امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

راهنمای خرید انواع کیبورد

#1
مسئله مهم دیگر بدنه و مقاوت در برابر نفوذ آب و خاک است. اغلب صفحه‌ کلید‌ها از پلاستیک ساخته شده‌اند و با سقوط احتمال شکسته شدن آن‌ها وجود دارد؛ اما صفحه‌ کلید های با جنس آلمنیوم نیز وجود دارند که دربرابر سقوط مقاوم هستند و طبیعتاً هزینه بیشتری را طلب می‌کنند.

کیبورد کامپیوتر یکی از وسایلی است که بسیاری از کاربران روزانه وقت زیادی را در تعامل با آن می‌گذرانند ولی کمتر به آن فکر می‌کنند. کیبورد مدت زمان زیادی در روز زیر دست شماست به خصوص اگر یک کارمند بخش اداری، تایپیست، برنامه نویس یا گیمر حرفه‌ای باشید.

آن‌هایی که اهل بازی یا تایپ باشند می‌دانند که راهنمای خرید کیبورد چقدر می‌تواند در خرید یک کیبورد خوب موثر باشد و کیفیت کار شما را افزایش دهد. راهنمای خرید کیبورد به شما کمک می‌کند کیبوردهای مختلف را بشناسید و متناسب با پول خود وسیله مورد نظر خود را بخرید.

متاسفانه ایرادی که ما در خرید وسایلی مثل موس و کیبورد داریم خرید مدل قدیمی به دلیل عادت کردن به آن است. عموما از هر کس سوال بپرسید که در صورت خراب شدن کیبورد قدیمی خود چه کیبوردی چه کیبوردی را جایگزین آن می‌کنید؟ خواهد گفت: “بی شک مدل قبلی را خریداری میکنم، چرا که به دکمه ها و محل قرار گیری آنها کاملا عادت دارم،در ضمن وقت این را ندارم تا به کیبوردی جدید عادت کنم و پول بی خود صرف کنم.”

واقعیتی که خیلی صادقانه در ابتدای این راهنمای خرید کیبورد باید با شما باید در میان بگذاریم این است که چیزهایی هست که از عادت کردن شما به کیبورد قدیمی مهم‌تر است که مهم‌ترینش سلامت دست شما و بعد افزایش کارایی شماست. دیگر نکته مهم این است که خرید یک کیبورد جدید قطعا پول دور ریختن نیست.

راهنمای خرید کیبورد: چه کار می‌کنید؟
اولین گام در راهنمای خرید کیبورد سلام نو این است که شما بدانید با کیبورد خود چه کاری می‌خواهید بکنید؟ اگر اهل کار اداری و حساب و کتاب هستید باید کیبوردی با صفحه اعداد بخرید، اگر اهل بازی هستید به کیبورد گیمینگ نیاز دارید، اگر اهل تایپ هستید کیبورد ارگونمی معمولی کفایت می‌کند.

راهنمای خرید کیبورد برای تایپ
اگر به دنبال کیبوردی برای تایپ کردن هستید قبل از خرید، با انگشتانتان دکمه های کیبورد را لمس کنید تا ببینید برای تایپ طولانی مناسب است یا خیر. میزان سفتی دکمه های کیبورد را بسنجید و ببینید از تایپ با آن لذت می‌برید؟ ترجیحا کیبوردی با نور اختیاری بگیرید که در شب و تاریکی هم بتوانید از آن است استفاده کیند. به شیوه چینیش کیبورد هم توجه کنید ما عموما از صفحه کلید qwerty  استفاده می‌کنیم.  این کیبوردها عموما خوش قیمت هستند.

راهنمای خرید کیبورد بازی
اهل بازی هستید؟ شما کیبوردهای خاص خودتان را دارید. حتما با حرکت سریع دستان خود بر روی دکمه های کیبورد راحتی، عکس العمل و در دسترس بودن دکمه های کیبورد را تست کنید. ببینید که آیا دکمه های کیبورد با انگشتان شما هماهنگی دارد یا خیر؟ سیستم ارگونومی را چک کنید. ورودی خروج‌های کیبور را چک کنید. دکمه‌های اضافی را تست کنید. این کیبوردها مکانیکی هستند و عموما قیمت بالایی نسبت به دیگر همتایان خود دارند.

در هنگام خرید حتما به ارتفاع کلیدها دقت کنید و خرید صفحه کلید کامپیوتر را صرفا به خاطر مشخصات دیگر مناسبش نخرید؛ زیرا نوع عادت و علاقه شما به کلیدهای مرتفع یا کوتاه کاملا بر روی تجربه شما موثز خواهد بود.

مسئله مهم دیگر بدنه و مقاوت در برابر نفوذ آب و خاک است. اغلب صفحه‌ کلید‌ها از پلاستیک ساخته شده‌اند و با سقوط احتمال شکسته شدن آن‌ها وجود دارد؛ اما صفحه‌ کلیدهای با جنس آلمنیوم نیز وجود دارند که دربرابر سقوط مقاوم هستند و طبیعتاً هزینه بیشتری را طلب می‌کنند.

درهر دو حالت آب بندی و جلوگیری از نفوذ خاک  یک فاکتور نسبتا مهم خواهد بود. نفوذ آب می‌تواند باعث اتصالی و نهایتا سوختن صفحه کلید شده و نفوذ خاک در دراز مدت می‌‌تواند باعث کند شدن و عدم عملکرد صحیح صفحه کلید شود. پس با توجه به شراطی محیطی خود می‌توانید به این فاکتور نیز به عنوان یک نکته کاربردی نگاه کنید.

راهنمای خرید کیبورد مولتی مدیا
بعضی از کاربران به دنبال اینگونه کیبورد ها هستند که تعدد دکمه های کیبورد از اصلی ترین امکانات آن به شمار میرود. باید ببینید کیبورد مد نظر شما چه تعداد کلید های میانبر برای انجام کار های گوناگون را در خود جای داده است. باید دقت کنید که شما چه کاری با کامپیوتر می‌کنید و چه چیزی از صفحه کلید خود انتظار دارید و بر اساس آن انتظار به دنبال کیبورد بروید.

در هنگام خرید کیبورد به فاصله بین دکمه ها توجه کنید، بعضی از کیبورد ها فاصله زیادی بین دکمه ها دارند که موجب جمع شدن گرد و غبار در زیر دکمه ها میشود و باعث خرابی زود تر آن می‌شود، اگر بین دکمه ها فاصله داشت دقت کنید طوری باشد که بتوانید آن ها را تمیز کنید.

راهنمای خرید کیبورد: انواع کلید
ما انواع کلید را داریم که هر کدام برای کاری مناسب است. صفحه کلید معمولی ارزان است و مرسوم، کلید مکانیکی قدرتمند و خوش قیمت است و کلید لیزری گران و پرسرعت.

کلید معمولی:
این نوع کلید‌ها مدت‌هاست مرسوم بوده و همچنان در طیف گسترده­ای از محصولات استفاده می­شوند. این نوع کلید­ها با گذشت زمان پیشرفت­هایی نیز داشتند و در انواع مدل­های مختلف عرضه شده­اند. نحوه کار این کلید‌ها این گونه است که بر روی یک پلاستیک نرم قطعه‌ کوچکی کربن چسبیده است؛ با فشردن کلید این قطعه کربن به مدار متصل شده و از آن‌جا که کربن رسانا است برق را از خود عبور می‌دهد و سیگنال حرف مورد نظر به سیستم منتقل می‌شود. این کلیدها برای کاربردهای روزانه و کم فشار معمولی مناسب هستند.

کلید مکانیکی:
کلیدهای مکانیکی مدت زیادی نیست که به صورت گسترده مورد استفاده سازندگان قرار گرفته و دارای مدل‌های متفاوتی می‌باشند. اما به طور کلی نحوه کار آن‌ها از طریق سوئیچی می‌باشد که توسط کلید از یکدیگر جدا شده‌اند. با فشار به کلید 2 قسمت سوئیچ به یکدیگر چسبیده و سیگنال ارسال می‌گردد. سرعت این نوع کلید در مدل‌های مختلف، متفاوت است اما در هر حال بسیار سریع‌تر از کلید‌های معمولی عمل می‌کنند. این کلیدهای از قیمت متوسط تا بالا هستند و کارآیی بسیار خوبی دارند و از کلید معمولی مقاوم و سریع‌تر هستند و مناسب بازی هستند.

کلید لیزری:
جدیدترین و سریع‌ترین نوع کلید است. مکانیزم عملکرد این کلید‌ها بسیار ساده تر از 2 کلید دیگر بوده و به این شکل است که در زیر هر کلید یک نور در حال تابش به یک سنسور است که با فشرده شدن کلید این نور قطع می‌شود؛ در این هنگام سنسور متوجه قطع نور شده و سیگنال حرف را ارسال می‌کند. این کلیدهای فعلا چندان مرسوم نیستند و البته به کار تایپیست‌ها هم نمی‌آیند.

دست اگر به دنبال کیبورد هایی هستید که به آسانی قابل حمل و نقل باشند، پیشنهاد ما در راهنمای خرید کیبورد این است که به دنبال کیبوردهای منعطف بروید. کیبورد هایی تولید شده که جنس آن از لاستیک شاخته شده و میت‌وانید آن ها را خم و یا لوله کنید بدون اینکه آسیبی ببینند.

آخرین بخش از راهنمای خرید کیبورد پاسخ به این پرسش است که کیبورد بی سیم بخریم یا با سیم؟ هر کدام از کیبورد های بیسیم یا با سیم نکات مثبت و منفی خود را دارند و بستگی دارد چه بخواید؟

کیبورد های بیسیم قابل جابجایی به نقطه دور تری از مانیتور هستند و در آنها دیگر خبری از گره خوردن یا افتادن به دلیل کوتاهی سیم نیست. اما از نکات منفی کیبرد ها می‌توان به لگ و تاخیر در اجرای عملیات اشاره کرد. این اتفاق قطعا به گیمر ها ضربه خواهد زد.

کیبورد های وایرلس منبع تغذیه باتری دارند که برای شارژ مجدد آن به منبع برق نیاز است و این یکی دیگر ازضعف های این نوع صفحه کلید هاست. دوصورتی که می‌خواهید همه امکانات را باهم داشته باشید، می‌توانید در ازای مبلغی بیشتر، صفحه کلید های هیبریدی که از بلوتوث و یو اس بی همزمان استفاده میکنند استفاده کنید.

در نهایت پیشنهاد ما در راهنمای خرید کیبورد سلام نو این است که اگر دنبال جا به جایی خاصی برای کیبور نیستید از هزینه بیهود بپرهیزید و کیبورد با سیم معمولی استفاده کنید.
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  4 نکته مهم در خرید دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره
  درب ضد سرقت | قیمت و خرید آسان انواع درب ضد سرقت
  راهنمای خرید هارد دیسک HDD
  بهترین کلیدهای میانبر کیبورد که معمولا از آنها استفاده نمی‌کنیم!
  ۲۵ مدل کیبورد مخصوص بازی زیبا و ارزان
  5 دلیل که خرید کیبورد گیمینگ را توجیه می کنند
  مبارزه با انواع بدافزار از طریق هوش مصنوعی نقشه جدید مایکروسافت برای ویندوز
  نکات بسیار مهم در خرید دستگاه حضور و غیاب
  راهنمای خرید سوئیچ شبکه
  راهنمای خرید ساعت حضور و غیاب

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان