امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

قهرمانی کارلسن در تورنمنت ابداعی خودش!

#1
قهرمانی کارلسن در تورنمنت ابداعی خودش! 1

مگنوس کارلسن قهرمانی شطرنج جهان در بخش کلاسیک موفق شد در جام ابدعی خود که برترین شطرنج بازان جهان در آن حضور داشتند به فینال راه پیدا کند و باپیروزی در فینال قهرمان این مسابقات شود.

به گزارش ایسنا، فینال مسابقات سوپرتورنمنت کارلسن برگزار شد که در طی آن قهرمان شطرنج جهان یعنی مگنوس کارلسن در مقابل هیکارو ناکامورا قرار گرفت و بعد از یک بازی جذاب موفق شد قهرمان مسابقات شود و ۷۰ هزار دلار را به جیب بزند.

در دور اول فینال کارلسن بازی را با برد شروع کرد. او در دور دوم مقابل ناکامورا شکست خورد تا بازی بسیار نزدیک دنبال شود. دور سوم با برد قهرمان شطرنج جهان همراه بود، این نتیجه نشان می‌داد حریف کارلسن برای قهرمانی باید در دور بعد تمام تلاش خود را می‌کرد تا به پیروزی برسد اما کارلسن به هر قیمتی بود از ناکامورا تساوی گرفت تا فاتح جامی شود که میزبانش خودش بوده است. او بعد از قهرمانی در این مسابقات اعلام کرد که واقعا خوشحال است.

علیرضا فیروزجا دیگر شطرنج بازی بود که به این مسابقات دعوت شده بود. او با بدشانسی که در مسابقات داشت هفت امتیازی شد و در رده ششم ایستاد. همچنین او موفق شد ۲۰ هزار دلار را برنده شود.

نفر اول شطرنج جهان با توجه به شیوع کرونا و لغو بازی‌های حضوری، تصمیم گرفته بود که یک رقابت بسیار مهیج راه‌اندازی کند. او به دلیل این که علاقه‌مندان شطرنج در خانه‌ها بمانند و خلا لغو بسیاری از مسابقات مهم و با کیفیت‌ را احساس نکنند، تصمیم به این کار گرفت. این مسابقات در هفت دور برای هر شطرنج‌باز که شامل چهار بازی سریع است، برگزار شد و هر فرد در صورت پیروزی مستقیم برابر حریف، سه امتیاز می‌گرفت. در صورت تساوی ۲ بر ۲، شطرنج‌بازی که در بازی سرنوشت (آرماگادون) پیروز می‌شد، برنده ٢ امتیاز بود و به بازنده یک امتیاز داده می‌شد.

در پایان هفت دور، چهار نفر اول به مرحله نیمه‌نهایی صعود کردند ناکامورا، دینگ لیرن، کارلسن و کاروانا چهار شطرنج‌بازی بودند که مجوز صعود دریافت کردند. ناکامورا با نایب قهرمانی جایزه ۴۵ هزار دلاری را برنده شد. در این رقابت‌ها برای تمامی شطرنج‌بازان جوایزی در نظر گرفته شده، به‌طوری که نفر آخر این دیدارها هم ۱۵ هزار دلار برنده شد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Video مسابقات WWE | اولین مسابقه برای قهرمانی کمربند آمریکای شمالی
  تاریخ‌سازی وفایی؛ قهرمانی جهان تقدیم به مادربزرگ!
  دیاباته قید جشن قهرمانی را هم زد
Clocket پایان حواشی درباره غیبت آقا کریم در جشن قهرمانی (عکس)
  این دانمارک به فکر قهرمانی است (عکس)
  مرگ هوادار نوجوان اتلتیکو در جشن قهرمانی
  جام قهرمانی از دست طارمی و یارانش لیز خورد
Subarrow مطهری: پرسپولیس ژن قهرمانی دارد
  نایب قهرمانی ماسیک در بلژیک با لژیونرهای والیبال ایران
  زیدان: به تیمم افتحار می کنم؛ قهرمانی می خواهیم

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان