امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آخرین جزئیات از حمله هکر‌ها به سامانه مجازی دانشگاه‌های علوم پزشکی

#1
Heart 
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین محمدی، معاون زیر ساخت دانشگاه علوم پزشکی مجازی اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۷۰ مرکز آموزشی، دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی از سامانه ال ام اس نوید استفاده می‌کنند.

معاون زیر ساخت دانشگاه علوم پزشکی مجازی درباره حمله هکر‌ها به سامانه مجازی دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: ما به طور مرتب تحت حمله‌های مختلف از خارج و داخل کشور هستیم، شب گذشته ساعت ۹ شب حمله‌ای به ما گزارش شد که هنگام ورود یکی از دانشگاه‌ها به سامانه ال ام اس نوید به صفحه‌ای با این نوشته "این صفحه Hک شده" روبرو شد.

محمدی ادامه داد: بلافاصله همکاران ما سرور را خاموش کردند و مشکلی که به وجود آمده بود را برطرف کردند و برای اطمینان از وارد نشدن آسیب به داده‌ها تا صبح سرور‌ها را خاموش بود و بررسی کردیم.

او افزود: خوشبختانه هیچ آسیبی به داده‌ها دانشگاه‌ها در سامانه‌ها وارد نشده و حدود ۵ صبح کلیه سامانه‌ها برقرار شد و در اختیار کاربران قرار گرفت.



معاون زیر ساخت دانشگاه علوم پزشکی مجازی درباره اقدام به قطع همه سرور‌های دانشگاه، گفت: ما سرور همه دانشگاه‌ها را قطع کردیم، چون نگران بودیم به داده‌های دانشگاه‌ها آسیب وارد شده باشد.

محمدی درباره شناسایی شخصی که این مشکل را به وجود آورده، گفت: تا حدودی مشخص شده که این مشکل از جانب چه کسی به وجود آمده است، ما اقدامات لازم را انجام دادیم و امیدواریم از تکرار آن جلوگیری شود. اطلاعات را در اختیار پلیس فتا قرار می‌دهیم تا اقدامات لازم را انجام دهند.

او درباره اعلام نام شخصی که سامانه‌ها را Hک کرده، گفت: اسم شخص را نمی‌گویم، چون ممکن است این فرد خودش یک قربانی باشد و از طریق آن Hک شده باشد، پس از انجام اقدامات پلیس فتا و بعد از اینکه اطلاعات قطعی شد شخص مورد نظر را اعلام خواهیم کرد.

معاون زیر ساخت دانشگاه علوم پزشکی مجازی در خصوص اقدامات انجام شده برای تکرار نشدن مجدد این مشکل، گفت: بررسی کلی سامانه‌ها، مسدود کردن راه ورود فایل مخرب، تقویت کردن سامانه نوید از نظر امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و ارائه سرور جدیدی برای این دانشگاه‌ها تا چند روز آینده از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه بود.

محمدی با اشاره به افزایش کاربری سامانه ال ام اس نوید، گفت: باتوجه به اپیدمی کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها، درحال حاضر حدود ۱۶۰ هزار دانشجو در این سامانه‌ها و حدود ۱۵ هزار استاد فعال هستند، حدود ۶۴ هزار نفر به طور فعال درس‌هایشان از طریق آموزش مجازی دریافت کرده و حدود ۱۳ هزار درس در حال حاضر به صورت مجازی ارائه می‌شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط DarkLight
آگهی
#2
خخخخ همین مونده بود
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  حمله ایران به اسرائیل
Clocket حمله تروریستی داعش به مسکو
  بمب گذاری کرمان: جنایت دوم داعش پس از حمله تروریستی حرم شاه چراغ !
Thumbsdown کتک زدن و شکستن دست خبرنگار توسط حراست دانشگاه +تصویر
  جزئیات ربوده شدن دختر حاکم دوبی و واکنش سازمان ملل
  کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی توسط فالگیران سایبری..♡
  شایعه‌ Hک سامانه ثنا تکذیب شد
  جزئیات حمله وحشیانه پدر با کلنگ به هانیه 17 ساله در کوهدشت !
Heart بیانیه ارتش عراق درباره حمله راکتی ناشناس به پایگاه «الحریر» اربیل
  افشاگری جنجالی از طلاق محسن افشانی و همسرش + جزئیات !

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان