امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شرکت AMD دو پردازنده و یک چیپست مادربورد جدید معرفی کرد

#1
شرکت AMD دو پردازنده و یک چیپست مادربورد جدید معرفی کرد 1


شرکت AMD دیروز از دو پردازنده‌ی جدید ارزان‌قیمت نسل سومی Ryzen پرده برداشت. یکی پردازنده‌ی ۱۰۰ دلاری Ryzen 3 3100 است و دیگری پردازنده‌ی ۱۲۰ دلاری Ryzen 3 3300X. این‌ها اولین پردازنده‌ی Zen 2 شرکت AMD هستند که با قیمت بسیار کم‌تری از پردازنده‌ی خوش‌قیمت Ryzen 5 3600 عرضه می‌شوند.
با وجود قیمت کم، چیپ‌های جدید Ryzen 3 از ویژگی SMT (چندرشته‌ی همزمان) بهره می‌برند؛ یعنی چهارهسته‌ی فیزیکی آن‌ها می‌تواند به هشت رشته‌ی (Thread) موازی تبدیل شود. این ویژگی در مقایسه با نسخه‌های قبلی (و حتی پردازنده‌ی شش‌هسته‌ای Intel Core i5 9400) برای تولید محتوا و بازی‌کردن قدرت بیش‌تری در اختیار کاربر می‌گذارد.
در اینجا تمام پردازنده‌های Zen 2 شرکت AMD را کنار هم مشاهده می‌کنید (پردازنده‌های ۳۲۰۰G و ۳۴۰۰G در لیست قرار ندارند چون از معماری Zen 2 بهره‌مند نیستند.)
[url=https://gamefa.com/wp-content/uploads/2020/04/Screenshot-101.png][/url]
شرکت AMD دو پردازنده و یک چیپست مادربورد جدید معرفی کرد 1
توان گرمایی دو پردازنده‌ی جدید مانند Ryzen 5 3600 و Ryzen 7 3700X برابر با ۶۵ وات است و احتمالاً با همان خنک‌کننده‌ی پایه‌ی Wraith Stealth عرضه می‌شوند. حافظه‌ی Cache هم مقدار قابل توجهی دازد. مجموع حافظه‌ی L2 و L3 به ۱۸ مگابایت می‌رسد. این مقدار حدود نصف حافظه‌ی Ryzen 5 3600 است ولی در مقایسه با حافظه‌ی Core i3 9100 شرکت اینتل که ۷ مگابایت است، رقم بسیار بالاتری دارد.
شرکت AMD هنوز ارقام دقیقی از عملکرد این پردازنده‌ها در اجرای بازی اعلام نکرده اما گفته است که Ryzen 3 3100 نسبت به Intel Core i3 9100 بازی‌ها را با ۲۰ درصد فریم‌ریت بیشتر اجرا می‌کند. بررسی‌های آن‌ها روی بازی‌های CS:GO، Civilization 6، Assassin’s Creed Odyssey و Shadow of the Tomb Raider و با رزولوشن ۱۰۸۰p روی کیفیت High انجام شده است. بررسی‌های AMD همچنین نشان داده است که این پردازنده از Core i3 9100 در برنامه‌های Adobe Premiere، Davinci Resolve و Cinebench تا ۷۵ درصد بازدهی بیشتری دارد.
اگر این ارقام توانایی واقعی این پردازنده‌ها باشند، آن‌ها گزینه‌ی بسیار خوبی برای کسانی هستند که می‌خواهند با هزینه‌ی کم، رایانه‌ی خود را بسازند. دیگر پردازنده‌های نسل Zen 2 شرکت AMD نسبت به نسل قبلی، در زمینه‌ی قدرت تک‌هسته و چندهسته‌ای، جهش بزرگی داشتند. برای همین، دور از ذهن نیست که پردازنده‌های Ryzen 3 جدید هم چنین جهش بزرگی نسبت به نسخه‌های پیشین داشته باشند.
پردازنده‌های جدید Ryzen 3 قرار است سراسر دنیا در می ۲۰۲۰ عرضه شوند. البته به دلیل بحران بشری این روزها، ممکن است مناطق مختلف، دیرتر آن‌ها را دریافت کنند.
شرکت AMD همچنین از چیپست مادربرد جدید B550 نیز رونمایی کرد. مادربوردهایی که با این چیپست عرضه می‌شوند از نسل سوم پردازنده‌های Ryzen پشتیبانی می‌کنند و اولین مادربردهای ارزان‌قیمتی خواهند بود که از PCIe Gen 4 پشتیبانی می‌کنند. این باعث می‌شود که این مادربوردها آینده‌ی مطمئن‌تری در برابر محصولاتی که اینتل در حال حاضر ارائه می‌دهد، داشته باشند. توضیحات بیشتری درباره‌ی قابلیت‌های این مادربوردها داده نشده است اما قاعدتاً در زمان عرضه‌ی آن‌ها در ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ (۱۶ ژوئن ۲۰۲۰) اطلاعات بیش‌تری منتشر خواهد شد. اگر بودجه‌ی زیادی ندارید و در فکر خرید اسمبل‌کردن رایانه‌ی جدیدی هستید، شاید بهتر باشد اندکی تا عرضه‌ی این مادربوردها و پردازنده‌های جدید صبر کنید تا عملکردشان مشخص شود و شما بتوانید مناسب‌ترین انتخاب را انجام دهید.
پاسخ
 سپاس شده توسط ρσєѕɪ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کاربرد زیرو کلاینت در شرکت هیوندا
  اژدهای سرخ MSI مادربردهای B550 خود را معرفی کرد
  مادربرد عجیبی که می‌توانید تمام پردازنده‌های اینتل را بر روی آن نصب کنید
  اولین بنچمارک از یک پردازنده 8 هسته ای Ryzen 4000 که امید بخش سیستمی میان قیمت است
  این شما و این هم پردازنده 8 هسته ای AMD Ryzen 7 4700G
  7 پردازنده با قیمت مناسب از سری Intel Xeon W دیده شدند
  اولین واکنش AMD به ورود پردازنده‌های رقیب
  کامپیوترهای هواوی به پردازنده کانپنگ و سیستم عامل هارمونی 2.0 مجهز می‌شوند
  روش های تعمیرات مادربورد کامپیوتر
  پردازنده‌های AMD Zen با USB 3.1 مشکل دارند، هزینه ساخت مادربرد‌های AM4 بالا می‌رود!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان