امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کرونا برای اردوغان گران تمام می‌شود

#1
کرونا برای اردوغان گران تمام می‌شود 1

روزنامه گاردین در مطلبی رجب طیب اردوغان را سیاستمدار قدرتمند و پوپولیستی دانست که تمایل دارد رهبری خود را تنها راه حفاظت از ترکیه در برابر دشمنان واقعی و تخیلی معرفی کند؛ با این حال همه‌گیری کرونا بحرانی است که او پیش از این هرگز با چیزی شبیه به آن روبرو نشده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، نیت شنکن، مدیر پژوهش‌های ویژه در سازمان نظارتی "کاخ آزادی" می‌گوید: رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه به تدریج برای اصلاح قانون اساسی ترکیه اقدام و قدرت تحت اختیار ریاست جمهوری را تحکیم کرد.

او معتقد است، وقتی این کشور با پیامدهای اقتصادی کرونا روبرو می‌شود، دیگر چیز زیادی وجود نخواهد داشت که تقصیرها به گردن آن انداخته شود. اردوغان ممکن است قربانی موفقیت خود شود و به نحو بدی تحت تاثیر نتایج غیرمنتظره قرار گیرد. افول اقتصادی و نحوه مدیریت این بحران می‌تواند ضربه مهلکی باشد.

تردیدی نیست که این همه‌گیری جهانی که بحران مالی ایجاد کرده است، به ترکیه لطمه می‌زند. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است که اقتصاد ترکیه در اثر پیامدهای کرونا با کاهشی پنج درصدی در سال ۲۰۲۰، تورمی ۱۲ درصدی و نرخ بیکاری ۱۷.۲ درصدی روبرو خواهد شد. کاهش ارزش لیر نیز این هفته رکورد پایین‌ترین میزان خود را زد.

یک اقتصاددان ترکیه‌ای می‌گوید، تورم غیررسمی در ترکیه بسیار بالاتر از نرخی است که به طور رسمی اعلام شده است و کاهش نرخ سود به این معناست که دولت راه را برای شوک‌های تازه‌ای در زمینه ارزش پول و تورم بالا هموار می‌کند. این اقتصاددان افزود: اقتصاد ترکیه پیش از شیوع کرونا نیز کاملا آسیب دیده بود. ما شاهد یک رکود بسیار شدید و طولانی هستیم.

گاردین این آشوب اقتصادی را شرایطی می‌داند که می‌تواند برای اردوغان ضربه‌ای مرگبار باشد چرا که طی دو سال گذشته، اقتصاد یکی از زمینه‌های آسیب‌پذیری عمده حزب حاکم عدالت و توسعه بوده است و نتایج نامطلوب این حزب در انتخابات محلی سال گذشته میلادی که با شکست آن در چندین شهر اصلی همراه بود، نشانی از آغاز اضمحلال قدرت اردوغان است.

با اینکه ترکیه ملزم به برگزاری انتخابات سراسری تا سال ۲۰۲۳ نیست، طبق نظام ریاست جمهوری تازه این کشور، اتحادهای اپوزیسیون با اندکی کاهش در حمایت‌ها از ائتلاف حاکم می‌توانند اکثریت دولت را که هم‌اکنون نیز ضعیف شده، از بین ببرند. برخی ناظران معتقدند که با توجه به تحولات اخیر در ترکیه، پیامدهای همه‌گیری کرونا مطمئنا به گروه‌های اپوزیسیون فرصت تقویت موضعشان را می‌دهد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star نان گران نشد! هشدار برای گران فروشان!
  کرونا هوای زمین را خنک کرد
  خرین آمار کرونا: ۲۸۴ فوتی/ حال ۵۷۹۶ وخیم است
  تعیین نوبت دریافت واکسن کرونا دربریتانیا: ملکه در اولویت دوم و نخست وزیر در اولویت نه
  تعرفه آزمایش کرونا اعلام شد
  کرونا؛ واکسیناسیون گسترده در بریتانیا آغاز شد
  این مرد پس از بهبود از کرونا ۱۰۴ سالگی خود را جشن گرفت
Heart  تحریم‌های آمریکا مقابله با کرونا را دشوار کرده است
Heart درس‌های زیادی از کرونا آموختم/ واهمه‌ای از این ویروس ناشناخته نداشته باشید
Heart دانسته‌ها و ندانسته‌های ما درباره ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کرونا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان