کوین و سایر رمزارزها بپردازید. این کار هم به‌صورت آنلاین و هم حضوری انجام می‌شود. تراکنش‌های نظیر به نظیر در بین کاربران بیت‌کوین بسیار محبوب است. اما به دلیل عرضه نامحدود توکن‌های اتر و ناشناس نبودن کامل کاربر در سیستم اتریوم، اتر معمولاً از طریق صرافی‌ها به دست می‌آید.

روش دیگر دریافت توکن‌های اتر، ماینینگ آن‌هاست. ماینینگ اتریوم از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کند، به این معنی که ماینرها در محاسبه به منظور «مهروموم کردن» (seal-off) و تأیید یک بلاک برای اقدامات درون شبکه، از قدرت محاسباتی خود برای حل یک مسئله پیچیده ریاضی کمک می‌کنند. ماینرهایی که موفق می‌شوند این کار را با موفقیت انجام دهند پاداشی را برای هر بلاک ماین شده دریافت می‌کنند.

اتریوم چیست

سخن پایانی
در این مطلب نگاهی دقیق به دنیای اتریوم انداختیم و دیدیم که اتریوم چیست و چرا اینقدر محبوب است. علی‌رغم اینکه اتریوم، دقیقاً مانند بیت‌کوین، چندین سال است که فعالیت دارد، به‌تازگی توجه رسانه‌های اصلی و عموم مردم را جلب کرده است. بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که این یک فناوری انقلابی است و قرار است نه ‌تنها کاملاً دنیای اینترنت را تغییر دهد بلکه انقلابی در خدمات و صنایعی ایجاد کند که صدها سال به همین شکل وجود دارند.

ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، نسبت به پیش‌بینی‌های خود بسیار محتاط و متواضع است. وی در مصاحبه اخیر اظهار داشت که قصد دارد اتریوم را به‌عنوان پلتفرم برجسته بلاک‌چین، با تمرکز روی موضوعات فنی و بهبود امنیت در آینده جدید حفظ کند. به‌طورکلی، نظرات در مورد آینده اتریوم در میان کارشناسان رمزارز مثبت است.
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان