امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آشنایی با رمانهای اشرافی جین آستین

#1
کتاب‌های جین آستین را اگر نخوانده باشید فیلم غرور و تعصب را با بازی درخشان «کایرا نایتلی» دیده‌اید که رمانش را آستین به نگارش درآورده است. رمان‌های جین آستین را با ویژگی‌های زنانه شان می‌شناسیم. او ماجرا‌های رمانتیک در میان نجیب‌زادگان را روایت می‌کند. فضای داستان‌های جین آستین آنقدر لطیف است که خواننده دلش می‌خواهد مدتی را میان قصه‌های اشرافی او سپری کند. لباس‌های اشرافی برتن کند، در مهمانی‌های باشکوه برقصد و هوای عاشقی به سرش بزند.
آشنایی با رمانهای اشرافی جین آستین 1
جین آستین در ۱۶ دسامبر ۱۷۷۵ در همپشایر، جنوب شرقی انگلستان، به دنیا آمد. نویسنده‌ای که آثارش ادبیات غرب را سخت تحت تأثیر قرار داد. شناخت او از زندگی زنان و مهارتش در روایت حاشیه‌های داستان، او را به یکی از مشهورترین رمان‌نویسان عصر خودش تبدیل کرده است.
شش رمان او در مدارس و دانشگاه‌های سراسر جهان تدریس می‌شود و به بیش از ۳۵ زبان ترجمه شده‌اند (از جمله به فارسی). رمان‌های آستین بیش از هرچیز سرگرم کننده‌اند و به همین واسطه طرفداران زیادی پیدا کرده است. برخی از منتقدان در قرن نوزدهم او را «شکسپیر نثر» نامیده‌اند.
رمان‌های جین آستین از پرخواننده‌ترین آثار در ادبیات جهان‌اند و حدود دویست سال است که نسل‌های پیاپی با کشش و علاقه روزافزون رمان‌های او را می‌خوانند.
آستین ده الی دوازده سال بعد از مرگش به شهرت و محبوبیت رسید و در اواخر قرن نوزدهم به فهرست رمان‌نویسان بزرگ راه یافت. برخلاف قهرمانان داستان‌هایش، جین آستن هیچ‌گاه ازدواج نکرد، خواستگارانی داشت که آن‌ها را نپسندید و ترجیح داد تنها بماند.
با گذشت ۲۰۰ سال از مرگ جین آستین علاوه بر آثاری که به یادگار گذاشته است، نشانی دیگری یاد او را زنده نگه می‌دارد و آن تصویر او بر روی اسکناس ۱۰ پوندی انگلستان است.
امروز تولد جین آستین است. به مناسبت سالروز تولدش مروری بر چهار اثر او داریم.
غرور و تعصب
آشنایی با رمانهای اشرافی جین آستین 1
جین آستینغرور و تعصب یکی از محبوب‌ترین رمان‌های جین آستین و یکی از معروف‌ترین رمان‌های تاریخ ادبیات جهان است. قهرمان داستان یکی از جذاب‌ترین قهرمانان در کل ادبیات به حساب می‌آید. شخصیت اصلی این داستان «الیزابت بنت» است که با مسائل مربوط به رفتار، تربیت، اخلاق، آموزش، و ازدواج در طبقه ثروتمند بریتانیا دسته و پنجه نرم می‌کند.
الیزابت دومین دختر از میان پنج دختر یک نجیب زاده به نام آقای بنت است و در شهر لانگربرن زندگی می‌کند. در این رمان، بازیگوشی و انضباط، جنب و جوش و خویشتن‌داری، ارزش‌های رمانتیک و فضیلت‌های کلاسیک و بسیاری ویژگی‌های دیگر در تقابل و تعادل قرار گرفته‌اند. نهایتا غرور جای خود را به سجایای والاتر می‌دهد و تعصب (یا پیش‌داوری) نیز در سیر داستان رنگ می‌بازد.

عقل و احساس
آشنایی با رمانهای اشرافی جین آستین 1
سرگذشت خواندنی دو خواهر، یکی احساساتی و بی‌محابا و دیگری عاقل و خویشتن‌دار. تقابل عقل و احساس در کامیابی‌ها و ناکامی‌های این دو خواهر دو فرجام متفاوت را برای آن‌ها رقم می‌زند. عشق و سودا همواره از دو مجرای عقل و احساس عبور می‌کند و دو نتیجه متفاوت نیز به بار می‌آید.
عقل و احساس امروزه مورد توجه خاص نقادان قرار گرفته و محبوبیتی بیش از پیش پیدا کرده است. به عبارت دیگر، هم نزد خواص و هم نزد عوام مقبولیت فراوان دارد. انتشار نقد‌ها و بررسی‌های جدی و نیز چاپ‌های متعدد و پیاپی این رمان و تولید فیلم‌ها و سریال‌هایی با اقتباس از این رمان، نشان‌دهنده این ادعا است.

اما
آشنایی با رمانهای اشرافی جین آستین 1
اما در سال ۱۸۱۶ منتشر شد. قهرمان اصلی این رمان دختری است «خیالباف»، باهوش و جذاب که مدام آدم‌های دور و بر خود را درگیر ماجرا‌های عاشقانه می‌انگارد، ولی خودش را از «خطر» ازدواج در امان می‌داند. در این رمان طنزآمیز، خیالات به‌تدریج جای خود را به واقعیات می‌دهند «اِما» از نظر هنر داستان‌نویسی پخته‌ترین کار جین آستین است. هرچند که محبوبیت «غرور و تعصب» را نیافته است. اوج طنز جین آستین را در این اثر می‌توان حس کرد. کتاب با شوخی و کنایه شروع می‌شود و ادامه هم می‌یابد.
هر اپیزود این رمان حالت پیشگویانه هم دارد. قهرمان داستان خیال می‌کند که می‌تواند سرنوشت آدم‌ها را رقم بزند. اما واقعیت قویتر از خیال است.

نورثنگر ابی
آشنایی با رمانهای اشرافی جین آستین 1
کاترین مورلند دختری است پاک و ساده‌دل که از کلبه روستایی اش به دنیای پرتب و تاب و پیچیده شهر شلوغ سفر می‌کند، با آدم‌های تازه‌ای آشنا می‌شود و تجربه‌هایی را از سرمی‌گذراند، اما در عالم خیال همه چیز را با رمان‌هایی که خوانده است مقایسه می‌کند و خود را در نقش قهرمان این رمان‌ها می‌بیند؛ و سرانجام درمی‌یابد که دنیای اطراف واقعی‌تر از دنیای رمان است.
پاسخ
 سپاس شده توسط ρυяρℓє_ѕку
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اما، اثری از جین آستین
  رمانهای کرونایی
  آشنایی با آثار کمتر خوانده شده ی شهید آوینی
Exclamation ساخت مجسمه «جین آستین»‌ با اعتراض روبه‌رو شد
Exclamation «آشنایی با فلسفه دین» نقد می‌شود
  آشنایی با ادبیات پایداری(ادبیات مقاومتی)
  آشنایی با شاعران ملت های دیگر
  دنباله یکی از ترسناکترین رمانهای قرن
  آشنایی با اصطلاحات ادبی
  آشنایی با پرتیراژ‌ترین کتاب‌های طول تاریخ

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان