امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فولادیان: با تصمیم فدراسیون بسکتبال فقط گرگان متضرر شد

#1
فولادیان: با تصمیم فدراسیون بسکتبال فقط گرگان متضرر شد 1

سخنگوی باشگاه شهرداری گرگان گفت: با تصمیم فدراسیون بسکتبال در مورد لیگ مبنی بر اتمام مسابقات بدون معرفی قهرمان، تنها تیمی که متضرر شد شهرداری گرگان است و در صورت تغییر نکردن این تصمیم، کناره گیری از بازی‌های سوپر لیگ یکی از گزینه‌های روی میز باشگاه به شمار می‌رود.

آرش فولادیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره صحبت‌هایی که مبنی بر کناره‌گیری تیم شهرداری گرگان از لیگ‌ برتر بسکتبال مطرح شده است، توضیح داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا شرایطی پیش آمد که لیگ‌های ورزشی کشور با اعلام ستاد مبارزه با ویروس کرونا تعطیل شد. لیگ بسکتبال هم از این موضوع مستثنا نبود و ما هم این تصمیم را پذیرفتیم اما تفاوت لیگ بسکتبال با لیگ‌های دیگر این بود که دور رفت و برگشت مسابقات ما به پایان رسیده و تنها مرحله پلی‌آف باقی مانده بود. حتی خود فدراسیون هم اعلام کرد که ما رنکینگ موجود را قبول داریم.

او افزود: ۱۵ اسفند ماه سال گذشته فدراسیون جلسه‌ای را با مسئولان تیم‌هایی که راهی پلی‌آف شده بودند برگزار کرد. طبق مصوبه آن جلسه اگر مسابقات تا ۲۵ اسفند ماه در حالت تعویق می‌ماند، فدراسیون قرار بود لیگ را پایان یافته و نتایج را اعلام کند. متاسفانه بر خلاف مصوبه آن جلسه فدراسیون ۲۵ اسفند ماه دوباره درخواستی به باشگاه‌ها فرستاد تا نظر خود را در مورد ادامه لیگ بیان کنند! با توجه به جلسه اول فدراسیون با مسئولان تیم‌ها، ما منتظر بودیم که نتیجه اعلام شود اما فدراسیون دوباره نظرخواهی کرد!

سخنگوی باشگاه شهرداری گرگان، درباره نظرات مطرح شده تیم‌ها در جلسه نخست با فدراسیون گفت: در آن نشست تیم نفت آبادان معتقد بود که لیگ می‌تواند در زمان دیگری پیگیری شود، شیمیدر و مهرام معتقد بودند لیگ بدون معرفی قهرمان تمام شود و دو تیم اکسون و آویژه هم با رای نهایی موافق بودند. شهرداری گرگان، پتروشیمی و تیم شهرداری بندرعباس هم معتقد بودند که یا لیگ با اعلام رنکینگ پایان یابد، یا اینکه ادامه پیدا کند. نهایتا پس از نظرخواهی مجدد فدراسیون بیانیه داد که رنکینگ را قبول دارد اما قهرمان لیگ مشخص نیست!

او ادامه داد: این بیانیه شوک عجیبی را به جامعه بسکتبال دوست گرگان وارد کرد. همانطور که مدیرعامل باشگاه گفته‌اند، بسکتبال در گرگان تنها یک موضوع ورزشی نیست و موضوع اجتماعی نیز به شمار می‌رود، مردم در گرگان بسکتبال را می‌پرستند. در غیر این صورت ما میلیاردی هزینه نمی‌کردیم. حرف ما این است که اگر پایان لیگ را اعلام کرده‌اند، باید با احتساب رنکینگ دور رفت و برگشت، حداقل قهرمان رنکینگ را معرفی کنند تا نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا باشد. قبول داریم که پلی‌آف با دور اول لیگ متفاوت است اما ما امسال لیگ با ۱۴ تیم پیگیری شد و هر تیم ۲۶ بازی انجام داد. به نظرم این تعداد مسابقه می‌تواند معیار مناسبی برای تصمیم گیری باشد، شما وقتی پلی‌آف دارید که تعداد تیم‌ها کم است و باید تعداد بازی‌ها را افزایش دهید. الان تعداد بازی‌ها هم برای اعلام نتیجه نهایی مناسب است، در غیر این صورت تنها تیمی که متضر می‌شود شهرداری گرگان است. لااقل باید تیم ما را به عنوان قهرمان دور گروهی، به عنوان نماینده ایران در آسیا معرفی کنند. تصمیم فعلی غیر منطقی است.

فولادیان در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری گرگان با برگزاری لیگ تابستانه موافق است؟ توضیح داد: از نظر ما این تصمیم نیز عجولانه است. فدراسیون اکثر کشورها اعلام کردند که باشگاه‌ها باید ۷۰ تا ۸۰ درصد قرارداد بازیکنان خود را پرداخت کنند، اما فدراسیون ایران پایان لیگ را اعلام کرد و باشگاه‌ها باید تمام حق بازیکنان را بپردازند. البته ما هیچ حرفی با بازیکنان نداریم و همه حقوق آن‌ها را با کمال میل پرداخت خواهیم کرد اما الان دیگر آن‌ها بازیکنان آزاد به شمار می‌روند چون با اعلام پایان لیگ قرارداد آن‌ها نیز پایان یافته است. اکنون چه تضمینی وجود دارد که با شروع لیگ تابستانه بازیکنان این فصل برای ما بازی کنند؟ با این تصمیم فعلی فدراسیون، تنها تیم متضرر شهردرای گرگان است!

او در مورد کناره گیری از لیگ نیز گفت: آقای شهردار اعلام کرده‌اند که تا ۲۰ روز آینده منتظر تصمیم نهایی فدراسیون هستند،‌ در غیر این صورت کناره گیری از سوپر لیگ یکی از گزینه‌های روی میز است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  محمود فکری و یک تصمیم قابل تامل
  واکنش فدراسیون به دعوت شدن کنعانی‌زادگان
  دومین شکست جوانان بسکتبال ایران در جام‌جهانی
  تصمیم جدید بیرانوند چیست؟
  تصمیم بزرگ کریستیانو رونالدو لو رفت (عکس)
  قاضی هیتلر برای فدراسیون آلمان دردسرساز شد!
  تصمیم نهایی کریس رونالدو برای آینده مشخص شد
  فدراسیون فوتبال و اعلام استادیوم های جام جهانی به AFC
  تئوری عجیب درباره تصمیم جنجالی داور اسپانیایی
  فوری: شکایت فدراسیون فوتبال هند از پرسپولیس تایید شد! شایعه نیست

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان