04-05-2020، 8:27
شرکت یوبی سافت (Ubisoft) در دو نسخهی اخیر سری Assassin’s Creed، تمرکز زیادی را برروی اساطیر یونان و مصر قرار داده بود. هر دو نسخهی Oddysey و Origins باس فایتهایی را از اساطیر و هیولاهای باستانی داشتند و لحظههای شگفت انگیزی را رقم زده بودند. به نظر میرسد بازی Assassin’s Creed Valhalla مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است و شاهد اشارههای کمتری به اساطیر نورس و اسکاندیناوی خواهیم بود.
روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۹ بود که نسخهی جدید سری بازی Assassin’s Creed با نام Valhalla معرفی و فردای آن روز نیز تریلر سینماتیک این بازی منتشر شد. در ادامه مشخص شد که بازی Assassin’s Creed Valhalla چیزی حدود دو سال و نیم در دست ساخت بوده است و ۱۵ استودیوی مختلف برروی آن کار کردهاند.
به تازگی کارگردان بخش داستان بازی، داربی مکدویت (Darby McDevitt)، در مورد تفاوتهای بسیار زیاد این بازی با ریبوت سری God of War که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، توضیحاتی را ارائه کرده است. او گفت که در مورد شباهتهای Assassin’s Creed Valhalla با بازی God of War نگرانی خاصی را ندارد و هدف آنها کاملا در مخالف با بازی God of War است؛ به عنوان مثال، این بازی قصد ندارد تا تمرکز زیادی را برروی اساطیر و افسانههای نورس قرار دهد و داستان واقع گرایانهتری خواهد داشت. در این بازی، ما شاهد روایت بسیار شکوهمندی از دورهی وایکینگها خواهیم بود و برخلاف بازی God of War که شما با هیولاهایی مانند ترول و دراگر مبارزه میکردید، این بار شاهد روایتی از جنگ بین انسانها خواهیم بود. البته باید اشاره کنم که اساطیر نورس هنوز هم بخشی از بازی هستند و همانطور که در تریلر سینماتیک بازی مشاهده کردید، خدای خدایان نورس یعنی اودین (Odin) در دنیای بازی حضور دارد.
نقل قول:بله من بازی God of War را تجربه کردهام و تجربهی بسیار بزرگی است. ما خیلی هم در مورد شباهتهای بازی Assassin’s Creed Valhalla با سایر عناوین نگران نیستیم. زیرا بسیاری از بازیهایی که در این موضوع قدم میگذارند، تمرکز زیادی را برروی اساطیر و افسانههای باستانی میگذارند. این یکی از ویژگیهای اصلی بازی God of War است که میتوانید بروید جلو و مشت محکمی را به صورت بالدر (Baldur) بزنید، شخصیتهای اساطیری را ملاقات کنید و در محیطهای فانتزی قدم بگذارید.
تجربههای بسیار کمی هستند که دورهی وایکینگها را به صورت کاملا تاریخی و واقعگرایانه به نمایش گذاشتهاند. در این بازیها همیشه اصرار شده است که با تاکید خیلی زیاد برروی اساطیر باستانی جلو بروید. اما بازی Assassin’s Creed Valhalla قصد دارد تا تجربهی واقعگرایانهای از حضور در دوران تاریک انگلستان، کاوش در خرابههای رومی باقی مانده از قبیلهی رومیها و بریتانیاییها از ۴۰۰ الی ۵۰۰ سال گذشته و جریان تغییر ساکسونهای پاگانی به دین مسیحیت را به شما ارائه کند.
ما این جهان عظیم را ساختهایم که بتوانید در آن کاوش کنید، حمله کنید، یورش ببرید و دیدار هیجانانگیزی را با شخصیتهای بسیار جالب داشته باشید. شما تمام این کارها را به عنوان یک انسان انجام خواهید داد؛ انسانی که برای سفر از جایی به جای دیگر، به جای پرواز کردن، باید سوار اسب بشود و ساعتها در راه باشد تا به مقصد برسد.
بازی Assassin’s Creed Origins هم در بازی اصلی، اشارات خیلی کمی را به اساطیر باستانی داشت و در عوض در بستههای الحاقی، تمرکز بسیار زیادی را برروی مبارزه با اساطیر و هیولاهای مختلف گذاشته بود. این بازی نیز میتواند همان مسیر را پیش بگیرد و بعدها در بستههای الحاقی شاهد مبارزهی شخصیت اصلی بازی با هیولاهایی مانند World Serpent باشیم.
بازی Assassin’s Creed Valhalla در تعطیلات سال ۲۰۲۰ بر روی پلیاستیشن ۴، پلیاستیشن ۵، اکسباکس وان، اکسباکس سری اکس، رایانههای شخصی و استدیا منتشر خواهد شد.