امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

روزنامه آمریکایی: دولت جدید عراق بهترین گزینه واشنگتن

#1
روزنامه آمریکایی: دولت جدید عراق بهترین گزینه واشنگتن 1

یک روزنامه نظامی آمریکایی اعلام کرد مذاکرات استراتژیک عراق و آمریکا در زمانی برگزار می‌شود که دونالد ترامپ به دلیل هزینه بالای حضور نظامی در عراق ناامید و ناخرسند است و این درحالی است که نخست‌وزیر کنونی عراق برای آمریکا بهترین گزینه است.

به گزارش ایسنا، روزنامه ریِل کلیر دیفنس آمریکا در گزارشی نوشت: آمریکا بالغ بر ۲۵ میلیار دلار برای آموزش ارتش عراق هزینه کرد و اکنون دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور به صورت مکرر از خود می‌پرسد برای چه باید این آموزش ادامه داشته باشد و چرا آمریکا باید حقوق پیشمرگ‌ها را بپردازد درحالی که رهبران کرد برای خریدن ملک‌هایی در ویرجینا و کالیفرنیا به اندازه کافی پول دارند.

این روزنامه در ادامه نوشت: اما دست کشیدن از عراق از نظر منافع آمریکا نتیجه عکس می‌دهد و اینجا در واقع دولت مصطفی الکاظمی که به تازگی روی کار آمده همان دولت رویایی و مد نظر آمریکاست. نخست‌وزیر نه تنها خود رئیس سازمان اطلاعات بوده بلکه وزیر دفاع جدیدش هم فرمانده سابق نیروی زمینی بوده است. وزیر کشور جدید نیز رئیس ستاد ارتش بوده و برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق نیز قبلا در واشنگتن زندگی کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: موضوع پایگاه‌ها روی میز مذاکرات استراتژیک خواهد بود اما انتقال تمام نیروهای آمریکایی به کردستان عراق یک اشتباه خواهد بود. از حیث ابعاد لجستیکی یک کابوس خواهد بود چراکه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مجبور خواهد شد به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه برای کمک تکیه کند.

در ادامه این گزارش آمده است: باید از کمک به عراق برای بیرون آوردنش از جهنم از طریق تمرکز بر اقتصاد و نه فقط بر ارتش بهره‌برداری کرد. قیمت نفت مجددا افزایش خواهد یافت و شرکت‌های آمریکایی اکنون می‌توانند نه فقط به نفع خود در عراق سرمایه‌گذاری بلکه به واشنگتن برای نفوذ غیرنظامی کمک کنند. سرمایه‌گذاری آمریکا در دستیابی به گاز باعث می‌شود عراق دیگر برای برق به ایران وابسته نباشد. همچنین حمایت آمریکا از فعالیت‌های بانکی و مالی جدید در عراق پایه و اساسی برای سرمایه‌گذاری را ایجاد کرده و فرصت‌های شغلی برای ساکنان فراهم می‌کند.

در این گزارش آمده است: حضور آمریکا در عراق در آینده نباید به حضور نظامی محدود شود بلکه باید سرمایه‌گذاران و تجار نیز حضور فعال داشته باشند. اما عقب‌نشینی‌های عجولانه ترامپ از سوریه و افغانستان به ایران قدرت می‌بخشد و باعث می‌شود بهترین تیم رهبری که در عراق بعد از جنگ روی کار آمده و دارای لیاقت است هدر برود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Subarrow واشنگتن: شرایط کنونی با ایران، بحرانی است که ما آن را به ارث برد‌ه‌ایم
Subarrow فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا: در آینده‌ای نزدیک عراق را ترک نخواهیم کرد
  'چهار کشته' در اعتراض‌های کردستان عراق؛ معترضان ساختمان‌های احزاب را آتش زدند
  چینی ها در لامپ خوری هم بهترین شدند!
Heart برهم صالح بر نظارت سازمان ملل در انتخابات عراق تأکید کرد
Heart اقلیم کردستان عراق بیش از ۲۸ میلیارد دلار بدهی دارد
Heart بیانیه ارتش عراق درباره حمله راکتی ناشناس به پایگاه «الحریر» اربیل
  |مسابقه قیمت‌ها و ستادهای بی‌خاصیت/ چرا تصمیمات دولت در بازار کارساز نیست؟
Heart بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق در ارتباط با وقایع اخیر
Heart دولت ترامپ ۱.۴ میلیارد دلار برای اموات چک کشید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان