امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

افشای "سیاست ارّه" ائتلاف سعودی در یمن

#1
Heart 
مسؤول کنگره یمن در مصاحبه با الجزیره درباره اقدام شورای انتقالی جنوب در اعلام خودمختاری در حالی که اره‌ای در دست گرفته بود، گفت: همه ما در داخل و خارج یمن می‌دانیم که عربستان در یمن حسن نیت ندارد.
«یاسر الیمانی»، مسؤول کنگره یمن در مصاحبه با این شبکه تاکید کرد: ائتلاف سعودی- اماراتی ادعا کرده‌ عملیات آنها برای یمن و علیه کودتاست اما این ائتلاف در واقع از "سیاست اره" استفاده کرده‌ است.

به گفته این مقام کنگره یمن، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی از سیاست این اره استفاده می‌کنند. همانطور که جمال خاشقجی را با اره تکه تکه کردند می‌خواهند جمهوری یمن را تکه تکه کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ ملت یمن در استان‌های جنوب که در کنترل ائتلاف سعودی- اماراتی قرار دارند با نسل کشی، بیماری، کشتار و محاصره روبرو هستند.

از سوی دیگر، اطلاعات به دست آمده از استان ابین حاکی از آن هستند که در چارچوب تجهیز نیروهای عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن و حمایت از آنها جهت آمادگی برای آغاز حمله به عدن، تجهیزات نظامی جدید عربستان به شهر شقره در شرق شهر زنجبار رسیدند.

این اقدام یک روز پس از دیداری در مقر نیروهای ائتلاف عربی در شهر عدن و توافق نیروهای هادی و حزب اصلاح از یک سو و نیروهای شورای انتقالی تحت حمایت امارات از سوی دیگر با برقراری آرامش، کاهش تنش نظامی میان دو طرف و مهلت دادن به شورای انتقالی تا ظهر دوشنبه برای آغاز اجرای توافقنامه ریاض انجام شد.

در همین چارچوب مجاهد العتیبی، فرمانده نیروهای عربستانی در عدن پس از آنکه شورای انتقالی تاکید کرد اجرای بندهای توافقنامه ریاض به دست فرماندهانی از شوراست که عربستان بازگشت آنها را به عدن ممنوع کرده و نه به دست آنها، از دیدار با اعضای کمیته نظامی این شورا خودداری کرد.

با توجه به شکست تلاش‌های عربستان برای برقراری آرامش، اجبار شورای انتقالی جنوب به عقب‌نشینی از عدن و ابین، کنترل دوباره نیروهای هادی بر عدن، پایتخت موقت این دولت سطح تنش‌ها در یمن بالا رفته و این امر در هر لحظه‌ خطر بالا گرفتن شرایط نظامی را به همراه دارد.

همچنین صدها تن از طرفداران شورای انتقالی جنوب در جزیره سقطری این کشور واقع در اقیانوس هند با برپایی تظاهراتی کناره‌گیری رمزی محفوظ، استاندار سقطری و مسؤولان محلی تعیین شده از سوی هادی را خواستار شدند.

این تظاهرکنندگان که پرچم‌های جدایی‌طلبی را در دست داشتند، حزب اصلاح را به نابود کردن منافع عمومی در این جزیره متهم کردند.

این تظاهرات پس از بازداشت رهبران و طرفداران شورای انتقالی جنوب در این جزیره به دست مسؤولان محلی وابسته به دولت هادی شکل گرفت.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Subarrow سیاست آمریکا نسبت به ایران به ویژه فعالیت های آن در منطقه چیست
  انتقاد نیکولاس برنز از سیاست خارجه واشنگتن در بحران کرونا
  اداره کل زندان‌های سعودی مدعی Hک شدن صفحه توییتری خود شد
Heart مرگ مشکوک محقق چینی در آمریکا / ترس از افشای مبدا اصلی کرونا، به قتل دانشمند چینی
Heart حمله کرونا به آرزوهای ولیعهد سعودی
Heart افشای گزارشی تکان‌دهنده از آمار واقعی تلفات کرونا در آمریکا
Heart ائتلاف رهبران سابق هنگ‌کنگ در حمایت از پکن
  فوت فعال حقوقی برجسته سعودی در پی بی‌توجهی‌های پزشکی
  اعلام آمادگی حوثی های یمن برای مبادله اسرای سعودی با زندانیان حماس
Big Grin رویترز شاهزاده‌های بازداشت‌شده سعودی را به «تلاش برای کودتا» متهم کرد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان