امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موتور صوتی Tempest کنسول پلی‌استیشن ۵ باعث بهبود عملکرد پردازنده‌ی مرکزی خواهد شد

#1
موتور صوتی Tempest کنسول پلی‌استیشن ۵ باعث بهبود عملکرد پردازنده‌ی مرکزی خواهد شد 1

از تمام مواردی که شرکت سونی در مورد کنسول نسل نهمی پلی‌استیشن ۵ اعلام داشت، یکی از ویژگی‌های آن مورد توجه بسیاری از توسعه‌دهندگان صنعت بازی‌های ویدئویی قرار گرفت. این ویژگی مربوط به موتور صوتی سه‌بعدی شخصی‌سازی شده‌ی این کنسول با نام Tempest است. این سخت‌افزار پتانسیل بسیار بالایی برای تقویت بخش صوتی بازی‌های ویدئویی را خواهد داشت و توسعه‌دهندگان بسیاری آن را هیجان‌انگیز می‌دانند.
یکی از توسعه‌دهندگانی که تاکنون به صورت ویژه در مورد بخش‌های مختلف کنسول‌های نسل نهمی اظهار نظر کرده است، آقای مارک-آندره جوتراس (Marc-André Jutras) مدیر فنی بازی در حال توسعه‌ی Hellpoint که توسط استودیو کردل گیمز (Cradle Games) در دست توسعه قرار دارد، محسوب می‌شود. جوتراس در مصاحبه‌ای در مورد ماهیت ارتقا‌دهنده‌ی سخت‌افزار Tempest اظهار داشت که اگرچه تکنولوژی صدای سه‌بعدی از مدت‌ها پیش به کار گرفته می‌شود اما این واقعیت که PS5 برای آن یک سخت‌افزار اختصاصی تدارک دیده است، نه تنها به کار بردن این قابلیت را بسیار ساده‌تر خواهد کرد بلکه باعث بهبود چشم‌گیر عملکرد پردازنده‌ی مرکزی کنسول پلی‌استیشن ۵ خواهد شد.
آقای جوتراس در این باره اظهار داشت:

نقل قول: مدت زمان زیادی است که شما می‌توانید از تکنولوژی صدای سه‌بعدی در کنسول‌ها به راحتی استفاده کنید اما بازی‌های زیادی قادر به استفاده از این قابلیت نبودند؛ زیرا این قابلیت عملکرد بسیار زیادی از پردازنده‌ی مرکزی را می‌طلبید. در واقع پردازنده‌ی مرکزی تاکنون مجبور بود برای استفاده از قابلیت صدای سه‌بعدی به اجرای نرم‌افزار مربوط به آن بپردازد و بخشی از توان خود را به این کار اختصاص دهد.
اما اکنون در کنسول پلی‌استیشن ۵ قابلیت صدای سه‌بعدی دارای سخت‌افزار اختصاصی است و این بدان معنا خواهد بود که دیگر دلیلی برای استفاده نکردن از تکنولوژی صدای سه‌بعدی به علت محدودیت عملکرد پردازنده‌ی مرکزی نخواهد بود و کار این پردازنده برای محاسبات سنگین مربوط به تکنولوژی صدای پیشرفته بسیار آسان خواهد شد. حتی اگر هر دو کنسول نسل نهمی دقیقاً دارای یک پردازنده‌ی مشابه باشند، این سخت‌افزار ویژه‌ی صدا در کنسول پلی‌اسیتشن ۵ باعث یک بهبود عملکرد چشم‌گیر برای پردازنده مرکزی خواهد شد.


هنوز کاربرد‌ها و ویژگی‌های زیادی در مورد موتور صوتی Tempest ناشناخته مانده‌اند اما به احتمال زیاد در آینده‌ی نزدیکی اطلاعات بیشتری در مورد آن توسط شرکت سونی منتشر خواهد شد.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کدام کنسول رو دارید ؟؟
  جیم رایان: شرکت سونی مدت‌ها قبل قیمت نهایی کنسول‌های نسل نهمی خود را مشخص کرده بود
  شرکت سونی تأیید کرد؛ تا سه الی چهار سال آینده از کنسول پلی‌استیشن ۴ پشتیبانی خواهد شد
  شایعه: تصویر اولین کنسول پلی‌استیشن ۵ تاریخ منتشر شد
Star از کنسول پلی‌استیشن ۵ رسما رونمایی شد
  PS5 Event | از عنوان Bugsnax برای پلی‌استیشن ۵ رونمایی شد
  PS5 Event | عنوان GhostWire: Tokyo در سال ۲۰۲۱ برروی کنسول پلی‌استیشن ۵ عرضه می‌شود
  PS5 Event | عنوان Destruction AllStars برای کنسول پلی‌استیشن ۵ معرفی شد
  PS5 Event | عرضه‌ی GTA V برای پلی‌استیشن ۵ رسما تایید شد
  PS5 Event | بازی Gran Turismo 7 برای پلی‌استیشن ۵ معرفی شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان