امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

هشدار یک اقتصاددان درباره بروز "رکود" در آمریکا با موج دوم کرونا

#1
هشدار یک اقتصاددان درباره بروز "رکود" در آمریکا با موج دوم کرونا 1

یک اقتصاددان آمریکایی هشدار داد، اگر شمار مبتلایان به ویروس کرونا افزایش یابد یا موج دومی از ابتلا وجود داشته باشد، عجله و شتاب ایالت‌های آمریکایی برای بازگشایی کسب و کارهایشان در بحبوحه پاندمی کرونا به احتمال زیاد نتیجه عکس خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مارک زندی، اقتصاددان ارشد بخش تجزیه و تحلیل شرکت خدمات مالی مودی در جریان مصاحبه با شبکه سی‌ان‌بی‌سی به فرمانداران آمریکایی که به دنبال بازگشایی کسب‌وکارهای ایالت‌هایشان هستند، هشدار داد.

وی گفت: اگر موج دوم ابتلا به ویروس کرونا را داشته باشیم، قطعا شاهد یک رکود و کسادی خواهیم بود. احتمالا ما مجددا تعطیلی اعلام نخواهیم کرد اما بدون شک موج دوم کرونا مردم را وحشت‌زده خواهد کرد و فشار زیادی به اقتصاد وارد می‌کند.

منظور مارک زندی از یک رکود و کسادی یک دوره ۱۲ ماهه یا طولانی‌تر است که در آن آمریکا یک نرخ بیکاری دو رقمی خواهد داشت.

اظهارات این اقتصاددان برجسته چند ساعت پس از آن مطرح شد که وزارت کار آمریکا نرخ بیکاری این کشور در آوریل سال جاری میلادی را ۱۴.۷ درصد گزارش کرد؛ آماری که حاکی از یک افزایش دو رقمی در نرخ بیکاری آمریکا است چرا که این رقم در ماه مارس برابر با ۴.۴ درصد بود.

براساس گزارش نیویورک تایمز، تا روز دوشنبه تنها ۱۵ ایالت آمریکا همچنان تعطیل بوده یا محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا را حفظ کرده و دستور ماندن در خانه را رعایت کرده‌اند. ۳۵ ایالت دیگر یا به صورت محدود بازگشایی شده‌اند و یا برنامه‌های بازگشایی را که از هفته‌های آینده آغاز می‌شوند، اعلام کرده‌اند.

دستورالعمل کاخ سفید برای بازگشایی مجدد آمریکا ایالت‌ها را ملزم می‌سازد تا یک سری معیارها را داشته باشند از جمله ثبت سیر نزولی بیماری‌های شبیه به آنفلوانزا و سیر نزولی موارد ابتلا به ویروس کرونا در یک بازه ۱۴ روزه.

مقامات بهداشت عمومی آمریکا با یک رویکرد گسترده و سراسری برای بازگشایی تمامی ایالت‌ها به صورت یک‌جا مخالف هستند چرا که وضعیت ویروس کرونا در بین شهرها و شهرستان‌های مختلف متفاوت است.

مارک زندی همچنین تاکید کرد که اگر موج دوم ابتلا به ویروس کرونا وجود نداشته باشد، مشاغل حدودا از تعطیلات رسمی "روز یادبود" که ۲۳ مه آغاز می‌شود، شروع به احیا و بازگشتن به وضعیت قبلی خود خواهند کرد. پس از آن خیلی زود بازارها در کل تابستان و اوایل پاییز شاهد رشد خواهند بود البته اگر موج دوم ابتلا به ویروس کرونا وجود نداشته باشد.

وی افزود: به نظر من پس از آن ما در یک وضعیت خطرناک و دشوار قرار خواهیم گرفت چرا که اطلاعات زیادی از ویروس کرونا و تاثیر آن بر مشتریان و کسب‌وکارها نداریم. در هر صورت نتیجه هر چه باشد تولید واکسن کرونا از اهمیت بسیاری برخوردار است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سگی ایرانی سوژه جدید در آمریکا شد (+عکس)
Earth آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد
Star نان گران نشد! هشدار برای گران فروشان!
Subarrow سیاست آمریکا نسبت به ایران به ویژه فعالیت های آن در منطقه چیست
Subarrow فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا: در آینده‌ای نزدیک عراق را ترک نخواهیم کرد
  حقایقی درباره یکی از نخستین دانشمندان ناشناخته زن جهان
  کرونا هوای زمین را خنک کرد
  استایل و جواهرات کامالا هریس در مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا
  چند شایعه درباره وضعیت جسمانی رهبر انقلاب + عکس
  خرین آمار کرونا: ۲۸۴ فوتی/ حال ۵۷۹۶ وخیم است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان