امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فائزی: سرمربی تیم ملی والیبال باید روانشناس باشد/ مربیان داخلی کم تجربه‌اند

#1
فائزی: سرمربی تیم ملی والیبال باید روانشناس باشد/ مربیان داخلی کم تجربه‌اند 1

سرعتی‌زن سابق تیم ملی والیبال ایران گفت: سرمربی جدیدی که انتخاب می‌شود باید بتواند با توانایی بالا در بحث روانشناسی، ستاره‌های والیبال ایران را که بازیکنان بزرگی در سطح جهانی هستند، از لحاظ روحی روانی مدیریت و کنترل کند.

سامان فائزی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مشخص نبودن گزینه نهایی فدراسیون والیبال برای سرمربیگری تیم ملی، توضیح داد: از نظر من نیز اگر فدراسیون توانایی آوردن مربیانی در سطح ولاسکو، آناستازی و هینن را ندارد، بهتر است مربیان داخلی خودمان را روی کار بیاورد. مربیان درجه دو نمی‌توانند برای والیبال ایران کمک کننده باشند و قطعا گزینه‌های داخلی می‌توانند خیلی بهتر از کاری که کولاکوویچ کرد را برای تیم ملی انجام دهند.

او ادامه داد: با این حال اگر تصمیم بر آن شد که مربی درجه یک خارجی را بیاورند، بهتر است از یک مربی ایرانی هم در کنار او استفاده شود تا بتواند مربی جدید را در شناخت بازیکنان تیم ملی ایران همراهی کند. اگر مربی خارجی جدید از فروردین ماه کار خود را شروع کند، تا المپیک تنها چهار ماه فرصت دارد که به شناخت کافی از والیبال ما برسد که زمان چندان زیادی نیست.

ملی‌پوش سابق والیبال ایران، در پاسخ به این سوال که مربی جدید تیم ملی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ اظهار کرد: همه بازیکنان تیم ملی ایران از جمله امیر غفور،‌ میلاد عبادی‌پور، سعید معروف و سید محمد موسوی ستاره‌های شناخته شده‌ای در والیبال جهان هستند که در بالاترین سطح بازی می‌کنند، بنابراین من فکر نمی‌کنم که خیلی نیازی به آموزش مسائل تکنیکی داشته باشند. اگر قرار است مربی انتخاب کنیم باید فردی باشد که بیشتر بتواند از لحاظ روحی روانی و روانشناسی بازیکنان ایران را مدیریت کند. از نظر من یکی از دلایل موفقیت ولاسکو، ‌توانایی بالا در همین زمینه (روانشناسی) بود.

او تاکید کرد: من در نشست هم اندیشی پیشکسوتان و مربیان با فدراسیون حضور نداشتم، اما از مطالبی که منتشر شد خواندم که بیشتر کارشناسان به بحث مدیریت تمرین و کوچینگ اشاره کرده‌اند و کسی به این موضوع مهم اشاره‌ای نداشت. از نظر من اصلی‌ترین فاکتورهایی که مربی جدید تیم ملی ایران باید داشته باشد،‌ مدیریت بازیکنان جوان در تمرینات و کنترل بازیکنان بزرگ تیم از لحاظ روحی روانی است.

سرعتی زن سابق تیم ملی ایران، در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود با مربیان داخلی نمی‌توان در المپیک به موفقیت دست یافت، اظهار کرد: ما خیلی از مربیان ایرانی در رویدادهای بین‌المللی رده بزرگسالان استفاده نکرده‌ایم و در این مورد خیلی نمی‌توان دقیق نظر داد.‌ واقعیت این است که آن‌ها تجربه کافی برای حضور در المپیک را ندارند، اما باز هم نمی‌توان در مورد نتیجه‌ای که با آن‌ها کسب می‌شود اظهار نظر و پیش بینی کرد.

او ادامه داد: زمانی که مرحوم حسین معدنی سرمربی تیم ملی شد خیلی‌ها می‌گفتند نمی‌توانیم نتایج خوبی را به دست آوریم، اما همان زمان او بود که والیبال ایران جهش زیادی را در سطح آسیا انجام داد. در حال حاضر نیز ما مربیانی چون آقایان پیمان اکبری و رحمان محمدی‌راد را داریم که سابقه همکاری با مربیانی چون ولاسکو، کواچ و کولاکوویچ را دارند، اما آن‌ها کمک مربی بوده‌اند. با توجه به همه این موضوعات باید قبول کنیم که فعلا مربیان داخلی ما تجربه زیادی ندارند و باید بیشتر میدان دیده شوند.

فائزی در مورد شرایط فعلی خود با توجه به تعطیلی باشگاه‌ها بخاطر شیوع ویروس کرونا نیز توضیح داد: همانطور که می‌دانید همه باشگاه‌ها و مسابقات تعطیل بودند و جایی برای تمرین باز نبود. من هم در این مدت تمرین زیادی نداشته‌ام، اما تقریبا ۱۰ روزی می‌شود که هوازی کار کرده و دویدن در پارک را شروع کرده‌ام.

او در پاسخ به این سوال که آیا برای فصل پیش روی لیگ برتر قراردادش را با باشگاه سایپای تهران تمدید می‌کند؟ تصریح کرد: فعلا چیزی مشخص نیست و گویا تغییراتی در کادرفنی تیم صورت گرفته است که به همین منظور باید منتظر باشم و ببینم آیا سرمربی جدید بنده را می‌خواهد یا خیر. سایر باشگاه‌ها هم فعلا شروع به نقل و انتقال نکرده‌اند پس فعلا تکلیفم مشخص نیست.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  باید بیشتر راه برویم
  لیگ ملت های والیبال. ایران _ژاپن. جمعه 7 خرداد 15:30
  تمدید قرارداد سرمربی یاران طارمی
  الهلال باز هم به دنبال سرمربی جدید
  والیبال ایران در انتظار ورود آلکنو و معروف
  سرمربی رم: صعود آینده من را تغییر نمی‌دهد
  نایب قهرمانی ماسیک در بلژیک با لژیونرهای والیبال ایران
  زمان حضور سرمربی تیم ملی والیبال در ایران مشخص شد
  توجیهات سرمربی الاهلی بعد از باخت به استقلال/از داور تا روزه‌داری
  این را باید پذیرفت؛ زیدان نابغه تاکتیک است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان