امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جزئیات قرارداد اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال/ امضا به یورو، پرداخت به ریال!

#1
جزئیات قرارداد اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال/ امضا به یورو، پرداخت به ریال! 1

علی رغم ادعای فدراسیون فوتبال و برخلاف تصورات رایج، قرارداد سرمربی تیم ملی به یورو منعقد شده و هنگام پرداخت، به حساب این مربی ریال واریز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، قرارداد دراگان اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال مانند قرارداد سایر مربیان از جمله ویلموتس و کارلوس کی‌روش دارای ابهام زیادی است. بعد از گذشت چندین ماه از از این همکاری، اکنون مشخص شده ادعای ریالی بودن قرارداد این مربی واقعیت ندارد چرا که قرارداد به یورو منعقد شده و بر اساس ارزش روز یورو در بازار ایران، به این مربی پول پرداخته می‌شود.

به گفته صادق درودگر، دستمزد اسکوچیچ برای هر سال مبلغی در حدود ۲۰۰ هزار یورو است که این قرارداد در بهمن ماه منعقد شده و از آن زمان تاکنون، یورو چند هزار تومان در بازار افزایش یافته و فدراسیون مجبور است هنگام پرداخت، ارزش یورو بر اساس اعلام بانک مرکزی در هر روز را معیار محاسبه و تبدیل یورو به ریال قرارداد دهد.

با توجه به این موضوع، ادعای فدراسیون فوتبال مبنی بر ریالی بودن دستمزد این مربی زیر سوال می‌رود چرا که دستمزد سرمربی تیم ملی با توجه به صعودی بودن ارزش یورو در ایران، به طور مرتب شامل افزایش قیمت می‌شود و ممکن است قرارداد ۲۰۰ هزار یورویی به علت بازار حبابی ایران و در شرایط که ارزهای خارجی دارای ثبات نیستند، در تبدیل به ریال، افزایش یابد.

* افزایش تعهدات فدراسیون به اسکوچیچ بعد از ۳ ماه

فدراسیون فوتبال برای افزایش قیمت ارز در بازار ایران، معیار ۳۵ درصد افزایش قیمت در هر سال را قرار داده است. دستمزد حدودا ۲۰۰ هزار یورویی اسکوچیچ در بهمن ماه با قیمت هر یورو ۱۵ هزار تومان که توسط بانک ملی اعلام می‌شود، محاسبه شده است.

اکنون و بعد از گذشت سه ماه از ثبت این قرارداد، هر یورو طبق اعلام بانک مرکزی ۱۷ هزار تومان است که در تبدیل یورو به ریال، موجب افزایش تعهدات فدراسیون فوتبال به اسکوچیچ می‌شود.

البته فدراسیون به علت مشکلاتش برای تهیه ارزهای خارجی، این دستمزد را به صورت ریالی به حساب سرمربی تیم ملی واریز می‌کند تا او مجددا برای انتقال این پول از ایران به خارج از کشور، ناچار به تبدیل ریال به ارزهای خارجی باشد.

به گزارش ایسنا، ابراهیم شکوری، دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال چند روز قبل ادعا کرد که الحاقیه‌ای به قرارداد اسکوچیچ اضافه شده تا دستمزد این سرمربی از محل پاداش‌ها و حقوق فدراسیون در فیفا پرداخت شود اما فدراسیون فوتبال این موضوع را تکذیب کرده است.

البته تکذیب فدراسیون فوتبال کاملا هوشمندانه به نظر می‌رسد چون اگر دستمزد اسکوچیچ به صورت یورو منعقد شده باشد، می‌توان با ارسال قرارداد به فیفا، اگر پولی وجود داشته باشد، از این طریق دستمزد اسکوچیچ را پرداخت کرد و دیگر نیازی به الحاقیه هم نخواهد بود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  رسمی؛ قرارداد قرضی هافبک میلان دائمی شد
  واکنش فدراسیون به دعوت شدن کنعانی‌زادگان
  پیام اسکوچیچ؛ فقط پیروزی! شوخی نداریم
  واکنش آذری جهرمی به آیتم جنجالی فوتبال برتر
Information محرومیت بی‌سابقه امیر قلعه‌نویی از فوتبال
  تکرار ماجرای فصل گذشته بیرانوند در تیم فوتبال آنتورپ
  هری کین تا یورو استراحت خواهد کرد
  تمدید قرارداد سرمربی یاران طارمی
  قاضی هیتلر برای فدراسیون آلمان دردسرساز شد!
  مورینیو ستون‌نویس جدید سان در مسابقات یورو

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان