امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اذعان رئیس پلیس هنگ‌کنگ به رفتار نامطلوب با رسانه‌ها در جریان اعتراضات

#1
اذعان رئیس پلیس هنگ‌کنگ به رفتار نامطلوب با رسانه‌ها در جریان اعتراضات 1

رئیس پلیس هنگ‌کنگ امروز اذعان کرد که نیروهای او باید در جریان اعتراضات برخورد حرفه‌ای‌تری با رسانه‌ها می‌داشتند. پلیس این دولت‌شهر در طول اعتراضات به روی روزنامه‌نگاران اسپری فلفل پاشیده و برخی از آن‌ها را در منطقه حفاظتی خود مجبور به زانو زدن کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس هنگ‌کنگ، پس از اعتراضات روز یکشنبه این دولت‌شهر که در آن صدها نفر در مراکز خرید جمع شده و شعارهای طرفداری از دموکراسی سر دادند، ۲۳۰ نفر را بازداشت کرد و تجمع بیش از ۸ نفر را نیز، به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا، ممنوع اعلام کرد.

کریس تانگ، رئیس پلیس هنگ‌کنگ در ملاقات با شورای منطقه‌ای گفت: "با توجه به تجربه رسانه‌ها، این شیوه برخورد از نظر من هم مطلوب نیست. به عقیده من ما نیازمند مرور و موشکافی آنچه روز یکشنبه اتفاق افتاده، هستیم. من همچنین معتقدم ما باید حرفه‌ای‌تر عمل می‌کردیم."

پلیس در هنگ‌کنگ، قطب مالی آسیا، به سوی مردم و رسانه‌ها اسپری فلفل پاشیده و دست به عملیات توقف اجباری و جست‌وجو زده است. این در حالی است که انجمن روزنامه‌نگاران هنگ‌کنگ نیز از ممنوع شدن فیلم‌برداری برای برخی رسانه‌ها در این دولت‌شهر خبر می‌دهد.

تصاویر ویدئویی که به صورت آنلاین منتشر شده، حاکی از آن است که پلیس، روزنامه‌نگاران با جلیقه‌های زرد دارای علائم مربوط به رسانه را نیز همانند ده‌ها نفر از مردم هل داده و آن‌ها را وادار به زانو زدن در پیاده‌رو، پشت قلمروی پلیس می‌کند.

مستعمره سابق انگلیس، که در آن نیازی به بررسی کارت خبرنگاری نیست، تاریخچه دور و درازی از رسانه‌های پویا دارد و خبرنگاران داوطلب این دولت‌شهر برای نشریات آنلاین دانشجویی کار می‌کنند و اعتراضات را از ابتدای وقوع پوشش داده‌اند.

روز دوشنبه، پلیس خبر داد که دو دانش‌آموز خبرنگار ۱۳ و ۱۶ ساله که به اعتراضات پیوسته بودند را برای حفظ "امنیت خود آن‌ها" به ایستگاه پلیس انتقال داده، بدون اینکه آن‌ها را دستگیر کند. والدین این دانش‌آموزان بعدتر آن‌ها را به خانه برده‌اند.

پلیس در نامه‌ای به انجمن‌های مطبوعاتی هنگ‌کنگ گفته است در حالی که به آزادی بیان و رسانه احترام می‌گذارد، مأموران پلیس در گذشته کارت‌های خبرنگاری جعلی کشف و ضبط کرده‌اند و افرادی با جلیقه‌های قلابی زرد رسانه‌ای بر سر راه آن‌ها قرار گرفته‌اند.

پس از گذشت حدود سه هفته از وضعیت سفید هنگ‌کنگ از نظر شیوع ویروس کرونا، انتظار می‌رود اعتراضات در ماه‌های تابستان افزایش پیدا کرده و به مثابه اهرم فشاری برای بازگشت "دموکراسی" به این دولت‌شهر- که از سال ۱۹۹۷ تحت حاکمیت چین درآمده- عمل کند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مرد گرگ نما در خیابان بدست پلیس دستگیر شد ( عکس )
  استایل و جواهرات کامالا هریس در مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا
Heart آبرامز: اگر ترامپ رئیس‌جمهور شود ایران با ما مذاکره می‌کند
Heart رئیس‌جمهور ارمنستان:حوزه قفقاز در حال تبدیل به سوریه‌ دیگر است
Heart شکایت خانواده ترامپ از کتاب برادرزاده رئیس‌جمهور آمریکا رد شد
Heart درخواست برای تحقیق و شفاف‌سازی درباره سفر رئیس موساد به عین الاسد
Heart سرزدن‌های ترامپ به کلوپ‌های شبانه با رئیس‌جمهوری سابق گرجستان
Heart سفر محرمانه رئیس موساد این بار به اردن
  وضعیت قرمز بوشهر در انتظار برنامه‌های رئیس‌جمهور
Heart تظاهرات ماموران پلیس، دولت فرانسه را به واکنش واداشت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان