امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حقایقی جالب درباره ی جنگ جهانی دوم که احتمالا نمی دانستید!

#1
بی ثباتی که در جنگ جهانی اول به وجود آمد، پیش زمینه را برای آغاز جنگ جهانی دوم آغاز کرد که دو دهه بعد به وقوع پیوست که بسیار ویرانگرتر از جنگ جهانی اول به شمار می رفت. آدولف هیتلر و حزب ناسیونال سوسیالیست او، با توجه به افزایش قدرت در یک کشور با اقتصاد و سیاست ناپایدار توانستند ملت آلمان را مجبور کنند تا معاهده هایی را با ایتالیا و ژاپن به امضا رسانند. تهاجم هیتلر به لهستان باعث شد تا در سپتامبر ۱۹۳۹ انگلیس و فرانسه با آلمان اعلام جنگ نمایند. طی شش سال پس از ان جنگ باعث شد تا زمین ها و اموال بیشتری در سراسر جهان بدست آید. از جمله حقایق جنگ جهانی دوم که برای جامعه انسانی بسیار تلخ می باشد، کشته شدن بین ۴۵ تا ۶۰ میلیون نفر در این هیاهوی پر سر و صدای جهانی بوده است. با الی گشت همراه شوید تا در مورد حقایق جنگ جهانی دوم که احتمالا نمی دانستید بیشتر بدانید. 


حقایق جنگ جهانی دوم در مورد تلفات و کشته ها

کشوری که بیشترین تلفات را در جنگ جهانی دوم داشت روسیه با بیش از ۲۱ میلیون نفر بود.

به ازای هر پنج سرباز آلمانی که در جنگ جهانی دوم کشته شدند، چهار نفر از آن ها در جبهه شرقی بوده اند.

برآورد شده است که در طول هولوکاست ۱٫۵ میلیون کودک کشته شده که در حدود ۱٫۲ میلیون از آن ها یهودی و مابقی کولی بوده اند.

هشتاد درصد مردان شوروی که در سال ۱۹۲۳ به دنیا آمدند در طول جنگ جهانی دوم زنده نماندند.

بین سال های ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ جبهه متحدین ۳٫۴ میلیون تن بمب را رها کردند که به طور متوسط به ۲۷۷۰۰ تن بمب در ماه می رسد.



حقایق جنگ جهانی دوم در مورد اردوگاه ها و جنایات جنگی

شوروی و ارتش سرخ به چندین جنایت جنگی متهم شدند که از جمله آن ها نسل کشی و تجوز به بیش از ۲ میلیون زن آلمانی در سنین ۱۳ تا ۷۰ سال توسط ارتش سرخ شوروی بوده است.

حتی پس از اینکه متفقین وارد شدند، بسیاری از زندانیان کار اجباری فراتر از کمک احتیاج داشتند. برای مثال در برگن بلسن (Bergen-Belsen) تعداد ۱۳ هزار زندانی پس از آزادی جان خود را از دست دادند. همچنین حدود ۲۵۰۰ نفر از ۳۳ هزار بازمانده داچاو (Dachau) حدود شش هفته پس از آزادی کشته شدند.

اکثر مورخان بر این عقیده هستند که جنگ جهانی دوم در یک سپتامبر و زمانی که آلمان به لهستان حمله کرد آغاز شد. برخی دیگر می گویند که این جنگ زمانی که ژاپن در ۱۸ سپتامبر ۱۹۳۱ به مانچوری حمله کرد آغاز گردید. از طرف دیگر برخی محققان می گویند که این جنگ بزرگ در واقع ادامه جنگ جهانی اول بوده که یک شکافی در میان آن قرار دارد.

مکس هیلیگر (Max Heiliger) نامی ساختگی بود که SS به وسیله آن حسابی بانکی ایجاد کرده تا بتواند پول، طلا و جواهرات یهودیان اروپایی را در آن به امانت بگذارد.

طولانی ترین نبرد جنگ جهانی دوم، نبرد اقیانوس اطلس بود که از ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ ادامه پیدا کرد.



حقایق جنگ جهانی دوم در مورد نبردهای مرگبار

مخفف اصلی حزب سوسیالیست ملی، ناسوس (Nasos) می باشد. کلمه نازی (Nazi) از یک کلمه باواریایی گرفته شده که به معنی ساده فکر می باشد که اولین بار این اصطلاح توسط یک روزنامه نگار به نام کنراد هایدن برای تمسخر این حزب مورد استفاده گردید.

تقریبا ۶۰۰ هزار یهودی در طول جنگ جهانی دوم در ارتش ایالات متحده خدمت کردند که بیش از ۳۵ هزار نفر از آن ها کشته، زخمی، دستگیر و یا گم شدند. تقریبا ۸ هزار نفر از این افراد کشته شده اما با این حال تنها دو نفر از سرابازان یهودی مدال افتخار دریافت کردند.

نبرد بالگ (Bulge) بزرگترین و مرگبارترین بخش جنگ برای ایالات متحده بود. این نبرد بیش از ۸۰ هزار تلفات برای آمریکایی ها برجای گذاشت.

روس ها بیشترین تلفات ارتشی و غیرنظامی خود را در طول محاصره لنینگراد داشتند در حالی که آمریکایی ها و بریتانیایی ها در تمام طول جنگ جهانی دوم به طور پراکنده تلفات می دادند.

ارتش نازی تقریبا ۱۲ میلیون نفر را کشت که ۶ میلیون نفر از آن ها یهودیانی بودند که در هولوکاست سوزانده شدند.



حقایق جنگ جهانی دوم در مورد تکنیک ها و سلاح های ژاپنی

در طول جنگ جهانی دوم ژاپن ۹ هزار سلاح کشتی بادی که از کاغذ و ابریشم ساخته شده بود و بمب های آتش زا و ضد نفر را حمل می کرد به سوی ابالات متحده فرستاد. بیش از هزار عدد از این بادکنک ها به شرق میشیگان رسیدند. اما تنها مرگ ناشی از این بمب های بادکنکی ۶ آمریکایی شامل ۵ کودک و یک زن باردار بود که در اورگان در پیک نیک به سر می بردند.

سواستیکا (swastika) یا همان نشان حزب نازی یک نماد مذهبی باستانی است. نام سانسکریتی آن به معنی صلیب قلاب شده می باشد که توسط تمدن های باستانی به عنوان نماد ثروت خوب شناخته می شود. این نشان را می توانید در ویرانه های یونان، مصر، چین و هندوستان نیز یافت نمایید.

تاکتیک کامیکاز (Kamikaze) ژاپنی که به باد الهی نیز معروف است در ۱۹ اکتبر ۱۹۴۴ توسط معاون دریاسالار اونیشی پیشنهاد گردید تا بتوانند تعادلی با تکنولوژی ارتش متجاوز آمریکایی ها بدست آورند. اگرچه که اعداد مورد بحث می باشد اما گفته می شود حدود ۲۸۰۰ خلبان در کامیکاز کشته شدند. آن ها ۳۴ کشتی آمریکایی را غرق کرده و به ۳۶۸ کشتی آسیب رساندند. همچنین ۴۹۰۰ ملوان آمریکایی کشته و بیش از ۴۸۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

در سال ۱۹۳۵ مهندس بریتانیایی به نام رابرت واتسون روی یک پرتو مرگ کار کرده که بتواند هواپیماهای دشمن را با استفاده از امواج رادیویی از بین ببرد. امواج مرگ او به رادار یا تشخیص دهنده رادیویی تبدیل گردید.

بسیاری از مورخان بر این باورند که در نبرد استالینگراد که از ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۳ ادامه داشت نه تنها خونین ترین نبرد در تاریخ با ۸۰۰ هزار تا ۱٫۶ میلیون تلفات است بلکه نقطه عطفی برای جنگ جهانی دوم در اروپا شناخته می شود.



حقایق جنگ جهانی دوم در خصوص هزینه های جنگ

جنگ جهانی دوم در تاریخ ۲ سپتامبر ۱۹۴۵ زمانی که ژاپن توافق تسلیحاتی USS Missouri را در خلیج توکیو امضا کرد به پایان رسید.

ان فرانک و خواهرش در مارس ۱۹۴۵ در برگن بلسن و دقیقا یک ماه قبل از اینکه اردوگاه آزاد شود کشته شدند. در طول این مدت نزدیک به ۵۰ هزار نفر مردند. پس از تخلیه اردوگاه سربازان بریتانیایی برای جلوگیری از گسترش تیفوس آن را به آتش کشیدند.

با وجود خطرات موجود هزاران نفر به نجات یهودیان کمک کردند. به عنوان مثال کشور دانمارک تمام شهروندان خود را نجات داد. همچنین افرادی مانند رائول والنبرگ، اسکار شیندلر و چیون سوگیهارا نیز هزاران نفر را نجات دادند.

از سال ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۵ بودجه دفاعی ایالات متحده از ۱٫۹ میلیارد دلار به ۵۹٫۸ میلیارد دلار افزایش یافت.

نیروی هوایی در جنگ جهانی دوم بخشی از ارتش به شمار رفته و تا پس از آن نیز به شاخه ای جداگانه تبدیل نشد.



حقایق جنگ جهانی دوم در مورد تسلیحات نظامی

در سال ۱۹۴۱ یک فرد در ماه ۲۱ دلار دریافت می کرد. این مبلغ در سال ۱۹۴۲ برای هر فرد میزان ۵۰ دلار بود.

قایق های U boats آلمانی ۲ هزار فروند کشتی متفقین را در مقابل از بین رفتن ۷۸۱ قایق U boats غرق نمودند.

بیش از ۶۵۰ هزار جیپ در طول جنگ جهانی دوم ساخته شد. کارخانه های آمریکایی همچنین ۳۰۰ هزار هواپیمای نظامی تولید کردند. ۹ هزار تانک، ۳ میلیون مسلسل و ۷ میلیون تفنگ تولید شد.

انولا گی (Enola Gay) به دلیل انداختن اولین بمب اتمی در هیروشیما به خوبی شناخته می شود. اما کمتر کسی B 29 که ناکازاکی را بمباران کرد می شناسند. به آن خودروی بوک گفته می شد که به نام فردریک بوک فرمانده هواپیما ناگذاری شده است.

آلمانی ها اولین کسانی بودند که از جنگنده های جت در جنگ جهانی دوم استفاده کردند. با این حال توسعه این هواپیماها دیر صورت گرفت تا بتواند مسیر جنگ را تغییر دهد.



حقایق جنگ جهانی دوم در خصوص افول قدرت اروپایی

مهمترین سلاح توپخانه ای که در جنگ جهانی دوم ساخته شده و مورد استفاده قرار گرفت کارل نام داشت که توسط ژنرال کارل بکر طراحی شده بود. این سلاح بیشتر در مقابل روس ها مورد استفاده قرار گرفت. این سلاح می توانست یک گلوله ۲٫۵ تنی را به مسافت سه مایل شلیک نماید. گلوله ها ۲۴ اینچ قطر داشته و می توانست از هشت فوت بتن عبور نماید.

جنگ جهانی دوم منجر به فروپاشی اروپا به عنوان مرکز قدرت جهانی گردیده و از طرف دیگر منجر به ظهور ایالات متحده و روسیه به عنوان قدرت های جدید جهان شد. این شرایط موجب به وجود آمدن جنگ سرد و عصر هسته ای ایالات متحده و روسیه گردید.

در طول جنگ جهانی دوم به جای همبرگر از کلمه لیبرتی استیک (Liberty Steaks) استفاده کرده تا از کلمات آلمانی اجتناب نمایند.
پاسخ
 سپاس شده توسط ßяɪcε ، Faust ، sober
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  -سه مدل هاینکل ساخته شده توسط آلمان در جنگ جهانی اول-
  عراق| جزئیات جدید درباره حمله به فرودگاه اربیل/ تاکید الفتح بر لزوم اخراج آمریکایی‌ها
  دوربین دید در شب و 3 نکته درباره آن
  گروسی: اگر درباره برنامه هسته‌ای ایران توافق نشود با شرایط جدیدی روبرو خواهیم شد
  معرفیـ|نیروی زمینی آلمان در دوران جنگ جهانی|
  عملکرد نظام شوروی در طول در طول جنگ جهانی و جنگ سرد
  معرفی|دو مدل تانک روسی خطرناک که در جنگ جهانی دوم شکست را به ارث بردند.
  |-SS-سه عدد از تانک های آلمان نازی که قاتل متفقین در جنگ جهانی دوم بودند-SS-|
  بمباران درسدن در جنگ جهانی دوم
  درباره یک اسلحه مخفی و تاریخی در آمریکا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان