امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

به ما حمله کردند، ما را آتش‌ زدند و منفجر کردند تا از لبنان خارج شدیم

#1
Heart 
به مناسبت گذشت ۲۰ سال از خارج شدن ارتش رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان شبکه‌های اسرائیلی گزارش‌هایی را درباره آن دوره منتشر کردند.
به نقل از سایت العهد، شبکه کان رژیم صهیونیستی فیلمی را در سه قسمت با عنوان "جنگ بدون نام" پخش کرد. در این فیلم درباره دوره اشغال که ۱۸ ماه طول کشیده صحبت می‌شود و در آن با سربازان سابق ارتش که در جنوب لبنان خدمت می‌کردند و سیاستمداران و افسران ارشد آن دوره گفت‌وگو شده است.

"ساکنان جنوب" دشمن ما هستند"

رونی منور که هماهنگ کننده شاباک در سال ۱۹۸۲ بوده گفت: دشمن ما در واقع ساکنان بودند. برخی از آن‌ها با ورود ما مخالفت می‌کردند و کم کم تعدادشان زیاد شد.

منور درباره انفجار مقر حاکم نظامی اسرائیل در منطقه صور در سال ۱۹۸۲ (عملیات شهادت طلبانه احمد قصیر) گفت: ۱۱ اکتبر ساعت یک ربع به هفت صبح از خواب بیدار شدم به سرعت دیدم که در حال رفتن به پایین هستم با تخت و کتابم پرت شدم. دیدم سنگ‌های زیادی روی من ریخته اما سرم بیرون بود و به خودم گفتم این یک عملیات بود. حزب‌الله در آن زمان معروف نبود با عناوینی مثل جهاد اسلامی، مقاومت اسلامی و غیره فعالیت می‌کرد. چند سال گذشت تا اسرائیل بفهمد با چه طرفی رو در روست. بعد از یک ماه عملیات در بیروت مجددا حملات با خودروهای بمب‌گذاری شده و مشخصا در منطقه فرماندهی اسرائیل در صور از سرگرفته شد. این بار با کشته شدن ۲۸ اسرائیلی کاملا واضح بود که این یک عملیات است. اعتراضات در جبهه داخلی درحال افزایش بود و به ارتش نفوذ کرد.

راهپیمایی‌های عاشورا و درگیری با اشغالگران

این گزارش درباره مراسم بزرگداشت عاشورا در لبنان در آن مرحله است. اوری اور، فرمانده جبهه شمالی بین سال‌های ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۶ می‌گوید: یک راهپیمایی عاشورایی بود. یک خودروی نظامی اسرائیلی درحال عبور از آنجا بود و آنجا با لبنانی‌ها درگیر شد. تعداد زیادی کشته نشدند اما به سختی نجات یافتند.

سربازانم را دیدم که درحال سوختن بودند

نیسیم اسیاغ، فرمانده کارگاه تعمیر خودروهای نظامی در النبطیه در سال‌های ۱۹۸۵ و ۱۹۸۴ درباره عملیات گذرگاه فاطمه (عملیات شهادت طلبانه عامر کلاکش) گفت: گذرگاه صعب العبوری بود که به سختی دو خودرو می‌توانستند از آنجا عبور کنند. باید یکی از خودروها توقف می‌کرد. من در خودرویی بودم که توقف کرد. یک کامیون کوچک قرمز درحال عبور بود. گفتم: یک لحظه توقف کن بگذار ما برویم حرکت نکن. به محض اینکه کمی جلوتر رفتیم صدای انفجار شنیدم. سربازانی را دیدم که درحال سوختن و آمدن به سمت من بودند و اسمم را صدا می‌زدند و می‌گفتند: نیسیم ما را خاموش کن. هیچ عابری نمی‌گذشت آن‌ها درحال سوختن بودند. من فرمانده آن‌ها بودم.

حملات پی در پی دردناک به فروپاشی دشمن کمک کرد

بعد از حملات دردناکی که ارتش رژیم صهیونیستی متحمل شد به فکر عقب‌نشینی از لبنان افتاد. در این گزارش آمده است: ارتش ابتدا از مرکز لبنان خارج شد و سال ۱۹۸۵ مجددا در چند سری عقب‌نشینی کرد اما به طور کامل از لبنان خارج نشد و یک منطقه امنیتی در مرزهای شمالی ایجاد کرد. مهم‌ترین مخالف ایجاد منطقه امنیتی ایهود باراک بود که رئیس شعبه اطلاعات بین سال‌های ۱۹۸۳ و ۱۹۸۶ بود.

حزب‌الله مسیر را تغییر داد

بخش اول فیلم "جنگ بدون نام" در این مساله خلاصه می‌شود که بعد از یک سری عملیات در الشومریه و جنگ میدون سال ۱۹۸۸ حزب‌الله مسیر و محور را با رهبری شهید عباس موسوی، دبیرکل پیشین حزب‌الله تغییر داد.

زمانی که اواخر دهه ۸۰ انتفاضه اول فلسطین رخ داد و ارتش اسرائیل مشغول مقابله با فلسطینی‌هایی بود که به سمت اسرائیلی‌ها در غزه و نابلس سنگ پرتاب می‌کردند، حزب‌الله به قوی‌ترین سازمان در لبنان تبدیل شد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  حمله ایران به اسرائیل
Clocket حمله تروریستی داعش به مسکو
  بمب گذاری کرمان: جنایت دوم داعش پس از حمله تروریستی حرم شاه چراغ !
Earth ترکیه صادرات برق به لبنان را متوقف می‌کند!
  'چهار کشته' در اعتراض‌های کردستان عراق؛ معترضان ساختمان‌های احزاب را آتش زدند
  جزئیات حمله وحشیانه پدر با کلنگ به هانیه 17 ساله در کوهدشت !
Heart بیانیه ارتش عراق درباره حمله راکتی ناشناس به پایگاه «الحریر» اربیل
Heart حمله با سلاح سرد در اسکاتلند سه کشته برجای گذاشت
  کوزوو، حزب‌الله لبنان را "گروه تروریستی" اعلام کرد
Heart جنگنده‌های تایوان هواپیمای ترابری چینی را محاصره کردند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان